آخرین خبر از افزایش قیمت گندم امروز | خرید گندم از ۷میلیون و ۸۰۰ هزار تن عبور کرد

در این خبر به توضیحاتی درباره آخرین خبر از افزایش قیمت گندم امروز پرداخته شده است.

آخرین خبر از افزایش قیمت گندم امروز | خرید گندم از ۷میلیون و ۸۰۰ هزار تن عبور کرد
صفحه اقتصاد -

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور با بیان اینکه هنوز پیگیر اصلاح قیمت گندم هستیم گفت: خرید گندم از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن عبور کرده که نسبت به سال قبل ۲۹ درصد رشد داشته و امیدواریم به ۹میلیون تن برسد.

در شرایطی که در خصوص محصول استراتژیک گندم کماکان بحث و مجادله بسیاری روی افزایش قیمت خرید تضمینی در جریان است به نظر می رسد، بخش دولتی توانسته است میزان قابل توجهی از گندم گندمکاران را خریداری کند. به طوری که به گفته مسئولان ذیربط میزان خرید امسال قطعا بسیار بیشتر از سال قبل خواهد بود. با این وجود گندمکاران هنوز چشم انتظار افزایش قیمت گندم هستند و به نظر می رسد پیگیری ها برای تحقق این اتفاق هنوز ادامه دارد. این در شرایطی است که انتشار اخباری مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن انبار غلات اوکراین به عنوان هفتمین تولید کننده غلات در جهان، توسط روسیه خود می تواند تغییرات اساسی در بازارهای جهانی ایجاد کند و این امر ضرورت خرید گندم تولیدی در کشور توسط بخش دولتی را بیش از گذشته می سازد.

قیمت جهانی هر تن گندم ۳۹۰ تا ۴۵۰ دلار است

عطالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفتگو با بازار در این خصوص گفت: جالب است بدانید زمانی که روسیه اعلام کرد کریدور صادراتی غلات اوکراین را دیگر باز نخواهد کرد، همین حرف روی قیمت جهانی گندم تاثیر گذاشت و قیمت جهانی گندم ۱۰ دلار بالا رفت؛ به این معنا که در هر کیلو قیمت گندم ۵۰۰ تومان افزایش یافت. لذا با مورد هدف قرار گرفتن انبار غلات قطعا بازار جهانی دچار یک جهش بزرگی خواهد شد.

هاشمی افزود: با این تفاسیر الان قیمت جهانی هر تن گندم از ۳۹۰ دلار تا ۴۵۰ دلار متغیر است.

وی همچنین در خصوص امکان اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: همانطور که می دانید بهمن ماه سال گذشته به دولت و مجلس پیشنهاد دادیم که زمانی که قیمت گندم را بر مبنای ۱۵ هزار تومان گذاشتیم یک تورم وحشتناکی برای کشاورز در خصوص هزینه های تولید تحمیل شده و لذا باید تجدید نظر شود. البته نیت ما این بود که به موقع این اصلاح قیمت لحاظ شود و علیرغم اینکه این جلسات تشکیل نشده اما مجلس به ابتکار خود ۱۴۶ همت اعتبار قرار داد تا اگر افزایش قیمتی برای گندم صورت گرفت در تخصیص اعتبارات آن مشکل نداشته باشیم.

هاشمی افزود: با این تفاسیر ما هنوز امیدوار هستیم و در راستای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورز و اینکه برای کشت سال آینده آماده باشند، پیگیری این موضوع هستیم.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور: خرید گندم از مرز ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن عبور کرده که نسبت به کل خرید سال گذشته ۲۹ درصد افزایش خرید داریم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور همچنین گفت: خوشبختانه تولید خوبی داریم و امیدواریم بین ۸ و نیم تا ۹ میلیون تن خرید کنیم. جالب ایت بدانید علی رغم اینکه رئیس جمهوری دستور داده جلسه تشکیل شود و تغییر قیمت انجام بگیرد متاسفانه سازمان برنامه بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی بحث اعتبارات را مطرح می کنند که این هم صحت ندارد. چون همانطور که گفته شد ۱۴۶ همت در مجلس تصویب شده و لذا اگر قیمت افزایش یابد هم نقصان و کمبودی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: از سازمان ها و مراکز مالی دولتی از جمله سازمان برنامه بودجه و وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز خواهشمندیم همراه ما کشاورزان و مجلس باشند تا این اتفاق بیفتد.

هاشمی همچنین در در خصوص میزان خرید گندم نیز گفت: خرید گندم از مرز ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن عبور کرده که نسبت به کل خرید سال گذشته ۲۹ درصد افزایش خرید داریم. ضمن اینکه حدود ۸۰ درصد بیشتر از کل خرید سال ۱۴۰۰ گندم از گندمکاران خریداری کرده ایم.

پرداخت ۶۰ درصدی مطالبات گندمکاران

وی با بیان اینکه خوشبختانه کشاورزان در بحث تحویل گندم به سیلوهای دولت در راستای حفظ اقتدار و امنیت غذایی کشور با ما بسیار همراهی می کنند افزود: البته باید شرایط گندمکاران فراهم شود تا دچار ضرر و زیان نشوند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور: در حالی ۶۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است که امیدواریم تا اوایل شهریورماه که خریدها ادامه دارد ۹ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شود

هاشمی گفت: با توجه به اینکه شرکت بازرگانی دولتی انصافا در خرید خوب عمل کرده اما چون اعتبارات اش از طریق سازمان برنامه بودجه تامین می شود و گفته می شود تا ۴۵ درصد اعتبارات توسط این سازمان هنوز تامین نشده است، لذا امروز شاهد هستیم شرکت بازرگانی به ناحق در سیبل حمله قرار گرفته است.

وی همچنین در خصوص میزان پرداخت مطالبات گندمکاران نیز اظهار داشت: تا الان حدود ۶۰ درصد پرداخت شده و ۴۰ درصد باقی مانده است. با این وجود تا اوایل شهریور خریدها ادامه دارد و امیدواریم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن دیگر نیز خریداری شود و میزان کل خرید گندم امسال به ۹ میلیون تن خرید برسد.

بازار نوشت: گفتنی است در سال قبل میزان کل گندمی که توسط بخش دولتی از کشاورزان خریداری شود و تحویل سیلوهای دولت گردید ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تن بوده است و خرید امسال افزایش قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته است.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    کشاورزان سال آینده چنان درسی بهتون بدن تا یاد بگیرید. گذشت دورانی که هر اراجیفی تحویل مردم می‌دادید. دنیای مجازی تشت رسوایی شما دروغ گویان و مال مردم خوران شده. یک کیلو گندم سال آینده کشت نخواهیم کرد. نوکر دولت که نیستیم. برید تا دست بوسی روسهایرای گندم. بیشرم ترو بیسواد تر حرام خور تر دروغگو تر از شما در تاریخ وجود نداره. مرفه هان تازه بدوران رسیده

  • امیدعلی گودرزی

    یک ماه است گندم تحویل دادم ریالی دریافت نکردم این نا عدالتی تا کی پول کمپاین وتراکتورو از کجا بدم.

  • گندمکار

    برج یک گندم تحویل دادم تنی700هزار هزینه حمل هکتاری 4میلیون کمباین. اجاره زمین، کود آزاد خریدم ووو،
    شما جای من بودید گندم میکاشتید
    چه کسی جوابگوی ضرروزیان من کشاورز میشود

  • کوروش بزرگ

    درود بر کشاورزانِ جان،ننگ بر مسوولان
    وقتی انسان فهمید خدایی وجود نداره آن روز خیلی وحشتناک خواهد شد،مثالِ الان دولتیها ببینید چه بر روز کشاورز آورده اند،ننگ بر شما جلادان و قاتلان و مالِ کشاورزان خوران،تاریکی بر قبرهایتان بنشیند توف تو گوراتون

  • محسن قره قانی

    دیگه از این حرفا گذشته. فقط کشاورزا باید گندم نکارن. تا یه درس تاریخی بشه براشون. کشاورز بدبخت هرچه زحمت بکشه. سودش. توجیب دلال و دولت میره. زحمتشو بدبختی و دیکس کمرشم مال کشاورز. خداوکیلی من خودم کشاورزم. بعداز برداشت که حساب میکنم میبینم که تازه باید پول سودی بکنم برا مخارج زندگی.

  • ناشناس

    ننگ بر شما دروغ گوها.ننگ بر شما.چرا پول گندم نمیدین.از جیب مون باید خرج زمین بدیم انصاف هست با این قیمت گندم بازم برا پول دادن دارین مردم آزاری میکنید.ننگ بر شما که روزگار کشاورز را سیاه کردین.کاری کردین که تولید نابود بشه.اینجا فقط وفقط جای دلال هست.سود دلالی که جنس خریداری می‌کند بیشتر از کشاورزی هست که با خون دل و رنج تولید می‌کند.چه به سر اقتصاد و تولید آوردین.روی همه دزدها را سفید کردین.امیدوارم ننگ وخواری تون را ببینم

  • کشاورز مظلوم وستم دیده

    متاسفانه دولت از اول قیمت رامشخص نکرد وبا این ترفند گندم کشاورز را تحویل گرفت وهنوز که ۳ماه از تحویل گندم میگذرد پول گندم را واریز نکرده قطعا در دوره پیش رو برای کشت گندم تجدید نظر خواهد شد تا به گفته مسولین گندم وارداتی که ارزانتر هست وارد کند

  • ناشناس

    باور کن دیگه گندم نمی کارم.کلی بدهکارم..بجاش جو میکارم.من ی کارگرم.قدرتی ندارم ک جواب بدهی هامو بدم..من برج ۱ جو فروختم کیلو ۱۲..اما پول گندم هیچ...الان کجا بیارم جواب کمباین.کرایه ماشین .کارگر حمل.و صد بدهی دیگه رو بدم..تا الان نتونستم ی تکه زمین اجاره کنم پول نداشتم.ب اشتغال کشاورز آسیب وارد شده..کی میخواد پول کشاورز واریز شه.چرا قیمت رو تعیین نمیکنین.

  • علی

    حرام زاده ها اول برج ۲من گندم تحویل دادم چرا پول مردم پرداخت نمی کنی شرف نداریم اگه سال اینده یک کیلو به دولت تحویل بدیم

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد