یادداشت اختصاصی از مریم فرشاد پژوه

حکایت فقر و رحم اجاره ای

قیمت اجاره رحم از ۴۰۰ میلیون شروع می شود و بسته به شرایط افراد که شامل سن که در مبلغ پیشنهادی موثر است، سلامتی افراد که عموما از متخصصین زنان و زایمان تایید می شوند.

حکایت فقر و رحم اجاره ای
صفحه اقتصاد -

افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و مشکلاتشان خبر جدیدی نیست ، مشکلات اقتصادی و تورم مختص زنان سرپرست خانوار نمی شود بلکه بخش بزرگی از مردم و خانواده ها را به علت پایین بودن پایه حقوق دچار مشکلات اقتصادی کرده است و اکثر خانواده ها زیر خط فقر هستند، اما در این بین مشکلات زنان سرپرست خانوار بیشتر و شدیدتر از دیگران است. با تورم اقتصادی و اعلام ورشکستگی کارخانه ها  و تعدیل نیرو و بیکاری علاوه بر آن مشکلات فرهنگی و تغییر نگرش و سبک زندگی که به دنبال آن طلاق را به دنبال دارد در نتیجه با مشکلات و بیکاری زنان سرپرست خانوار مواجهه هستیم. امروزه برای مردان شغل مناسب به اندازه کافی وجود ندارد چه برسد به زنان.با بیکاری و نداری  زن سرپرست خانوار یا بدسرپرست برای تامین معاش خانواده مجبور می شود در مسیرهایی قرار بگیرد.

با سونامی تورم و فقر در جامعه وکاهش ارزش پول ، فرد ویا خانواده ها از سرنداری ناچار به اجاره رحم  می شود . در این روزها اجاره رحم خبری پرتکرارتر از گذشته است با اعداد و ارقام نجومی.

رحم اجاره ای راه حلی برای تولیدمثل که طی فرآیندی جنین یک زوج به دلایلی در رحم شخص سوم قرار    می گیرد و پس از زایمان هم نوزاد به زوج سپرده می شود و فرد میزبان جنین در ازای این کارمبلغی به صورت توافقی دریافت می کند.

مهمترین عامل چنین پدیده ای فقر شدید و نیاز مالی است. تبعات و آسیب های روحی و جسمی ناشی از این پدیده ، بارداری که ناشی از پیشرفت علم است و خلاف قاعده بوده است و اجاره دهنده مجبور به استفاده از داروهای دوران بارداری است و پیوستگی و تعلق روانی میان اجاره دهنده و جنین به وجود می آید و جدایی از نوزاد آسیب زا می باشد. جبر اقتصادی باعث می شود با آگاهی از دوران بارداری و پایان آن تن به این کار بدهند. از دیگر آسیب های آن دغدغه صاحبان جنین نسبت به رحمی است که در اختیار شخص دیگری است و صاحبان جنین نمی دانند که اجاره دهنده در هنگام بارداری چگونه رفتار خواهد کردآیا در این دوره بارداری سیگار ، موادمخدر و الکل مصرف می کند یانه؟ آیا بر سر تعهدات خود مانده است؟

ناتوانی مالی مردم بازار رحم اجاره ای را داغ کرده است. افراد داوطلب برای این موضوع از سر دلخوشی اعضای بدن خود را اجاره نمی دهند بلکه برای اینکه بتوانند معیشت خود را بگذرانند و به زخم زندگی خود بزنند ، اما مسئله مهم وجود افراد دلال است که در این بازار فعالیت می کنند و سود کلانی هم به دست می آورند.

مسئله ناباروری و افرادی که در آرزوی بچه دار شدن هستند و افرادی که دلشان نمی خواهد زیبایی و فرم بدن خود را به دلیل بارداری از دست بدهند باعث شده این مسئله رونق بسیار گرفته و ترجیح می دهند به رحم اجاره ای روی آورند از دلایلی است که رحم اجاره ای در کشور افزایش پیدا کرده است. قیمت اجاره رحم از ۴۰۰ میلیون شروع می شودو بسته به شرایط افراد که شامل سن که در مبلغ پیشنهادی موثر است، سلامتی افراد که عموما از متخصصین زنان و زایمان تایید می شوند، داشتن فرزندان سالم، رضایت همسر ، عدم زایمان نارس ممکن است گاهی به ۹۰۰ میلیون تومان برسد و این رقمی است که برای خیلی از افراد با مشکلات اقتصادی وسوسه انگیز است و به سوی این کار ترغیب می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد