پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳ | بورس شنبه به فنا می رود؟

در این گزارش صفحه اقتصاد به پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است. بورس شنبه سقوط می کند؟

صفحه اقتصاد -

در این گزارش به وضعیت بورس در هفته سوم مهر ماه ۱۴۰۳ و پیش بینی بورس شنبه پرداخته شده است. 

کاهش ۸ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات رپز شنبه

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز (شنبه چهاردهم مهر) با هشت هزار و ۱۲۳ واحد افت، در ارتفاع دو میلیون و ۱۰۶ هزار و ۷۹۶ واحد قرار گرفت.

در این روز، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات با یک هزار و ۱۵ واحد کاهش به ۶۹۹ هزار و ۳۸۷ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۵۴۱ واحد کاهش به ۳۷۲ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

روز شنبه، معامله‌گران در بورس تهران بیش از چهار میلیارد و ۲۷۳ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۸۴ معامله به ارزش ۴۳ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

نمادهای «فولاد، فملی، حکشتی، فارس، شستا، پارسان و وغدیر» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

در این روز، شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۳۱ واحد افت به ۲۲ هزار و ۹۹ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس بیش از دو میلیارد و ۵۱ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۵۶ هزار و ۱۹۵ معامله داد و ستد کردند.

همچنین نمادهای «آریا، فزر، فصبا، هرمز، ارفع، سپیدار، فغدیر» بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

شاخص بورس روز یکشنبه ۵ هزار واحد افت کرد

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز (یکشنبه، ۱۵ مهر) با پنج‌هزار و ۵۴ واحد افت، در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۵۷ واحد قرار گرفت.

روز یکشنبه شاخص هم‌وزن در جریان معاملات با ۷۴۵ واحد کاهش به ۶۹۸ هزار و ۶۵۴ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۳۹۷ واحد کاهش به ۳۷۲ هزار و ۵۷۷ واحد رسید.

در این روز، معامله‌گران در بورس تهران بیش از یک میلیارد و ۸۲۵ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۴۷ معامله به ارزش ۱۸ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

نمادهای «فولاد، فملی، نوری، پارسان، فارس، شهدیس و حکشتی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

روز یکشنبه، شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۲۸ واحد افت به ۲۲ هزار و ۷۱ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس بیش از یک میلیارد و ۵۵۱ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۳۹ هزار و ۸۳۱ معامله داد و ستد کردند.

همچنین، نمادهای «آریا، فزر، سپیدار، انتخاب، هرمز، بجهرم و حسینا» بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

اُفت شاخص بورس در معاملات روز دوشنبه

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز (دوشنبه، ۱۶ مهر) با هفت هزار و ۷۶۷ واحد افت، در ارتفاع دو میلیون و ۹۳ هزار و ۹۹۱ واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز دوشنبه با یک هزار و ۶۳۱ واحد کاهش به ۶۹۷ هزار و ۲۳ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۸۶۹ واحد کاهش به ۳۷۱ هزار و ۵۰۳ واحد رسید.

روز دوشنبه، معامله‌گران در بورس تهران بیش از شش میلیارد و ۷۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۲۱۱ معامله به ارزش ۴۷ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

نمادهای «فارس، فولاد، فملی، ویملت، شستا، نوری و وغدیر» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

در این روز، شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۵۶ واحد افت به ۲۲ هزار و ۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۰۹ هزار و ۱۷۱ معامله داد و ستد کردند.

همچنین، نمادهای «کهگر، فصبا، وسپهر، سامان، فغدیر، انتخاب، فهجان» بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. 

شاخص بورس روز سه شنبه سبز شد

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز سه شنبه، ۱۷ مهر با سه هزار و ۴۲۲ واحد افزایش در ارتفاع دو میلیون و ۹۷ هزار و ۳۷۳ واحد قرار گرفت.

در این روز، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات با ۵۳۱ واحد کاهش به ۶۹۶‌ هزار و ۴۹۱ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۲۸۳ واحد کاهش به ۳۷۱ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.

روز سه شنبه، معامله‌گران در بورس تهران بیش از شش میلیارد و ۴۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۲۰۲ معامله به ارزش ۴۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

نمادهای «فملی، فولاد، فارس، نوری، شپدیس و کچاد » بیشترین اثر مثبت و نماد "شپنا" بیشتربن اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

روز سه شنبه، شاخص کل فرابورس ایران نیز با ۲۳ واحد افت به ۲۱ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۷۶ واحد رسید.

همچنین، معامله‌گران در فرابورس بیش از سه میلیارد و ۹۸۲ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۰۲ هزار و ۴۷۸ معامله داد و ستد کردند.

نمادهای «آریا و انتخاب» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «فزر، شاوان، وسپهر و سامان» بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس روز چهارشنبه

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه، ۱۸ مهر با دو هزار و ۴۵۳ واحد افزایش در ارتفاع دو میلیون و ۹۹ هزار و ۸۳۶ واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات این روز با ۲۳۵ واحد افزایش به ۶۹۶‌ هزار و ۷۳۲ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۱۲۵ واحد رشد به ۳۷۱ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.

روز چهارشنبه، معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۲۰ میلیارد و ۹۱۶ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۱۷۳ معامله به ارزش ۶۵ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در این روز، نمادهای «فملی، فارس، نوری، وغدیر و شهدیس» بیشترین اثر مثبت و نماد «شپنا و شبندر» بیشتربن اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

روز ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۳،شاخص کل فرابورس ایران نیز با شش واحد افت به ۲۱ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۹۱ واحد رسید.

گفتنی است که در این روز، معامله‌گران در فرابورس بیش از دو میلیارد و ۶۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۹۰ هزار و ۴۷۳ معامله داد و ستد کردند.

روز چهارشنبه، نمادهای «حسینا و آریا» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «مارون، فزر، شاوان، کهگر و وسپهر» بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

IMG_20241011_090806_206

پیش بینی بورس شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ 

معاملات بازار سهام از ابتدای هفته سوم مهر تحت تاثیر ریسک‌های سیستماتیک بود و محدودیت یک درصدی دامنه نوسان نیز نتوانست جلوی تشدید عرضه را بگیرد. این موضوع سبب شد تا بیش از هزار و 400 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شود.

به گزارش صفحه اقتصاد، کندل هفتگی شاخص کل بسته شد و مشخص کرد که با وجود دامنه یک درصدی نوسان، میانگین قیمت سهم‌های بزرگ بازار در هفته سوم مهر ماه ۱۴۰۳ کاهش یافته است؛ به نحوی که شاخص کل طی پنج روز کاری این هفته با کاهش ۰.۸۳ درصدی از تراز دو میلیون و ۱۱۴ هزار واحد در پایان هفته گذشته، به دو میلیون و ۹۷ هزار واحد در پایان بورس چهارشنبه ۱۸ مهر رسیده است.

این روند در سهم‌های کوچک بازار نیز دیده شد و شاخص هم‌وزن در این هفته با کاهش حدود ۰.۵ درصدی به تراز ۶۹۶ هزار واحدی رسید.

متوسط حجم معاملات خرد به ۴.۶ میلیارد برگه سهم رسید

طی پنج روز معاملاتی سومین هفته مهرماه، متوسط روزانه حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به ۴.۶ میلیارد برگه سهم رسید.

میانگین ارزش معاملات خرد به ۲,۳۱۱ میلیارد تومان رسید

کاهش حجم معاملات، میانگین ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را نیز پایین آورد؛ به طوری که میانگین هفتگی این رقم به دو هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان است.

۱.۴ همت پول حقیقی از بورس خارج شد

در نهایت باید گفت شدت روند نزولی سهم‌های بازار، تراز پول حقیقی هفتگی را منفی کرد و طی پنج روز کاری بیش از هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خارج شده است. این روند در روز دوشنبه وخیم‌تر از سایر روزهای هفته بود و بیش از ۶۹۰ میلیارد تومان پول از بورس خارج شده بود.

پیش بینی بورس فردا 

الناز جمالی، کارشناس بازارسرمایه گفت: «با توجه به ورود ایران به درگیری‌های موجود در خاورمیانه، معاملات بورس تهران تا به امروز تحت تاثیر این موضوع قرار داشت و در مقابل بازار‌های موازی برخلاف جهت بازار سهام در مسیر صعود و با رشد قابل توجه روبرو بودند.»

وی ادامه داد: «میانگین ارزش معاملات خرد و سهام در این چند روز اخیر به سطح ناامیدکننده یک‌هزار میلیارد تومان رسید که حتی در تمام این روز‌ها شاهد خروج پول حقیقی‌ها از بازار سهام بودیم.»

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: «در معاملات جاری هفته شاهد بهبود تقاضا و فروکش شدن تا حدودی ریسک سیتماتیک بازار سهام بودیم، به طوری که نماگر بورس تهران با آنکه محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را از دست داده بود؛ اما رشد نسبی تقاضا در بزرگان و جمع شدن صفوف فروش این گروه موجب شد تا بورس تهران بار دیگر با خرید سهامداران در مرز دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد قرار بگیرد.»

بورس ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۳ صعود می کند؟ 

به گزارش صفحه اقتصاد، با توجه به اخبار مختلف سیاسی و سقوط بورس در هفته جاری به احتمال این روند در هفته آخر مهر ماه ۱۴۰۳ نیز ریزشی خواهد بود. 

 

 

 

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد