پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ | بورس حسابی سقوط می کند؟

در این خبر به پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ | بورس حسابی سقوط می کند؟
صفحه اقتصاد -

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۲۴ هزار واحدی روبرو شد.

شاخص بورس باز هم ارتفاع ۲.۱میلیون واحد را از دست داد

تسنیم نوشت، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۵میلیارد و ۶۵میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۲هزار و ۸۵۹میلیارد تومان در بیش از ۱۷۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۴ هزار و ۷۷۳واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۸۹هزار و ۹۳۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد، فملی و شستا شد و در مقابل نمادهای معاملاتی وپارس، مبین و شخارک با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۵ میلیارد و ۶۶۲میلیون ورقه به ارزش ۲۶۶هزار و ۹۹میلیارد تومان در ۱۰۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۴۲واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۱هزار و ۸۰۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی زاگرس، هرمز و شاوان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی آریا، نیان و حسینا بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

پیش بینی بورس سه شنبه

با توجه به وضعیت نامناسب بورس و اخبار سیاسی احتمالا بورس فردا نیز با کاهش روبرو شود. 

نگاهی به اخبار امروز، وجود ریسک‌های اقتصادی داخلی اعم از نرخ بهره نجومی و انتشار اوراق دولتی را نشان می‌دهد. از دید کارشناسان، چنانچه سیاست‌های مثلث تصمیماتی کشور یعنی بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دولت همسو نباشند، نمی‌توان برای بازار سرمایه جهت و روندی متصور بود.

از طرفی دیگر دولت به بورس  چراغ قرمز نشان داد و با توجه به اینکه تنها ۶۰ همت از مجموع ۲۵۴ همت اوراق نقدی قابل انتشار در قانون بودجه باقی مانده بود، دولت مجوز انتشار این میزان اوراق را از نهاد ناظر گرفت.

در شرایط فعلی با وجود تداوم داشتن سایه ریسک‌های سیستماتیک داخلی و خارجی همچنین روند معاملات نزولی روز دوشنبه، به دور از انتظار است که سه شنبه ۲۴ مهر بازار حال و روز خوشی داشته باشد و به حالت تعادل برسد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد