زاکانی: تهران عقب ماندگی زیادی دارد

شهردار تهران با اعلام اینکه شرایط جدید در حوزه حمل و نقل عمومی طی ماه های آتی در پایتخت ایجاد می‌شود، به اقدامات شهرداری برای مدیریت ترافیک مهر اشاره کرد و گفت: امروز اول مهر ماه ترافیک داشتیم اما انسداد ترافیکی در شهر مشاهده نمی‌شود .

زاکانی: تهران عقب ماندگی زیادی دارد
صفحه اقتصاد -

علیرضا زاکانی در جلسه امروز ستاد استقبال از مهر با بیان اینکه از دو ماه قبل تلاشهایی برای کنترل ترافیک مهرماه آغاز شد و شرایط اکنون بهتر شده هرچند که هنوز قابل قبول نیست گفت: شهر تهران عقب ماندگی زیادی در حوزه حمل و نقل دارد و همه این تلاشها تنها کمکی برای آلام‌ است چراکه تهران به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد و حالا فقط ۲۱۰۰ اتوبوس دارد که این قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه شناسایی ۸ درصد تاکسی غیرفعال و بازگردان آنها به خطوط جای تقدیر دارد گفت: در حوزه مترو نیز شاهد عقب ماندگی هستیم بگونه ای که با وجود توسعه خطوط و ایستگاه ها شاهد آن هستیم که ناوگان کمبود شدید داریم.

وی با بیان تا عید حدود ۳۲۰۰ اتوبوس در تهران وارد ناوگان می‌شود و همچنین  تلاش میشود که ۲۷ هزار تاکسی تا پایان سال در ناوگان  داشته باشیم همچنین اظهار کرد: تلاش می‌شود که قدرالسهم حمل و نقل عمومی را تا پایان سال افزایش دهیم.

شهردار  تهران با تشکر از سازمان شهرداری ها و فاتب و سایر دستگاه ها این را هم گفت: امروز اول مهرماه ترافیک داشتیم اما انسداد در شهر مشاهده نمی‌شود که این امر برای ما بسیار حائز اهمیت است. به طبع حجم حضور در ابتدای مهرماه متفاوت می‌شود که امسال در محدود ۱۴ درصد و در کل شهر ۱۳ درصد افزایش بار ترافیکی داشتیم .

وی در خاتمه با بیان اینکه شرایط جدیدی در حوزه حمل و نقل طی ماه های آتی ایجاد می‌شود، ابراز امیدواری کرد با تغییر فرهنگ‌، افزایش استفاده از حمل ونقل عمومی را شاهد باشیم چراکه الان استفاده حداکثری از خودروی شخصی است و امید است تا پایان سال این معادله به سمت استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی باشد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد