واکنش امام جمعه همدان درباره پرداخت پول گندم به کشاورزان + کشاورزان زکات مالشان را بپردازند

امام جمعه همدان گفت: دولت پول گندم کشاورزان را پرداخت کند و کشاورزان زکات مالشان را بپردازند.

واکنش امام جمعه همدان درباره پرداخت پول گندم به کشاورزان + کشاورزان زکات مالشان را بپردازند
صفحه اقتصاد -

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثق‌، نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه تحقق تقوا در جامعه، نیازمند آن است که اهل دعا باشیم و از صحیفه سجادیه بهره ببریم اظهار کرد:حرکت سیدالشهدا(ع) یک حرکت اصلاحی برای مبارزه با فساد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه بود.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات اجتماعی در جامعه بدون تحقق نظام ولایی امکان‌پذیر نیست افزود: اصلاحاتی که سیدالشهدا(ع) به دنبالش بودند، صرفا اصلاحات و امر به معروف جزیی در کوچه و خیابان نبود، بلکه تأکید حضرت بر اصلاحات ساختاری بود.

شعبانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در کشور فساد ایجاد می‌کند، همین بروکراسی و سیستم اداری پیچیده است خاطر نشان کرد: سیستم غلط اداری، تمرکز قدرت در وزارتخانه‌ها باعث به وجود آمدن این مشکلات می‌شود، موضوعی که در مشکل مسکن در همدان با آن روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه نظام ولایی در تضاد با نظام بروکراسی است گفت: بخشی از مردم در همین شهر در کنار رودخانه‌های سرباز زندگی می‌کنند که شرایط برای مردم آن منطقه بسیار سخت است

امام جمعه همدان تأکید کرد: عرض کردم بعضی از مسئولان ببینند تنها دو ساعت می‌توانند در این شرایط زندگی کنند تا متوجه شوند مردم چگونه در آن جا زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه پخش کلیپی در رابطه با این منطقه در نماز جمعه همدان، صدای شهروندی است که شاید صدایش به جایی نمی‌رسد اظهار کرد: انسان شرمنده‌ این صدای ضعیف است که توان ندارد حرفش را به گوش مسئولان برساند.

شعبانی با تاکید بر اینکه نباید تاوان اختلاف دستگاه‌ها را مردم پرداخت کنند بیان کرد:در بیان امام حسین(ع) بالاترین معروف تحقق عدالت در جامعه است وبا وجود آنکه در سال جاری تنها کمتر از نیم درصد نزاع‌های خیابانی مربوط به امر به معروف و نهی از منکره بوده اما دشمن به دنبال برجسته کردن آن می‌باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به اینکه نقشه دشمن ایجاد دوقطبی در جامعه و ترغیب به نزاع بیشتر است خاطر نشان کرد: در مسئله‌ حجاب بسیاری از بانوان مکشفه در مقابل آمر به معروف مودبانه و با متانت برخورد می‌کنند و قانون را می‌پذیرند.

وی ‌در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان کرد‌: از کسانی که فهم دقیقی از قانون و تأثیرات مثبت یا منفی قانون در تحقق عدالت دارند دعوت می‌کنیم تا در عرصه انتخابات ثبت نام کنند.

وی یکی از مهم‌ترین بسترها برای اصلاح و تحقق عدالت و مبارزه با تبعیض‌ها رامجلس شورای اسلامی دانست و اظهار کرد:امیدواریم کسانی که واقعا نوشتن قانون خوب، فهم دقیقی از نقش قانون در تحقق عدالت و کسانی که قانون را می‌شناسند وارد عرصه شوند.

امام جمعه همدان در پایان خواستار پرداخت پول گندم کشاورزان شد و گفت: دولت در زمینه پرداخت پول گندم کشاورزان تسریع کند و کشاورزان نیز نسبت به پرداخت زکات توجه کنند و بدانند که زکات برکت مال ایجاد می‌کند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • مهران

    چرا کشاورزان بدبخت زکات بدهند مگر بعضی ها الان چقدر درآمد دارندورفاه دارند که زکات بدهند حتی بقیه مردم که هزاربدبختی پول درمیارن باگوشت 500000ومرغ 100000تومانی

  • احسان

    زکات بپردازند کجای کاری شما ما پنج ماه است گندم تحویل دادیم هنوز پول کامل به ما ندادن کجای این کار اسلامی است در این شرایط اقتصادی با این نرخ گندم که زدن و پول ندادنشون یه زکات شما باید به کشاورز بدین واقعا که....

  • محسن

    با این قیمت فکر کنم پنج تا خمس از روش برداشتن

  • علی

    حاجی جان غصه نخور خدا بزرگه. دولت خودش زکات رو کم کرده با این قیمت

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد