گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد

جبران خسارت‌های مرتبط با آسانسورها با بیمه مسئولیت پارسیان

شرکت بیمه پارسیان(سهامی عام) براساس قانون تاسیس موسسات بیمه غیر دولتی و طی مجوزشماره ۵۲۰۰ بیمه مرکزی ایران در عرصه بیمه کشور آغاز به کار نموده است. سرمایه شرکت درحال حاضر سیزده هزار میلیاردریال می باشد.

جبران خسارت‌های مرتبط با آسانسورها با بیمه مسئولیت پارسیان
صفحه اقتصاد -

بیمه مسئولیت مدنی نصابان، دارندگان و سرویس کاران آسانسور در قبال استفاده کنندگان، نوعی بیمه مسئولیت مدنی است که برای جبران خسارت‌های مرتبط با آسانسورها تهیه می‌شود.

بیمه مسئولیت پارسیان

بیمه مسئولیت یکی از پوشش های بیمه ای است که هر فرد قبل از شروع فعالیت های خود می بایست در نظر بگیرد. این بیمه نامه، از صاحبان کسب و کارها و فعالیت‌شان در مقابل هرگونه ادعای خسارت ناشی از حوادث غیر عمدی که باعث آسیب به افراد و اموال آن ها می شود، حمایت می کند.

شرکت بیمه پارسیان یکی از شرکت های بیمه ای فعال در زمینه صدور انواع بیمه‌های مسئولیت است. این شرکت بیمه، چند مزیت عمده در زمینه بیمه مسئولیت دارد؛ اول اینکه محدوده حمایتی بیشتری دارد و دومین مزیت آن به این دلیل است که به محض بروز خسارت، هماهنگی های مقتضی جهت اعزام بازرسین و کارشناسان جهت برآورد خسارات را انجام داده و در صورت احراز مسئولیت بیمه گزار، پرداخت خسارت صورت می پذیرد تا بیمه گزار بدون نگرانی بتواند به فعالیت های خود ادامه دهد.

بیمه های مسئولیت در بیمه پارسیان به شاخه های مختلفی اعم از عمومی، حرفه ای، تولیدکنندگان و … تقسیم بندی می شوند که بیمه‌ مسئولیت آسانسور از زیرشاخه‌های بیمه‌نامه‌های مسئولیت عمومی پارسیان است که به دلیل داشتن مزایای خاص مورد توجه ویژه‌ای در میان کاربران قرار گرفته است.

پوشش‌های بیمه مسئولیت آسانسور پارسیان

بیمه مسئولیت آسانسور پارسیان، یکی از انواع بیمه های مسئولیت مدنی است که برای جبران خسارت‌های وارد به استفاده کنندگان از آسانسورها تهیه می‌شود.

این بیمه‌نامه تنها خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد که در داخل کابین آسانسور اتفاق افتاده باشد.

پوشش‌ اصلی  این بیمه نامه ها جبران خسارت های فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه است. یکی از شروط اصلی پرداخت خسارت، وجود قرارداد تعمیر و نگهداری با یک شرکت سرویس و تعمیر آسانسوراست که به صورت دوره ای وظیفه تعمیر و نگهداری آسانسور را بر عهده دارد.

میزان حق بیمه این بیمه نامه بستگی به عواملی مانند کاربری آسانسور، ظرفیت آسانسور، سن آسانسور، تعهدات بیمه گر و تعداد طبقات ساختمان دارد.

بیمه آسانسور چه مواردی را پوشش نمی دهد؟

خسارت های زیر تحت پوشش این بیمه نامه نمی باشد:

1. خسارت های مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از تشعشعات رادیواکتیو و انفجار هسته ای.

2. حوادث ناشی از جنگ، اعتصاب، شورش، اغتشاش، بلوا، تعطیلی کار، عملیات تروریستی و براندازی علیه حکومت و عوامل دیگری از این قبیل.

3. خسارت های ناشی از عمد و تقلب بیمه گزار وکارکنان وی و یا سایر افراد در ایجاد حادثه موضوع بیمه با تشخیص مراجع ذی صلاح یا قضایی.

4. حوادث ناشی از درگیری و نزاع.

5. محکومیت به جزای نقدی به نفع دولت و مجازت های قابل خرید.

6. خسارت وارده به بیمه گزار.

7. حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، صاعقه و امثالی از این قبیل که بیمه گزار در ایجاد آن دخالتی ندارد.

8. خسارت عدم النفع و یا هرگونه خسارت تبعی و غیرمستقیم.

9. هرگونه خسارت جانی و مالی در خارج از کابین آسانسور.

10. هرگونه خسارت وارده در حین تعمیر و نصب آسانسور.

11. هرگونه خسارت ناشی از استفاده بالابر.

12.کلیه حوادثی که طبق نظر بیمه گر و یا در صورت لزوم رای مراجع قضایی، بیمه گزار مسئول آن شناخته نمی شود.

13.در صورتی که در زمان وقوع حادثه، سرنشینان آسانسور بیش از ظرفیت مجاز آن باشند.

چه کسی می‌تواند آسانسور را بیمه کند؟

مدیران ساختمان و شرکت های سرویس و نگهداری آسانسور و شرکت های نصاب آسانسور، مسئول حادثه‌های مرتبط با آسانسور هستند و به همین منظور، می توانند نسبت به خرید بیمه آسانسور اقدام ‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان