تجاوز جنسی به مردان چیست ؟ و چه حکمی دارد ؟ + جزئیات

حکم تجاوز جنسی به مردان چیست؟ فرد متجاوز به پسران و مردان چگونه مجازات می شود؟ در این مطلب بخوانید.

تجاوز جنسی به  مردان چیست ؟ و چه حکمی دارد ؟ + جزئیات
صفحه اقتصاد -

تجاوز جنسی از بزرگترین آسیب ها و تروماهایی هست که فرد می تواند تجربه کند. برخی از متجاوزان جنسی پسران و مردان را هدف تجاوز خود قرار می دهند. در این مطلب با حکم تجاوز جنسی به مردان آشنا می شویم.

تجاوز جنسی مردان چیست؟

در عمل لواط دو فرد مذکر حضور دارند که یکی فاعل و دیگری مفعول است و این کار برای ارضا جنسی از طریق پشت صورت می گیرد.

برای بوجود آمدن عنف و اجبار در لواط ( تجاوز جنسی به مردان) باید دو چیز وجود داشته باشد که عبارت است از :

وارد شدن آلت تناسلی فرد مذکر بر پشت شخص مذکر دیگری که این شخص فاعل نامیده می شود

شخصی که این عمل شنیع بر بدن او واقع شده است به هیچ عنوان رضایت به انجام این کار نداشته باشد و این عمل به اجبار بر روی او انجام شده باشد.

زمانی گفته می شود لواط به عنف بوده است و تجاوز جنسی بر جنس مذکر واقع شده است که زور و اجباری از طرف شخص فاعل نسبت به شخص مفعول به عمل آمده باشد؛ همچنین مفعول این عمل شنیع در برابر او از خودش مقاومت نشان داده باشد، اما باز نتواند جلوی فاعل را بگیرد .حکم تجاوز جنسی به مردان چیست؟

ماده ۲۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات تجاوز جنسی به مردان را بدین شرح قرار داده است که : حد لواط برای فاعل، درصورت عنف، اکراه یا دارا بودن شرایط احصان ، اعدام و در غیر این صورت صد ضربه شلاق است . حد لواط برای مفعول در هر صورت وجود یا عدم احصان اعدام است .

تبصره ۱- در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول، مسلمان باشد، حد فاعل اعدام است .

تبصره ۲- احصان عبارت است از آنکه مرد همسر دائمی و بالغ داشته باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده از طریق قبل که منظور همان جلو زن است با همان همسر در حال بلوغ وی جماع یا آمیزش جنسی کرده باشد و هر وقت بخواهد امکان جماع از همان طریق را با وی داشته باشد . یعنی همسر وی در دسترس بوده و حاضر به جماع باشد.

تجاوز جنسی چیست؟

تجاوز جنسی به طور کلی به معنای هر نوع فعالیت جنسی ناخواسته و بدون رضایت فرد دیگری است. این عبارت بیانگر هرگونه عمل جنسی قوی و ناخواسته، از جمله تماس جنسی، خشونت جنسی، آزار جنسی یا تحریک جنسی ناخواسته است. تجاوز جنسی یکی از خشن‌ترین و ناعادلانه‌ترین اعمال است که می‌تواند به فرد آسیب جدی برساند و تأثیرات روانی و جسمی بسیار بزرگی را بر روی قربانی داشته باشد.

تجاوز جنسی می‌تواند شامل انواع تجاوزها باشد، از جمله:

تجاوز جنسی فیزیکی: شامل هرگونه تماس جسمانی ناخواسته، شامل لمس، بوسه زدن، دست زدن به قسمت‌های حساس بدن و یا تماس جنسی قوی‌تر مانند تجاوز جنسی و خشونت جنسی.

تجاوز جنسی ذهنی: شامل هرگونه تحریک جنسی ناخواسته، شامل گفتار ناروا، تهدید و ترساندن، مورد استفاده قرار گرفتن در فیلم‌های پورنوگرافی و یا تحریک با استفاده از فشار روانی.

تجاوز جنسی یک جرم جدی است و بسته به قوانین و مقررات هر کشور، مجازات متفاوتی ممکن است برای افرادی که این جرم را ارتکاب می‌کنند در نظر گرفته شود. همچنین، برای قربانیان تجاوز جنسی، مشاوره و حمایت روانی و حقوقی بسیار مهم است.

 

پیشنهاد سردبیر

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد