مدارس خوزستان و اهواز فردا سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس خوزستان ۱۴ آذر ماه

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه مدارس خوزستان و اهواز فردا سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ تعطیل است؟ پرداخته شده است.

مدارس خوزستان و اهواز فردا سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس خوزستان ۱۴ آذر ماه
صفحه اقتصاد -

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس خوزستان فردا سه شنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید. 

دبستان‌های ۳ شهرستان خوزستان تعطیل شد. بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا فعالیت مدارس پایه تحصیلی اول تا ششم ابتدایی در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر شهرستان‌های اهواز، کارون و باوی روز سه شنبه ۱۴ آذرماه به صورت برخط خواهند بود.

وضعیت آلودگی هوای خوزستان برای امروز دوشنبه در سامانه پایش هوای کشور اعلام شده است.

بر اساس اعلام سامانه پایش هوای کشور شاخص کیفی هوا در ماهشهر ۱۶۵ AQI ثبت و آلوده‌ترین هوای استان را دارد. بر اساس این سامانه میزان آلودگی هوا در اهواز ۱۶۳، خرمشهر ۱۶۱ و دشت آزادگان ۱۵۹، آبادان ۱۵۷ و شوشتر ۱۵۵AQI که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی هست، به ثبت رسیده است.

براساس سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای ماهشهر، اهواز، خرمشهر و دشت آزادگان، آبادان و شوشتر در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد. بر مبنای این شاخص‌ها افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص کیفی هوا در سایر شهرهای استان از جمله دزفول، اندیمشک، شوش، بهبهان در وضعیت قابل قبول است.

روز گذشته میز بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور هوای شهرهای اهواز، آبادان، سوسنگرد و ماهشهر در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد.

بر اساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

لازم به ذکر است که هوای استان خوزستان طی یک ماه گذشته همواره آلوده بوده که علت آن وجود صنایع آلاینده مانند نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیشکر است.

هشدار قرمز آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان

بنا بر اعلام سامانه مرکز پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای امروز در شهر‌های ماهشهر ۱۶۵، اهواز ۱۶۳، دشت‌آزادگان ۱۵۹، آبادان ۱۵۷ و شوشتر ۱۵۵ AQI در وضعیت ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی به ثبت رسید.

این شاخص نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌های سنی است که براساس این شاخص، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل، خودداری ورزند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ...

    راحت یه تفنگ بگیرین کل خوزستانیا رو بکشین مگه همینو نمیخواین؟خدا لعنتتون کنه الهی روزگارتون سیاه بشه الهی نفرین همع مردم بهتون بخوره نظرمم خواهشا منتشر کنین ممنون

  • ناشناس

    شاخص آلودگی هوا در اهواز بیشتر از شهرهای دیگر می باشد همه جا را تعطیل کردند بغیر از اهواز فقط اعلام کردند ماسک بزنید
    آقا ممنون که فرمودید ماسک بزنید

  • ناشناس

    لعنت بهتون

  • آروین رویین

    از نظر من باید طعطیل بشه چون هوا خیلی آلوده است

  • ناشناس

    چرا همه جارو تعطیل میکنن جز خوزستان رو. ینی اصفهانیا وتهرانیا مریض میشن ما نمیشیم

  • Eclipse

    جان جدتون تعطیل کنید من درس نخوندم

  • داریوش

    این آلودگی اهواز با اون آلودگی تهران و اصفهان فرق میکنه !!!!!! بابا رو که نیست سنگ پای قزوینه

  • ...

    مگه راهنمایی و دبیرستانیا ریه هاشون از آهن درست شده که تو این هوا باید برن مدرسه؟

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان