فوری | خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۲ به چند تن می رسد؟

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران اعلام کرد: برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد که این میزان جوابگوی نان کشور است.

فوری | خرید تضمینی گندم در سال 1402 به چند تن می رسد؟
صفحه اقتصاد -

آقای علیقلی ایمانی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت ۹ میلیون و ۲۵۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ تا ۳۳ درصد رشد داشته است.

به گفته او، از مجموع ۱۳۵ هزارمیلیاردتومان بهای گندم خریداری شده حدود ۵۴ تا ۵۵ درصد باقی مانده که طبق وعده رئیس جمهور تا پایان مرداد بخش اعظم آن باید پرداخت شود.

ایمانی ادامه داد: با وجود شرایط سخت اقلیمی و اقتصادی و بدهی کشاورزان به بانک ها و استقراض از بازار جای تاسف است که هنوز مطالبات پرداخت نشده و کشاورزان همچنان سرگردان هستند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به آنکه زمان زیادی تا آغاز سال زراعی جدید باقی نمانده است، اما کشاورز توان کشت مجدد و  خرید بذر، سم، کود، ماشین آلات را ندارد، درحالیکه جنگ روسیه و اوکراین اهمیت خودکفایی را نشان داد.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های تولید، نرخ ۱۵ هزارتومانی خرید تضمینی گندم جوابگو نیست و بنیاد ملی گندمکاران به عنوان نماینده کشاورزان پیگیر اصلاح نرخ هستیم‌.

ایمانی گفت: برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد که این میزان جوابگوی نان مردم است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد