تعریف تجاوز جنسی و انواع تجاوز جنسی

در این مطلب با تعریف تجاوز جنسی و انواع تجاوز جنسی آشنا خواهیم شد.

تعریف تجاوز جنسی و انواع تجاوز جنسی
صفحه اقتصاد -

تجاوز جنسی از بدترین آسیب ها و تروماهایی است که فرد می تواند تجربه کند. قربانیان تجاوز جنسی اکثرا پس از اینکه این آسیب دردناک را تجربه می کنند، احساسات ناخوشایندی دارند و بسیاری از آنها افسرده می شوند. در این مطلب با تجاوز جنسی و انواع آن که به عنوان یکی از دردناک ترین آسیب های روانی شناخته می شود آشنا می شویم.

تجاوز جنسی چیست؟

تجاوز جنسی به هرگونه فعالیت جنسی بدون رضایت یکی از طرفین یا با استفاده از اجبار، تهدید، خشونت یا قدرت می‌گویند. این عمل معمولاً شامل انتقال نیرو، تهدید، استفاده از زور، تحریک جنسی یا تماس جنسی بدون رضایت است. تجاوز جنسی می‌تواند در هر سن و در هر قابلیت جسمی رخ دهد و در محیط‌های مختلفی از جمله خانه، مدرسه، محل کار، جنگ، زندان و مکان‌های عمومی رخ می‌دهد.

انواع تجاوز جنسی کدامند؟

تجاوز جنسی می‌تواند به صورت فیزیکی یا غیرفیزیکی (غیرمستقیم) باشد. برخی از انواع تجاوز جنسی عبارتند از:

تجاوز جنسی با استفاده از زور: این نوع تجاوز شامل استفاده از فشار، خشونت و اجبار برای انجام فعالیت جنسی است.

تحریک جنسی ناخواسته: شامل هرگونه لمس یا تحریک ناخواسته بدن یا اعضای تناسلی فرد بدون رضایت او می‌شود.

تجاوز جنسی بازداشتگاهی: این نوع تجاوز در مواردی رخ می‌دهد که فردی به طور غیرقانونی در برابر اراده‌ی خود در یک محل نگهداری می‌شود و تحت فشار و اجبار به فعالیت‌های جنسی قرار می‌گیرد.

تجاوز جنسی کودکان: زورگیری و تجاوز جنسی به کودکان، که به عنوان یکی از جرایم جنسی خطرناک محسوب می‌شود.

تجاوز جنسی عمدتاً یک عمل خشونت‌آمیز و غیرقانونی است و به طور گسترده‌ای منجر به آسیب روانی، جسمی و اجتماعی برای قربانی می‌شود. در بسیاری از کشورها، تجاوز جنسی به عنوان یک جرم شناخته شده و قانوناً مجازات می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد