تجاوز جنسی به کودک چه حکمی دارد ؟

حکم تجاوز جنسی به کودک چیست؟ فردی که به کودکان آزار جنسی می رساند، چگونه محاکمه می شود؟ در این مطلب بخوانید.

تجاوز جنسی به کودک چه حکمی دارد ؟
صفحه اقتصاد -

تجاوز جنسی به کودک از دردناک ترین و وحشتناک ترین جرایمی است که اتفاق می افتد. این عمل مجرمانه علاوه بر آسیب های جسمانی باعث ایجاد زخم های عمیق روانی در کودکان می شود و پیامدهای وحشتناکی را برای آنان به دنبال دارد.

تجاوز جنسی به کودک به هر گونه فعالیت جنسی نادرست و بدون رضایت کودک اشاره دارد. این فعالیت‌ها ممکن است شامل لمس نامناسب، اغتصاب، اجبار به فعالیت جنسی، تجاوز دهانی، تجاوز تحت فشار و هر نوع تماس جنسی نادرست با کودکان باشد. تجاوز جنسی به کودکان یک جرم جنسی بسیار جدی است و تحت قوانین بسیاری در سراسر جهان مجرمان آن محاکمه و مجازات می‌شوند.

این نوع تجاوز، علاوه بر آسیب جسمانی که می‌تواند به کودک وارد کند، آسیب‌های روحی و روانی جدی نیز به همراه دارد. کودکانی که تجاوز جنسی را تجربه می‌کنند، ممکن است با مشکلات روانی، ناراحتی، افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، افکار خودکشی و مشکلات رفتاری مواجه 

شوند. بنابراین، حمایت، درمان و کمک به کودکانی که تجاوز جنسی را تجربه کرده‌اند بسیار حائز اهمیت است تا بهبود آنها تسریع شود و آسیب‌های بیشتری جلوگیری شود.

در صورت شک و تردید در مورد وقوع تجاوز جنسی به یک کودک، بهتر است این موضوع را به مقامات قضایی محلی خود گزارش دهید تا بررسی لازم انجام شود و کودک مورد حمایت و حقوقی قرار گیرد.

کودک ازاری

حکم تجاوز جنسی به کودک چیست؟

هرکس نسبت به طفل یا نوجوان مرتکب آزار یا سوءاستفاده جنسی شود، در صورتی که مشمول مجازات حد نباشد با درنظرگرفتن شرایطی مانند وضعیت بزه دیده، شرایط مرتکب و آثار جرم، به ترتیب زیر مجازات می شود:

۱ـ آزار جنسی تماسی توسط محارم یا با عنف به مجازات حبس درجه پنج قانون مجازات اسلامی.

۲ـ سایر آزارهای جنسی تماسی به مجازات حبس درجه شش قانون مجازات اسلامی.

۳ـ آزار جنسی غیرتماسی توسط محارم یا با عنف به یکی از مجازا ت ه ای درجه هفت قانون مجازات اسلامی.

۴ـ سایر آزارهای جنسی غیرتماسی به یکی از مجازات های درجه هشت قانون مجازات اسلامی.

۵ ـ بهره کشی جنسی از طفل و نوجوان از طریق عرضه، در اختیارگرفتن، وادار یا اجیر کردن برای هرزه نگاری یا سوءاستفاده جنسی به مجازات حبس درجه پنج قانون مجازات اسلامی.

۶ ـ در دسترس قراردادن یا ارائه محتوا یا اثر مستهجن یا مبتذل به طفل یا نوجوان به یک یا چند مجازات درجه هشت قانون مجازات اسلامی.

۷ـ استفاده از طفل و نوجوان برای تهیه، تولید، توزیع، تکثیر، نمایش، فروش و نگهداری آثار سمعی و بصری مستهجن یا مبتذل، حسب مورد به میانگین حداقل و حداکثر تا حداکثر مجازات مقرر در قانون مربوط.

۸ ـ واردات، صادرات، تکثیر، انتشار، عرضه، معامله یا بارگذاری محتوا یا اثر مستهجن یا مبتذل که در آنها از اطفال و نوجوانان بهره گیری شده و یا حمل و نگهداری آنها به یکی از مجازات های درجه شش قانون مجازات اسلامی.

۹ـ برقراری ارتباط با طفل و نوجوان در فضای مجازی به منظور هرگونه آزار جنسی یا ارتباط جنسی نامشروع به یکی از مجازات های درجه شش قانون مجازات اسلامی.

 

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد