آیا مدارس فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ تعطیلی مدارس ۱۳ آذر ۱۴۰۲

در این خبر به توضیحاتی درباره اینکه آیا مدارس فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ تعطیلی مدارس ۱۳ آذر ۱۴۰۲ پرداخته شده است.

آیا مدارس فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ تعطیل است؟ تعطیلی مدارس ۱۳ آذر ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

والدین و دانش آموزان گرامی برای اطلاع از اینکه بدانید که آیا مدارس فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ به علت آلودگی یا برودت هوا تعطیل است یا خیر؟ با ما همراه باشید.

تعطیلی مدارس تبریز فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی اعلام کرد: به‌دلیل تداوم آلودگی هوا، دوشنبه همۀ مدارس شهرستان‌های تبریز و اسکو غیرحضوری خواهند بود. 

تعطیلی مدارس البرز فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲

معاون استاندار البرز جزئیات فعالیت مدارس و ادارات استان البرز برای فردا دوشنبه را تشریح کرد.

احمد افضلی اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز، فردا ۱۳ آذرماه مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و آموزش در مقاطع دبستان و متوسطه اول استان غیر از طالقان در دو نوبت صبح و عصر به صورت مجازی خواهد بود.

وی افزود: این تصمیم با توجه به استقرار جو پایدار، روند افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا اتخاذ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از شهروندان درخواست کرد از حضور در فضای باز خودداری کرده و جهت تردد در سطح استان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

معاون استاندار البرز خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با مرخصی کارکنان با اولویت افراد دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی، خانم‌های باردار و مادرانی که فرزند زیر ۷ سال دارند، موافقت کنند.

افضلی اضافه کرد: غیرحضوری شدن مدارس استثنایی در تمام مقاطع تحصیلی و انجام ندادن فعالیت‌های ورزشی در فضای باز برای سایر مقاطع از دیگر مصوبات این جلسه بود.

تعطیلی مدارس اصفهان فردا ۱۳ آذر ۱۴۰۲

 مدارس اصفهان و ۹ شهر استان فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ غیرحضوری شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر در روز دوشنبه همچنان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

تعطیلی مدارس مرکزی و اراک فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی وضعیت فعالیت مدارس شهر اراک را در روز دوشنبه اعلام کرد.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص تشدید آلودگی هوا، وضعیت فعالیت مدارس شهر اراک و سایر محدودیت‌ها در روز دوشنبه ۱۳ آذر را تشریح کرد.

در اطلاعیه شماره دو این کارگروه آمده است: در روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های شهر اراک تعطیل است و کلاس‌های درس دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهر در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری تشکیل می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: سایر دانش آموزان مقطع متوسطه که دارای پرونده پزشکی درخصوص بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند می‌توانند ضمن هماهنگی با مدرسه در کلاس درس حاضر نشوند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و… هستند و همچنین مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌شود و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

در اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی آمده است: ضمن درخواست برای کاهش تردد در فضای باز، استفاده از ماسک و مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به‌منظور کاهش اثرات سو آلودگی هوا توصیه می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، تشدید شده و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

در این اطلاعیه تصریح شده است: متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهر اراک مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: فعالیت تمامی کوره‌های آجرپزی، معادن، کارگاه‌های عمرانی دارای گرد و خاک و واحدهای تولیدی آلاینده مجاور شهر اراک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه هستند.

کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی در ادامه تاکید کرده است: هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهر اراک اعم از مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع بوده و ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان ملزم هستند با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را در خصوص رعایت ممنوعیت‌ها اعمال کنند.

بر اساس این اطلاعیه، تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت شهر اراک در آماده‌باش کامل قرار می‌گیرند.

تعطیلی مدارس تهران فردا ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲

مدارس ابتدایی و متوسطهٔ اول تهران فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ غیر حضوری شد. معاون استاندار تهران اعلام کرد: مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطۀ اول استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ غیرحضوری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران جزئیات تعطیلی مدارس استان را تشریح کرد.

 میرمحمد غراوی ظهر یکشنبه از تداوم آموزش مجازی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۱۳ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری می‌باشد، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رؤیت دارند، جلوگیری نمایند.

غراوی ادامه داد: مجوزهای طرح ترافیک توسط شهرداری در این بازه زمانی صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودروها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود و کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند روز دوشنبه از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می‌گردد گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …) از تردد در فضای باز خودداری نمایند و از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز خودداری شود.

غراوی سپس گفت: پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری، اقدام نماید.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه‌ها و روابط عمومی کلیه دستگاه‌های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه‌ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن، اقدام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه‌های حساس (کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری‌ها و… که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

غراوی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام نماید.

غراوی همچنین گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال نمایند؛ همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام نماید.

گفتنی است که روز یکشنبه مدارس اصفهان و تهران و البرز تعطیل اعلام شد. بنابراین با توجه به ادامه داشتن آلودگی هوا احتمال تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ نیز زیاد است. 

طی روزهای آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر است که باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج و اصفهان می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی روزهای آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر است که باعث افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج و اصفهان می‌شود.

همچنین سه‌شنبه با شمالی شدن جریان‌های هوا روی دریای خزر در غرب سواحل به‌ویژه گیلان و برخی مناطق اردبیل بارش باران پیش‌بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    لطفا ارومیه رو هم تعطیل کنید دیگه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان