آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران | جزئیات پرداخت قطعی مطالبات گندمکاران

رمزگشایی نماینده مجلس از قیمت گندم | گندم ۱۱ هزار تومان خریداری شد نه ۱۵ هزار تومان

آخرین خبر از پرداخت مطالبات گندمکاران و جزئیات پرداخت قطعی مطالبات گندمکاران امروز سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ از نظرتان می گذرد.

رمزگشایی نماینده مجلس از قیمت گندم | گندم ۱۱ هزار تومان خریداری شد نه ۱۵ هزار تومان
صفحه اقتصاد -

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و در برخی استان‌ها پرداخت علی‌الحساب با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است.

علیرضا نظری با اشاره به آخرین وضعیت تسویه مطالبات گندم کاران، گفت: متأسفانه هنوز مطالبات کشاورزان از سوی دولت تسویه نشده است.

وی بیان کرد: بسیاری از مردم و کشاورزان به سیستم بانکی بابت مطالبات گذشته بدهکار هستند و بر این اساس مشغول پرداخت سود یا جریمه هستند، این در حالی است که کشاورز گندم خود را به دولت ارائه کرده، اما مطالبات ریالی با وجود تعیین ارقام مشخص در قانون بودجه ۱۴۰۲ هنوز تسویه نشده است.

عضو ناظر مجلس در شورای سیاست‌گذاری کشاورزی با اشاره به اینکه ۵ ماه از زمان برکناری وزیر سابق کشاورزی می‌گذرد، گفت: نمایندگان مجلس در راستای همکاری با دولت سیزدهم به نیکبخت به عنوان وزیر معرفی شده رأی مثبت دادند، اما این پذیرفته نیست که در خصوص مطالبات حقه کشاورزان تا این حد شاهد کوتاهی باشیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا بر آمار از ابتدای فصل برداشت تا امروز بالای ۹ میلیون تن گندم از گندم کاران خریداری شد و بر مبنای نرخ ۱۵ هزار تومانی خرید تضمینی هر کیلو گندم، بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و در برخی استان‌ها پرداخت علی الحساب با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده و این وعده داده شده که مابقی آن به حساب‌هایشان واریز می‌شود.

نظری تاکید کرد: امیدوارم دولت در اسرع وقت با ارائه لایحه اصلاحی به مجلس شورای اسلامی نسبت به تأمین اعتبار قریب به ۳۰ همت باقیمانده برای تسویه بدهی خود به گندم‌کاران اقدام کند.

واکنش قالیباف به رئیس برنامه و بودجه

قالیباف امروز در مجلس گفت: نمایندگان استان‌های شمالی در بحث گندم، برنج و چای در اینجا مطالبی داشتند هم نسبت به واردات اعتراض دارند هم نسبت به خرید اعتراض دارند و هم نسبت به واریز مبالغ.

وی در ادامه اظهار کرد: در موضوع گندم شما به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه گفتید مجلس شورای اسلامی تبصره ۱۴ را ناتراز بسته است. من به شما می‌گویم که دولت در لایحه خود ۶۵۹ همت برای تبصره ۱۴ اختصاص داده بود و مجلس شورای اسلامی هم همین ۶۵۹ همت را برای شما تصویب کرد بدون این‌که یک ریال در تبصره ۱۴ جابه‌جا شود حال شما مجلس را محکوم می‌کنید و می‌گویید مجلس شورای اسلامی تبصره ۱۴ را ناتراز بسته است. این درست نیست.

وی ادامه داد: این حق دولت است که برای اصلاح بودجه لایحه دهد، اما بنده شخصا شما را دعوت کردم و به شما به عنوان یک کارشناس گفتم اکنون وقت دادن اصلاحیه نیست، اجازه دهید برنامه هفتم تصویب شود. در برنامه تغییراتی ایجاد می‌شود که باید در بودجه اعمال گردد آنگاه اصلاحیه نیز صورت می‌گیرد. شما نیز گفتید پیشنهاد خوبی است، اما بار دیگر لایحه ارائه کردید که در ماده یک آن از مجلس شورای اسلامی ۱۵ میلیارد یورو خواسته‌اید که در قالب تهاتر به همه سازمان‌ها هر طور که می‌خواهید اختصاص دهید. آیا مجلس شورای اسلامی می‌تواند این را تصویب کند؟

چند روز پیش محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی خبر داد مطالبات گندم‌کاران و بدهی خرید تضمینی گندم  تا پایان مرداد تسویه می‌شود. 

قیمت گندم، با وجود وعده‌های مکرر همچنان بلاتکلیف است. کشاورزان از این شرایط ناراضی هستند و کشت گندم معطل تعیین تکلیف نرخ خرید تضمینی مانده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس: بخش عمده‌ای از مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است 

قیمت گندم

علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و در برخی استان‌ها پرداخت علی‌الحساب با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده است.

علیرضا نظری با اشاره به آخرین وضعیت تسویه مطالبات گندم کاران، گفت: متأسفانه هنوز مطالبات کشاورزان از سوی دولت تسویه نشده است.

وی بیان کرد: بسیاری از مردم و کشاورزان به سیستم بانکی بابت مطالبات گذشته بدهکار هستند و بر این اساس مشغول پرداخت سود یا جریمه هستند، این در حالی است که کشاورز گندم خود را به دولت ارائه کرده، اما مطالبات ریالی با وجود تعیین ارقام مشخص در قانون بودجه ۱۴۰۲ هنوز تسویه نشده است.

عضو ناظر مجلس در شورای سیاست‌گذاری کشاورزی با اشاره به اینکه ۵ ماه از زمان برکناری وزیر سابق کشاورزی می‌گذرد، گفت:

نمایندگان مجلس در راستای همکاری با دولت سیزدهم به نیکبخت به عنوان وزیر معرفی شده رأی مثبت دادند، اما این پذیرفته نیست که در خصوص مطالبات حقه کشاورزان تا این حد شاهد کوتاهی باشیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا بر آمار از ابتدای فصل برداشت تا امروز بالای ۹ میلیون تن گندم از گندم کاران خریداری شد و بر مبنای نرخ ۱۵ هزار تومانی خرید تضمینی هر کیلو گندم، بخش عمده‌ای از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و در برخی استان‌ها پرداخت علی الحساب با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شده و این وعده داده شده که مابقی آن به حساب‌هایشان واریز می‌شود.

نظری تاکید کرد: امیدوارم دولت در اسرع وقت با ارائه لایحه اصلاحی به مجلس شورای اسلامی نسبت به تأمین اعتبار قریب به ۳۰ همت باقیمانده برای تسویه بدهی خود به گندم‌کاران اقدام کند.

به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس هم به خوبی به موضوع کمبود اعتبار دولت واقف هستند. در همین روزهای اخیر، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به فارس گفت اگر دولت برای افزایش قیمت خرید گندم متمم بدهد، نمایندگان حاضر هستند به سرعت موضوع را بررسی کنند.

مساله بودجه در میزان پرداختی‌ها به گندمکاران هم مشخص هستند. کشاورزان مطالبات خود را علی‌الحساب و با تاخیر دریافت می‌کنند. اخیرا مهر گزارش داده است، «تاکنون بیش از ۸ میلیون تن گندم خرید تضمینی شده که مبلغ آن بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان می شود؛ از این مبلغ فقط ۶۲ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.»

البته به گفته علی قلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران بر اساس قانون مهلت دولت برای تسویه حساب با گندمکاران، 24 ساعت است و در صورت تأخیر پرداخت هزینه، مسئولان باید مطابق با سود روزشمار بانک مرکزی هزینه تأخیر را به کشاورزان بپردازند.

با وجود این در شرایطی که دولت برای خرید گندم با نرخ مصوب هم اعتبار کافی در اختیار ندارد، مشخص نیست که آیا گندمکاران موفق به دریافت هزینه تاخیر هم می‌شوند یا خیر.

گندمکاران گندم را دپو کردند

در همین رابطه عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران به دنیای اقتصادگفت: در سال‌جدید به دلیل تورم پیش‌بینی‌ناپذیر شرط کردیم که در صورت افزایش نرخ جهانی گندم و هزینه‌های تولید، قیمت خرید تضمینی تغییر کند؛ اما متاسفانه دولت تا به امروز زیر ‌بار این افزایش هزینه‌‌‌‌‌ها نرفته است و گندم را ۱۵ هزار‌ تومان از کشاورزان خریداری می‌کند، در حالی‌که قیمت مدنظر تشکل‌های غیردولتی و گندمکاران کیلویی ۱۷‌ هزار‌ تومان است اما متاسفانه اجازه عملیاتی‌کردن این نرخ را نمی‌دهند.  وی قیمت تضمینی خرید گندم در سال‌گذشته را منطقی دانست و افزود: سطح زیرکشت در سال‌جاری افزایش پیدا کرد و مدیریت مزرعه به‌خوبی انجام شد و میزان خرید تضمینی گندم در سال‌جاری از ۷‌ میلیون و ۸۰۰‌ هزار‌ تن نیز عبور کرده که این عدد نسبت به خرید تضمینی در سال‌گذشته حدود ۲۸‌درصد افزایش پیدا کرده است که امیدواریم عدد خرید به ۸ تا ۹‌ میلیون‌تن نیز برسد. به‌نظر می‌رسد اگر قیمت خرید از گندمکاران مناسب بود و نحوه پرداخت بموقع انجام می‌شد، خرید از مرز ۱۰‌ میلیون‌ تن هم عبور می‌کرد و می‌توانستیم در سال‌جاری رکورد خرید گندم را بشکنیم و به خوداتکایی در بحث گندم نزدیک شویم.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با تاکید بر اینکه عمده خریدار گندم دولت است، خاطرنشان کرد: میزان مصرف صنف و صنعت حدود یک‌میلیون و ۳۰۰‌ هزار‌ تن است و نیاز صنعت‌‌‌‌‌ ماکارونی با احتساب مصرف داخلی و صادرات به‌ندرت به ۶۰۰ هزار‌ تن می‌رسد؛ پس عمده مصرف گندم در خبازی‌هاست. دولت علاوه‌بر میل باطنی کشاورزان بارها از رضایت آنها از نرخ خرید تضمینی سخن گفته‌‌‌‌‌ است، این در حالی است که تشکل‌های بخش کشاورزی که با کشاورزان ارتباط دارند می‌توانند در این زمینه اظهارنظر کنند و آنها مرجع قابل‌اعتماد برای اعلام رضایت و عدم‌رضایت کشاورزان هستند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران

به گفته هاشمی؛ دولت حدود یک ماه است که پرداخت مطالبات گندمکاران را به تعویق انداخته است. وی با بیان اینکه کشاورزان معیشتی گندم را دپو نکردند، افزود: برخی از کشاورزان به امید تغییرات قیمتی گندم را به دولت نفروختند و آن را دپو کردند؛ گندمکاران چندان نسبت به تغییر قیمت نا امید نشده‌‌‌‌‌اند اما دیوار تخصیص اعتبارات دولت محکم است و این موضوع تاحدود زیادی بحث را بغرنج کرده اما ما منتظر هستیم که بینیم در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد.

خرید تضمینی گندم در استان سمنان ۱۷ درصد افزایش یافت

خرید تضمینی گندم

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از افزایش ۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

عبدالرحیم تحصیلی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی شرکت غله و خدمات بازرگانی سمنان، از افزایش ۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم در استان طی سال جاری خبر داد و ابراز کرد: سال قبل ۶۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.

وی با بیان اینکه امسال ۷۵ هزار و ۳۰۰ تن گندم از کشاورزان استان سمنان به صورت تضمینی خرید شد، گفت: به همت کشاورزان و تاکید دولت، شاهد رشد خوبی در تولید و خرید تضمینی گندم بودیم که باید از همراهی کشاورزان قدردانی کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم برحسب محصول دهی کشاورزان است، گفت: بنا بر این رویه، ابتدا مناطق غربی استان سمنان گندم خود را برداشت و درنتیجه زودتر نیز خرید تضمینی از آنها صورت می‌گیرد لذا در زمینه پرداخت پول هم ابتدا آنها پول خود را دریافت کردند.

تحصیلی با بیان اینکه در گرمسار و آرادان ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان گندم کار بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده است، ابراز داشت: در دیگر بخش‌های استان که گندم دیرتر برداشت شد بخشی از مطالبات پرداخت و بخشی دیگر باقی مانده است.

وی با بیان اینکه بخش شرقی و شمالی استان سمنان قدری سردسیر تر است و لذا گندم در این مناطق به مراتب دیرتر از دیگر نقاط دست خواهد داد، افزود: اکنون روزهای پایانی خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین خرید تضمینی گندم در استان سمنان تا این لحظه مربوط به شهرستان میامی بوده است، تاکید کرد: ۵۲ درصد از مطالبات گندم کاران استان سمنان، با احتساب اعلام اصلاح و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، توسط دولت تا کنون پرداخت شده و مابقی نیز در دست پرداخت است.

تحصیلی با بیان اینکه نیاز سالانه گندم استان سمنان ۹۵ هزار تن است، گفت: نیاز ماهانه استان سمنان حدوداً هفت هزار و ۵۰۰ تن شامل خبازی‌ها و واحدهای صنعتی و… محاسبه شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • پرنیان

    اتفاق این بود که برا 2تمن افزایش کشاورز به خاک سیاه نشست اگر شرف وغیرت باشه گندمی سال آتی کشت نمیشه

  • کشاورز بیچاره

    در برخی استانها نرخ ۱۱ونیم پرداخت شده، یا در کل استانها.
    کدام استان با نرخ ۱۵ هزار تومان به کشاورز داده شده؟
    هیچ استانی.
    استان های جنوبی که از اولین استانهای تولید گندم به دولت بوده اند و قریب به چهار ، پنج ماه شده بیشتر از ۱۱ونیم به گندمکار نداده اند، چطور شما ذکر میکنید برخی استانها تا همین الان که این پیام را مینویسم اواخر فروردین گندم تحویل دادم غیر از ۱۱ونیم دولت بهم پرداخت نکرده، سال دیگه بیایید و بگوئید گندم تحویل دولت بدهید یا گندم بکارید.

  • ق

    بنویسد که با این کار کشاورز نابود کردید همان طور که دوسال پیش دامداری نابود کردید حالا قیمت گوشت بالا رفته شک نکن سال آینده دنبال مقصر هستید

    • ناشناس

      اینا کار دشمنه لعنت کنه آمریکا و اسرائیل

  • اجاره کار

    خدا لعنتشون خودتون خواستین وقتی آب از سر بگذره چه یک وجب چه صد وجب ؟وقتی طلبکار از اونبر فشار روسرمون بیاره خرج خونواده از یکطرف دیگه وقتی بچهام گشنه باشن شما چاقو گذاشتین زیره گلویمان اینم اگر سال دیگه بارون هم نباشه آنوقت خدا بدادتون برسه چونکه اونوقت هس ما آب از سرمون گذشته منکه نمینشینم که شماها جیباتون وشمکتون پر باشه منو خونوادم گشنه از گوشته چاق وچلتون تغضیه میکنیم موقع بخود میاین که میگن آدم گشنه دین و ایمان نداره ؟موقع ما هم میشه گهی زین به پشت گهی پشت به زین

  • برجام

    چطور دولت پول دارد برای کربلا رفتن وام بدهد اما نمی تواند پول کشاورز را پرداخت کند

    • ناشناس

      چون برای اینکار نیاز داره برای تبلیغ

  • احسان

    من الان بدهکار بانکم و مدام اخطار برام میاد. چه گلی سرم بگیرم. دارم روز شمار جریمه میشم. چرا اینقدر کشاورز رو اذیت میکنید. الان منه بدهکار بانک کشاورزی از کجا بیارم سال جدید گندم بکارم. چرا اینقدر ظالم هستید؟؟ چتونه؟؟ الان من چکار کنم . بخدا دیگه تاب و توان نداریم. بریدیم . خدایا خداوندا خودت یه کاری کن

  • ناشناس

    بسه دیگه خشتون میا داعصاب کشاورز بدبخته داغون کنید من خودم به خدای محمد بذر گندم خریدم کیلوی ۱۶ تمن میشه دیگه اصلان از گندم خبر ننویسین

  • ناشناس

    اگ کشاورز غیرت داشته باشه که دیگه ننیکاره

  • ناشناس

    ما که نابود شدیم رفت دیگ توبه

  • خوزستان

    گندم مارو بدید پولتون نخواستیم فراخان تظاهرات کشاورزان اعلام بشه کشاورزان گرفتارن یعنی همه چیز باید سر خیابان تموم بشه

    • ناشناس

      تنها راه همینه

  • ناشناس

    خدا شاهده‌ من‌ نمیکارم

  • ناشناس

    کشاورز بدبخته وخودم مسئول خرید گندم بودم ازافتی که میزنید وقیمت میادپایین بگید

  • کشاورز

    مولانا میگه ، چو ناکس به ده کدخدایی کند کشاورز باید گدایی کند

  • کشاورز جنوب

    دولت با این کار یک مطلب خوب مشخص کرد که اعتماد به دولت نیست امسال ۶۰تن گندم تحویل دولت دادیم و تنها چیزی که عایدمون شد قسط خای عقب مونده و کلی طلبکار سال اینده اگر گندم بکارم مثل خود اقایونم گندم بی گندم .الگوی کست هم بخوره تو سرشون اختیار زمینم دارم اصلا هندوانه میکاریم حداقل از دلال ها میسه پول گرفت ولی دولت نه

  • م خ

    هزینە بیست هکتار سالن چند طبقە سرپوشیدە میکند برای عراقیها در کربلا پول گندم ندارد بە کشاورز بدبخت بدهد

  • محمد

    برید گمشیدبی بی دین نامسلمونا خدانابودتون کنه ان اشالله به ارزوتون نرسیددلاالا

  • علی

    خدا لعنتتان بکنه چی به سر مردم آوردی

  • جعفر

    این نماینده بر ببیند از جایی که آمده .......رمز گشادی ....گشادی....کند

  • ناشناس

    اگر کشاورزان منسجم بودند مثل جامعه پزشکی اتحادیه داشتند این بلا سرشانه نمی آمد. با یک فراخوان با اتحاد کامل یک سال گندم نکارید همه چیز یک سال برای همیشه تمام میشد.قیمت گندم را باید کشاورز سر زمین تعیین کند نه نمایندگان ناسالم مجلس که خودرو سازان مافیای کشور به انها شاسی بلند میدهند و خودرو سازان هر بلایی سر ملت می آورند هیچ کس جرات اعتراضی ندارد.من ۱۰ هکتار گندم داشتم محصول ۱۰ هکتار یک خودرو داخلی نشد!

  • مهرداد

    کشاورز فک نکنه گندم دولت گرونترازش بخره به نفعشه ،ازیه جا دیگه می‌کنه تو پاچه اش

  • کشاورز گرفتار در سال 1402

    با سلام به ملت همیشه در صحنه ایران.
    اشتباه کردم که گندم کشت کردم.
    اشتباه بدتر کردم که به دولت تحویل دادم.
    به خدا قسم به پول نان روز محتاج هستم.
    و الان 45روز است که گندم دادم و 1پاپاسی هم دریافت نکردم.

  • ناشناس

    2سال پیش با بی تدبیری دامداری از بین رفت.
    امسال هم گندم.
    سال آینده نوبت چیست ؟
    دولت تدبیر و امید.!

  • ناشناس

    بانک کشاورزی برا وامی که گرفتم روزشمار داره برام جریمه میزنه اونوقت شما ازخدا بی خبرا گندم ما پنج ماهی بقول خودتون خرید تضمینی کردین هنوخبری از پول نیس چه برسه به دیرکرد وسود خدا خیرتون نده انشالله حق ما پس بده کسی که داره ضایعش میکنه

  • ناشناس

    اره دیگه امسال تمام گندمکاران نهایت رضایت وتشکر دارن الان کشاورز فهمید که توی این مملکت چه ارزشی براش قائل هستن فقط ازدولت نباید گله داشت حتی مردم کشورم که امروز نونی که درسفرشون هست هم درحق کشاورز جفا کردن چون ماهاست قشرکشاورز ناراضی بوده ویارها اعلام کرده که حق یک سال زحمت خودوخانوادش رادولت پرداخت نکرده ولی متاسفانه دریغ ازهمدردی از هموطنان عزیز خدابزرگه وروزی میرسه که حق مظلوم رو از ظالم ستمگر خواهد گرفت حسبی الله ونعم الوکیل

  • مسعود ارخی

    خدا کند باقی مانده پولمان را دولت ندهد من که راضی ام بگزار این کشاورز بدبخت هم به صف ناراضییان ببپوندد

  • حیدر

    افزایش تولید کاهش تورم. کشاورز عمل کرد و افزایش تولید داشت. حال نوبت دولته که کاهش تورم داشته باشه نه کاهش قیمت. آقایان تا تقی به توقی میخوره به دشمن ربط میدن. کشاورز اعتراض داره چگونه و از چه مجرایی داد بزنه صداش شنیده بشه. سال بعد شما بدوید دنبال کشاورز

  • ایرانم جانم وطنم . سردار سلیمانی

    لعنت خدا بر شما ها که پول ما را نمی‌دید که پول گندم را ندادید

  • رسول

    من کشاورزی در استان اذربایجان غربی هستم از من خریدن کیلویی ۱۱۵۰۰ تومن . یک ماهه هم تحویل سیلو دادم هنوز از پول خبری نیست

  • محمد رضا...ا

    خدا از ظالم نمیگذره. ..ما کشاورزان خرده مالک هر سال تو رو زن و بچمون خجالت میکشیم...
    برای اختلاس کردن بودجه دارید برای کشاورز که زحمت کشیده وگندم تولید کرده بودجه ندارید..تف به هرچی ذات کثیفه...

  • محمد رضا...ا

    سرمون رو میشکنند نخود چی کشمش تو جیبمون میریزند...جایزه بهمون میدن...بی شرف
    حقوق رو بده ...جایزه ببر بده خانومت. .

  • زمانه پر از نیرنگ و ریا

    از اولش مشخص بود این دولت چندین ماه هدفش این در و اون در می زنه چیست، از اول مشخص بود اینها اهدافشون همون قیمت 11500،آخه دولت نفهم، فکر کردی با این ترفندها و کلک ها گندم جمع کردی، تا کی تا کجا، امسال که کشت گندم چندین برابر کاهش یافت و کشت محصولات دیگه هم صورت نگرفت اونوقت بیا و تمام اقشار ناراضی جامعه را با زور اگه تونستی راضی کن، سر خودتون کلاه گذاشتید نه کشاورز، کشاورز ناراضی بشه و کشتی صورت نگیره، اقتصاد یه کشور نابود میشه، به این شکل می خواستید محصولات کم آب بر کشت بشه و آب بر ها کاهش یابند، شما روز به روز این مردم فقیرتر و نابود تر کردید،تبریک می گم به دولت تدبیر و امید و دولت مستضعفان، فقط باید خندید به این اسمی که یه عده کثافت گذاشتن، میلیاردها هزار دلار اختلاس میشه جیکشون در نمی یاد، به کشاورز که می رسند بودجه ندارند واسه دزدی و اختلاس و فرستادن پول واسه آقازاده هاتون و سوگلی هاتون دارید واسه مردم ایران فقط ندارید منم موقع انتخابات می گم میرم رای میدم چشم میرم رای میدم اصلا شما امر بفرمایید، روز رای میگم وای توان رفتن ندارم هرچند برای شماها دیگه رای این مردم هم مهم نیست، بدبخت تر از کشاورز ندیدید، وای به روزی که کشاورزی نباشه

  • مسعود

    گندم میخوام چکار کنیم بیسکویت بخورید
    آخوند را چه کار به مملکت داری یه مجتهد سراغ داری کشاورزی کرده باشد دستتش پینه زده باشد ،دامداری کرده باشد فقط بلد حدیث کند که امام صادق و پیامبر چوپانی میکردن
    یه عده چاپلوس هم جمع شدن آقا زنده باشه عمر دست خداست کاربه دعا توبادمجون دور قاب چین ندارد ،گندم بکار به دولت نفروش

  • آریا

    دولت گندم را با قیمت هر کیلو بالای ۱۷ تومان وارد می کند اما از گندمکار می خره ۱۱و نیم
    این ظلم نیست ، در ضمن چرا صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارات توفان و تگرگی که به مزارع گندم فارس وارد شده را پرداخت نمی کند .کشاورزی را نابود کردید خدا نابودتون کنه

  • ناشناس

    برید کنار بذارید باد بیاد خسته شدیم از این همه نا بسامانی و وعدو وعید خدا به خاک سیاه بنشوندتان همین طور که مردمو سیاه کردید .

  • اکبر

    به خدا بدهکاریم آبروی ما رو بردید خدا لعنت کنه شما را

  • خدا اول واخرتونو لعنت کنه الهی خودتون وخونوادتونو به زمین گرم بزنه آه مظلوم دامنتونو میگیره

    لعنت بر شما

    • ناشناس

      الهی آمین رب العالمین

  • کشاورز

    بقول یکی از عزیزان
    چطور موقع فطریه قیمت رو ۲۰ هزار تومن اعلام کردن
    اما الان میگن بودجه نداریم.
    دقیقا عین ستاد بهران که همیییییشه غافلگیر میشن بندگان خدا

  • شاهین

    ثمره صیغه ثمری بهتر از این نمیتونه داشته باشه ،ما هم خدایی داریم

  • امیر

    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    6104337446580449

  • علی

    نه هکتار گندم کاشتیم هنوزم مستاجریم خدالعنتون کنه چرا باکشاورزاینجوری تا میکنید آخه؟!!چرا ۱۱۵۰۰ حساب کردید نامردا آه مظلوم میگیره دامنتون....

  • حجت

    اون کشاورزی که بازی مسئولین را امسال دیده و سال آینده گندم بکارد و تحویل دولت بدهد بی شرف هست و به خودش خیانت کرده

  • ناشناس

    پ ول گندم کشاورز رانمیدادی میگویند دولت بوجیه ندارد ولی برای عراق اربعین ازپول مردم بدبخت میلیونها تومان خرج میکنند وام اربعین میدهند این مسلمانی است کشاورز بدبخت رنج بی پولی بکشد به همه بدهکارباشد خداازمسیولین نگذرد

  • حجت

    قیمت و نحوه پرداخت پول گندم را باید کشاورز تعیین کند نه او مسئول و نماینده شکم سیری که ماهیانه بالای 500میلیون حقوق میگیره

  • امیر

    برپدرومادرباعث و بانی این وضیت لعنت بابایی شرفا کل چکامون برگشت خورده جرئت نداریم جواب گوشی وبدیم وام خودتون روزشمار سود میکشید روش اب و برق ملت وقط میکنیدواسه دویست تومن پول ۴۰تن گندم و۲ماه ندادید

    • ناشناس

      من(۷

  • مسعود

    سلام پنجاه هکتار زمین دارم ساله دیگه گندم بی گندم

  • مسعود

    ۵۰هکتارزمین دارم سال دیگه گندم بی گندم

  • ناشناس

    ای کاش دولت مثل کشاورز وظیفه شناس و صادق بود ، این رفتار دولت باعث ترویج دروغگویی و بد قولی در جامعه میشه ، نشان میده هرکی شرایطش رو داشت اخاذی کنه و حق طرف مقابل رو نده ، این زورگویی دولت هیچ دست اوردی نداره یه مقدار پول زدن به جیب ولی یه صنعت و یه موفقیت بزرگ که خودکفایی در تامین نان مردم در داخل بود رو با دست خودشون به نابودی کشوندن مثل پرونده های محیط زیستی ، باور کنید عمل نکردن در قانون توسط دولت و مسئولین در زمینه های که به سود خودشون هست باعث ترویج خشونت و بی بندباری در جامعه شده ، دولت یه الگو هست وقتی دروغ میگه و به وعده هاش صادق نیست و مثل اب خوردن قانون گریزی میکنه چه توقع ای به مردم گرسنه میره ،

  • کشاورز

    رئیس اتحادیه گندمکارها رو کی انتخاب کرده؟ اصلا کجاست شریک دزد و رفیق قافله چند وقت یک بار خبر پخش میکنن که رئیس اتحادیه گندمکاران با فلان مسئول جلسه بر سر حل مشکلات گندمکاران دارن و فلان و فلان، بابا بسته دیگه بس کنید چرا جیباتون پر نمیشه اقای رئیس اتحادیه شما نماینده کشاورزهایی اگه راست میگی مسئول و بانی این بی تدبیری رو به دادگاه بکش بهترین وکیل کشور رو بگیر اگه راست میگی پولشو از کشاورزها بگیر مدرک از این بالاتر که هیچ جا نگفتن خرده خرده پول گندمتونو میدیم نگفت گندمتونو قرضی میخرم هر وقت دلمون بخواد هر چقدر دلمون بخواد میدیم اینها وکیل هم نمیخواد اصلا اقا همون بانک کشاورزی چقدر سود میکشه رو وامهاش روز شمار خو این حقه که اگه ما هم از دولت طلب داریم تا تسویش بهره پولمون رو بگیریم با این تورم پس چرا چیزی که حقه و قانونی رو با التماس باید بگیریم

  • محمد نصیری

    اقایان و خانمان رسانه ما بعد از خدا امیدمون ب شما هست چون ب ما کشاورزان اجازه صحبت نمیدهند و شما ناحی ما کشاورزان بعد از خدا هستید لطفاپیگیر باشید من کشاورز امسال ۱۴۱تن گندم ب دولت داده ام ب امیدی ک دولت پشتمان باشد ب خدا دلال ۱۵خرید نقد ندادیم و ب دولت واگذار کردیم ب خدا بدهکاریم و طلبکار فشار بهمون میاره ک من حتی ماشینم رو فروختم و ب طلب کار دادم چون پول گندم بهمون ندادن چرا دولت فطریه رو ۲۰تومن گرفت چون قیمت گندم خدایی ۲۰تومن بوده ک طبق فطیه ک اعلام کردن مردم پرداخت کردن الان چرا با ۱۷تومن توافق نمیکنن چرا همون ۱۵رو نمیزنن حساب ب خدا قسم دولت اگر بخواد ۱۷هم بده ب کشاورز سود دیر کرد پول خپد کشاورز هست بده ب کشاورز ک دل کشاورز قرص باشه برای کشت امسال ولی اینجور ک دولت داره رفتار میکنه والا یکی مثل من کیلو ۱۰۰۰تومن ضرر کنم میدم ب دلال ک نقد گیرم بیاد الان من از ۳طرف ضرر کردم ب خاطر دولت خدا رو خوش نمیاد

  • کشاورز

    به نمایندگان ودولتیان نفهم این کشور برسانید یک کیلو سبزی برای مردم درمیاد۴۰۰۰۰تومان آن وقت دولت گندم را نسیه از کشاورزان کیلویی ۱۱۵۰۰تومان خریده وپولشو هم نداده خدایا دردمان را به کی بگیم خودت اینارو نابود کن

  • ناشناس

    سال آینده یونجه میکاریم برای مسئولان تا دامداری ها را خودکفا کنیم

  • یوسفی

    گندم بزارید گور تمام مقدسات تان
    سال آینده گندم را آتش می زنیم به یک نمی فروشیم

  • ناشناس

    آصفری با بیان اینکه رئیس سازمان اداری و استخدامی مشکلات خود پیرامون این طرح را حل و خود را تبدیل وضعیت کرد، ادامه داد: این در حالی است که وی در مجلس فریاد وامصیبتا و وااسلاما سر می‌داد که چرا باید این تبدیل وضعیت‌ها انجام شود.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: به واقع در این بخش نمی‌شود یک بام و دو هوا بود، همچنین نمی‌شود رئیس سازمان اداری و استخدامی مشکلات خود را پیرامون این موضوع برطرف و اما در مقابل تبدیل وضعیت یکسری نیروهای مظلوم مقاومت کند.

    وی ادامه داد: چطور می‌شود این فرد خود را تبدیل وضعیت و مشکل خود را حل و اما از طرح این مسئله توسط دولت جلوگیری کند. خواهش می‌کنیم این مسئله در دستور کار قرار گیرد تا روزنه امیدی برای نیروهای شرکتی ایجاد شود البته باید به این نکته تأکید کرد که این طرح به هیچ وجه بار مالی ندارد.

    حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در واکنش به تذکر نماینده مردم اراک گفت: موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی از مسائل مهم کشور محسوب می‌شود لذا ما این تذکر جنابعالی را به رئیس محترم سازمان اداری و استخدامی کشور منتقل خواهیم کرد.

    • ناشناس

      همه ما کشاورزان خوش باوریم
      چونکه معلوم بود قیمت گندم افزایش پیدا نمیکنه دولت برای اینکه پول کشاورز بدبختو نده وعده افزایش قیمت داد
      خدا کنه سال زراعی جدید خشک سالی باشه تا کشاورز هیچ گندمی نداشته باشه به این دولت بیشرف و پست تحویل بده

  • موسوی

    پولمون دادین حتی بدین ناراضی هستیم هزاردادبیدادفحش دعواشدبخواطرشماها خداازتون نگذره امسال اگه پولمون ندین سیلوها تون به اتیش میکشم

  • ناشناس

    فقط یک حرف در آن دنیا آخرت چطور می خواهید جوابگو باشید فطریه را واسم تعریف کن 3کیلو گندم یا قوت غالب چطور از من کشاورز حاضر به پرداخت مابه‌التفاوت خرید گندم تا الان که 3ماه نشدید آیا این حق الناس نیست

  • کشاورز

    خدا لعنتتون بکنه .هیچ اعتمادی به دولت ورییسجمهور وحمایت از تولید نیست.همش شعار میدن.وفکر تجاوز به یکدیگرند نه تولید کننده بدبخت.سال اینده یا نمیکارم یا ارزونتر ونقد میفروشم.مرداد هم تموم شد یه قرون ندادند

  • ناشناس

    بیست و پنجم فروردین گندم تحویل دادم
    پانزدهم خرداد مبلغ یازده هزار و پانصد واریز شده و خبری از مابقی پول نیست
    لعنت بر دروغگو

  • بانوی کشاورز از تربت جام

    خوب هر کار دوست دارین انجام بدین دیگه کشاورز گندم نمیکاره دیگه برای تمامی قشر زحمت کش کشاورز بی اعتماد شدین فقط حرف خوب می زنید من به عنوان یک گندمگار تمام زندگیم تحت شعاع این بی تدبیری مسولین قرار گرفت

  • ناشناس

    قیمت 17000تومن نخاستیم، همون 15000را چرا به منه کشاورز منت کش از دولت و مجلس دروغگو پرداخت نمیکنن، حتما با این وضع توقع دارید سال دیگه هم گندم کشت کنند؟ خجالت نمیکشین از این همه وعده های پوچ وهیچ، خدا از سر تان نگذره انشالله که همیشه بلدین دروغ بگین، امسال کشاورزان رو سر کار گذاشتین سال دیگه گندم هرگز.

  • مامن خوجه

    پن معلم بازنشسته ام و هم کشاورزی میکنم در این فکر هستم سال آینده چی بکارم که با دولت سر وکار نداشته باشد یا گندم را بصورت سبز درو کنم که هکتاری ۵۹ م می شود .مدیران نالایق دامداری رادبهدفنا دادند تا کشاورزی را هم عنا ندهند ول کن نیستند چطور میلیاردها به کربلا و ...گوشت و پول دارند ولی به گتدمکاران ندارند چطور راحت وام بحساب کسانی که عراق رفتند واریز می شود ولی بخواهی وام بچیز دیگر بگیری هزار دلیل به ندادن آن دارند.اقای رهبر و ریسی شما اقدام کنید تاکنون پول رتبه بندی را ندا ند و پاداش را بعد دو سال وقتی ارزش پول پایین آمد دادند چرا به مردم فشار می آورند که از انقلاب و کشور آرمان آن دوری کنند اینها عامل دشمن هستند وبیشتر از دشمن به مردم و کشور ضربه وارد می کنند لطفا جلوی اینها را بگیرید که بیشتر از این مردم از نظام دلسرد نشوند بخدا خودم بعد از رتبه بندی دیگر نه مسجد می روم نه نماز و روزه ...چون چند بار در قرآن مقام آوردم و دانش آموزان را به مسابقات قرآنی بردم برعکس در این موارد نمره و امتیاز ندادند دلسردی اینه لطفا آگاه باشید اینها دشمن مردمند نه آمریکا

  • مامن

    عامل مشکلات مردم نمایندگان مجلسند اینها عمل بدبختی کارمندان معلمان و کشاورزانند .مگر نمی توانند بودجه گندم را تامین و دولت را محاب کنند به پرداخت پول گندم کشاورزان یا معلمان .اگر دفعه ی بعد نمایندگان بدون حقوق و مزایا بیاید کسی حاضر می شود

  • ناشناس

    بدید این پول گندمو خداشاهده کشاورزان رو بدبخت کردین..

  • کشاورز

    کشاورز ازاین قیمت گندم وپرداخت پول گندم هیچ راضی نیست واین معامله حرام هستش دارید نون حرام سر سفره مردم میزارید خدا ازتون نگذره

  • رضا

    صبر کنید دست خدا دوباره از آستین یکی برون بیاد اون وقت انتقام این بی عدالتی را باید پس بدید به خدا شما روی هرچی نامرده سفید کردید وزیر کشاورزی بی ناموس نماینده بی ناموس همتون باید یه روز جواب پس بدین گندم فطریه کیلویی ۲۰ هزار تومان ولی گندم کشاورز ۱۵ هزار تومان اونم هنوز معلوم نیست این پول حق زحمت کشای جامعه یعنی کشاورز هست

  • ناشناس

    پدرم من ۸۰سال سن دارد هر سال ۲۰الی۲۵تن گندم به دولت می فروشد دولت محترم می خواهد یارانه نان را ازجیب امسال پدر بنده پرداخت نماید در حالی که پدر بنده در این چهل سال خیری از این دولت ندیده

  • سسس

    اقای رییس بنیادملی گندمکاران میدونی حق الناس چیه بیچاره قیافت گواه درونته وجدان داری بیشترازمردن که نیست نماینده ۷۰۰هزارکشاورزی واونجالالمونی گرفتی بیعرضه ترسوچراحق ماراازدولت نمیگیری بهمون بدی ازمردن نمیترسی ازاخرت هم نمیترسی روزقیامت بایدجوابگو۷۰۰هزارکشاورزباخانوادش باشی

  • ناشناس

    اگر قاچاق می فروختیم خلیلی بهتر بود خدا همتون لعنت کنه خدا به داد مردم ایران برسه

  • ناشناس

    مردم ایران هرگز دولتی به این دغل کارومکاربه روزگار ندیداندونخواهتددیدواقعامتاسفیم برجامعه روحانیت کشور.فریب گندمکاران به چه قیمتی؟ آقای رئیسی گندم وارداتی را چند می خرید.چرابه کشاورزخودخیانت می کنید؟

  • ناشناس

    کربلایی که باپول کشاورزی بخت میرم قبول نیست خرج عرب نکنین لعنت برپدرومادرتان پول کشاورزبدین من دیگه هیچ امامی قبول ندارم



  • جواد

    سلام وخسته نباشید به کشاورزهای عزیر..من کشاودزنیستم دامداربودم یه زمانی رفتم زیزگو..من مانوم بااین تورم وگرانی چرا به کشاورز اینهمه سختی میدن به قول خودشون کشورهای اروپایوغربی کفار بهترین امکانات دولت دراختیارکشاورزان ودامداران میزاره .وام های بدون بهره وتنفس میده وامکانات روزدنیا ..امادرایران کلن هیچ شعلی درامان نیست همه بدبخت..بخاطر بی مسولیتی تمام دولتها ومخصوصن دوان اقتی وعده وعید وپیشرفت وراستگوترین دولت ایران اقای رییسی..بخدا ازاین همه پیشرفت غرق درشادی هستیم وهرروز زندگیمون ازشادی زیزگو داره میره همه چی ارزان وفراوانی وخانه مفت اجاره خانه مفت وام بدون سود مالیات باخوشحالی ۱۵میلیوت تا۵۰میلیوت میدیم همش درخریدورفاه ومسافرتیم هزاین اناق به این اتاق مسافرت میریم عکس گوشت ومرع وماست ودوع وسبزی وسرکه سرسفره وپوااامون توحسابهانون اززیهدی بلوکه شده ووانقدر داریم پیشرفت میکنیم نیازی به یهرانه نداریم تورم که دیگه حلوش گرفته شده خبراای خوب توراهه چون رییس جمهورمون گفته به تمام وعدهامون عمل کردیم وهنه راصی..مالیات های زیهدی. که گزفتن خیلبها جمع کردن خیلی هابستن خیلی هاورشکست شدن خیلی هاسکته کررن واخبارنشان میداد مردم واکاسبکهرها باخشنودی ورصایت دارن متلیاتهاشونوپرداخت میکنن اخی چه مردم خوبی یعنی اون صداسیمابیشرف بایداتیش زد..چه رصایتی من زنوگیموبه بدبختی میگذرانم تعویص روعن الرم ماهی ۲۰میلیون درامددارم الان میگن وااای چقدر درامدداره ..خداییش تواین گرانی تورم ۲۰میلیون زیهده خوب ازاین ۲۰میلیکن ۹میلیون اجاره معازع وخانه من هست ۱میلیون قبص اا
    یعتی ۱۰درامددارم قسط ها وقرص ها به درک .لباس وپوشاک ودکتز وگردش وبچه وخرجشو وخرج زن وخودم به درک .بانک ها هم به درو ..هیجی نخوریم نخوریم بااین تکرم ۸میلیون خرج شکم ۳نفرهست ..پسنداز واینده هم به درک..حااا مطور گسی ۲۰میلیون درامدداره دولت میگه درامد بالا .موندم دولت الان توچه سالی گیرکرده فکرمیکنم دولت توسال ۱۳۹۰گیرکرده..جالبش ایته نه شعل من تمام شعل ها .سود ۱۲درصد نبایدبیشتربکیری بعتی ۱۰۰سال هم بگدره سودما ۱۲درصده.سالی چندبارجنس هاگرات میشه سود۱۲درصد حالا جالبش.جنس میخرم ۹درصدارزش افزوده ومالیلت ازمن شرکت میگیره یعنی ۲میلیون خریدگنم ۲۰۰تومان ارزش افزوده مالیلت..خوب درسال ۳درصدهن تراکنش کارت خان ها هست .سالیانه اتحادیه هست .خوب حالا من ۱۲درصدسودمیگیزم ۱۲درصد هم دارم تراکنش وهرزش افزودا میدن یعنی هیچی برام نمیمانه جالبش ایته اخرسال بایدمالیلت بدم پارسال مالیاتم صفربود امسال به لطف اقای زییسی بخاطرپیشرفت کشور که طبق معمول بایدازجیب مردم که همه تورفاه وزیادی درامددارن بایدبدن ۱۲میلیون مالیات امده ماخی ۱میلیون اعتداص کررن دادوبیدادکردن چی گفتن..اگه نریزی حساب اابسته معازه پلمپ وجریمه ودیرکردبایدبدی یه وقت فکرنکنین زوریه ها که مدیونین وبارصایت وخشنودی مردم دارن مالیات میدت وپول مالیات ها هم مثله همه درامدها هیج وقت برای رفاه واسایش مررم خرج نپیشه واینجورموقع هاکشورهای غربی میشن خوب ودرست.که تمام کشورهای عربی ۱۲۰۰دلار ۳۹دلارمالیات میدن وشماهم بایدبدین امااینونمیگن که کشورهای عربی درامد بالا رفاه واسایش بالا زیرساخت هاخوب امکانات بالا وتمام مالیات ها خرج رفاه واسایش مردم خرج میشه امادرایران که دولت میلینه مثلن بخاطزتحریم ها تو۵سال همه چیز۵۰۰تا۱۰۰۰درصدگران شده وخانه ومعازه وماشین رفته توقصه ها وتو۵سال دراند۱۰۰درصدرفته بالا و۸۰درصدمردم از۸۰درصد خواستنیهاشان گذشتن ودارن به سختی زندگی میکنم دولت بااین مالیات هاپدرمردم دراورد ودراخبارهی میگن دولت ومردم ایران جلوی تحریم ها وایسادن موندم چی بگم دولت تواین ۵سال هیچکهری نکرد پول قبص ها چندبرابر کرد مالیات ها چندبرابر واجاره خته هاچندبرابر ..خط فقرهم ۲۱میلیون ..چکهرکرد دولت برای مردم درطته تحریم هستین ۵سال بسیارعجیب پس برای یکلارشدا خوعمرتات یگم ازسختبها کم میکردیت نه که فقط جیبتون روازجیب مردم پرمیکنیت میتونستین اب وبرق وگازنگیریت .مالبات اصلن نگیرین واجاره خانه ها ثابت میکردین مردم راصی بودت اما هیچکهری مادولت هانکردین وتاریخ راجبتون قصاوت میکنه

  • ناشناس

    تامردم گاایه میکنن متنی به گلایه مینویسن سریع باهاشون برخوردمیشه وانگ سیاسی میزنن بابا دیگه میتونیم اعتراصمون به بعصی سیاست هارو اینجا بگیم قصدتوهبن یاچیزی ندارین.کشاورزها ازمهم ترین قشرکشورهستن .فکرکنین اگه ازسال دیکه هیچکس گندم نکاره چی میشه ایادولت فکرکردین چه وصعیتی میشه قحطی نان وخیلی چیزهای اردی میشه قیمت نان بالای ۵۰هزارتومات میشه دولت چه خسارتهای میلینه بایدمیلیاردی گندم واردکنه .کشاوورز ۹ماه سختی میکشه بیپولی میکشه بدبختی میکشه تاموقع برداشت محصول بتونه این ۹ماه سختی جبران کنه وقسط وقرص واجارها مانده وطلبکاریهامردم بده ی۵نی تهش براش نمیمانه‌.بذرکیلویی ۱۵تومان بخره این همه سختی بکشه پول کارگر وکامواین وکرایه بده تهش هیچی.بابا کارگر هرروزسرکهره یه حقوقی داره اماکشاورزچی درسال ۳ماه پول توجیلش هست که اونم بازمیره پای بذروبدهکاریها یعنی این هنه سختی بکشه برای شکم ۸۰مبلیون ایرانی زحمت بکشه اخردولت بیادکیلویی ۱۱تومان بخره یعنی صررتوصصر .خوب مثلن ۱۰۰تن گندم اادا به دولت کیلویی ۱۱تومان میشه مثلن ۱میلیارد تومان وحالا الان هیلیها چرتکه میندازن واااا ماهی ۸۰میلیون خیلی پولدارت که خاک عالم برسراین عده ..خوب ازاین ۱میلیارد..۹ماه اجاره وقسط وجریمه ودیزکرد وشکم زن وبچه ووبابدبدا که هنه نسیه خریده وخدادتومان بازبابدبذربخره .خدادتومان مول کارگر بده کتموابن بدا کرایه بده اب بده تراکخوربده ووو تهش چی میمانه بدازیکسال سختی کشسدن اگه ۱۰۰تا۲۰۰تومان که نمیمانه ..الان خیلیهامیگن سالی ۱۰چمبلیون پسنداز که بازن خاک عالم برسراین عده ..خوب مردحسابی ۱۰۰میلبون چیه برلی کشاورزی که یکسال بدبختی میکشه سختی میکشه تازه ۵هکتاز زمینشه .بخادبفروش چندمیلیارد پولش میشه کا میتونه تاتخرعمر تورفاه وچندنسلش باشه امابخاطز مردم ایران سختی به جان میخرن که نان سرسفره عرایرانی باشع پس وطیفه دولته که هواشونوداشته باشه بهترین امکانات فراهم کنا خاهش میکنم کساورزان رو بهشان برسین که به نعع دولت ومردم ایران هست

  • امیر

    دولت مقصر اصلی و نابودی کشاورزی هست
    نه چند روز و نه یک ماه یا دو ماه چندی ماه هست قیمت بلاتکلیف هست و مقصر اصلی دولت فعلی هست فقط بدبخت کشاورزان ایران با بدهی و وام و شکم های خالی سال دیگه گندم نکاریم اتحاد

  • کشاورز

    گندم کاشتن کار الکیه!

  • ناشناس

    اونوقت میگیم چرا بارون نمیاد! از بارون اومدن هیچی تو جیب کشاورز نمیره امسال ثابت شد پس انشالاه اصلا بارون نیاد!

  • کشاورز

    اگر کمتر از هفده دادن پولا گندما نکارید اصلا !

  • ناشناس

    دلم میخواد ببینم برا سال دیگه چقدر قیمت می خوان تعیین کنند!

  • کشاورز

    این گندم کاشتنا بزارید کنا من سی ساله یاد نمیدم گندم کاشتن سود داشته باشه همیشه مفت بوده

  • کشاورز بدبخت

    فراخوان بدین آقایون ..مشکل کشاورز فقط با فراخوان دادن و اتحاد و به خیابان آمدن حله میشه ولاغیر .. مطمعن باشید از این به بعد هم تیتر میزنن که دولت اعتبار کافی نداره ..فقط فراخوان

  • ناشناس

    والا من نمیدانم دروغ یعنی چه چگونه تفسیر کنم وقتی که دولت و مجلس باهم به مردم دروغ میگویند مشکل اساسی ما میشود حجاب بانک دولتی در مرد دیرکرد سود وام بانکی 6درصد اضافه میگیرد ولی به بنده که کشاورز بودم بابت گندم تحویلی تا حالا یک. ریال هم پرداخت نکرده آمد نمیدانم قسم حضرت عباس را قبول کنم یا دم خروس واقعا خجالت دارد زنا کار ویاربا خوار شرفش بیشتره

  • ناشناس

    کدام۱۵ هزار تومن همه اش دروغه گندم تحویل دادم ۱۳/۹۰۰ برام حساب کردن تا ۱۵تومن بقیه اش کجا رفته ددت میدونه

  • پاکدل

    ترکمنصحرا .اول خرداد گندم دادیم بعد چهل روز ۱۱ نیم دادن .الان هم که شهریور امد..سه ماه الاف کردن دلال کارخانه نقد پول سر باسکول ۱۶ میخریدن.شایع شد که یک هفته ی پول میدن وقیمت ۲۰ یا ۲۲ میشه.طمع شدیم.باور کردیم.خالا هم ۱۵ راضی شدیم.نخند

  • پاکدل

    کار امریکا واسراییل هست وگرنه دولت پول گندم میداد.اونا نزاشتن بدن

  • کشاورز

    تاکی میخاد سردردم کلاه بدارید
    چطور میتونی از روسیه گندم ۳۳ هزار تومانی بخری
    ولی برای مردم خودت زورت میاد پول گندم ۱۵هزارتومانی به موقع بدی

  • حمید

    هی میگید دلال بده.حالا دیدی دلال اگه کم هم بخره ،حداقل نقد مسخره.فکر کردید دولت 15میخره اما افت بار را حساب نکردید.ما که نقدی بدون حساب افت 14از کشاورز خریدیم

  • ناشناس

    خدا کنم که داغ بچهاشون بیاد سر جیگرشان هر بیچاری هم که میاد اعتصاب کنه فریاد بزنه میگن اغتشاش دار از شبکهای خارج یه عهد بی وجدانی هم که دست خودشان جای ببند میگن اینا هنجارشکن

  • باجولوند

    فقط تظاهرات...اول تیر تحویل دادیم خبری نیست کاش تحویل نمیدادیم

  • مهدی رضایی

    آیا دولت از آنهایی که نرخ خرید را مشخص می‌کنند سوال کرده است که افزایش قیمت کود سم نراکتور و.... چقدر بوده و افزاسش قیمت گندم چقدر می‌باشد مافیا بدنبال واردات است و نه تولید وزرا هیچکاره اند سود درساخت ویلاست و اجاره ان

  • ق

    چطوری در کشور صحبت از عدالت میکنید اسم دولت چی گذاشتین انقلابی سید محرومان شما فقط روی کود اوره ۱۰۰هزارتومن از سال قبل بیشتر از ما گرفتی تازه این قیمت کود دولتی که تعداد کمی به کشاورز میدهید مابغی هزینه ها هم همینطور حساب کنید بعد شما ۱۰۵۰۰سال قبل هزارتومان به قیمت اضافه گردید ۳۵۰۰که هزارتا منت جاییزه تحویل یارانه کود گذاشتید که هنوز دست ما نرسیده دیگر معلوم نیست خدای که شما بهش اعتقاد دارید کی میخواد ریشه شما را بسوزاند

  • حمید

    این دولتمردان از دست کشاورز گندمکار عصبانی هستند چون نون شون رو اجر کردند .اخه گندم نمتونند وارد کنند و دلاری حق دلالی بگیرند یا دلاری رو کرایه کشتی بکشند .اینجوری دارند عقده شون رو سر گندمکارا خالی میکنند تا سال اینده گندم کم کاشته بشه و اقا زاده ها دلالی شون رو بکنند. قصه فقط همینه و همه شون از سر تا پا دست شون تو یه کاسه هست .از بیت بگیر تا کاخ نیاوران.

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد