وضعیت آب و هوا سیستان و بلوچستان فردا سه شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴٠۲ | سیستانی ها بخوانید

در این خبر به توضیحاتی درباره پیش بینی وضعیت آب و هوا سیستان و بلوچستان فردا سه شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴٠۲ پرداخته شده است.

وضعیت آب و هوا سیستان و بلوچستان فردا سه شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴٠۲ | سیستانی ها بخوانید
صفحه اقتصاد -

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک از امروز /دوشنبه/در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز آغاز شد.

علی ملاشاهی اظهارکرد: بروز این پدیده با شدت کمتر تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت بطوریکه در نقاط مستعد توفان گرد و خاک و کاهش شدید دید انتظار می رود.

وی ادامه داد: در این مدت احتمال افزایش غبار و گرد و خاک برای زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان وجود دارد.

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود مردم به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا توجه کرده و از ترددهای غیرضروری در فضای باز در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری کنند و رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده‌های زابل- نهبندان و زاهدان- زابل مورد تاکید است.

وی بیان کرد: همچنین توصیه می‌شود از کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه‌ها محافظت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر بر ساعت امروز دوشنبه زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری اظهار کرد: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر تا ۲ هزار متر کاهش داد.

وی بیان کرد: در شمال سیستان و بلوچستان تا اواخر هفته وزش باد شدید و گرد و خاک تداوم دارد و دوشنبه تا چهارشنبه صبح ها وزش باد شدید تر خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی این استان افزایش غبار، باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شهروندان به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه داشته باشند و همچنین در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد