«گردشگری هویت مدار» در قشم پیاده سازی شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از پیاده سازی موفق ایده گردشگری هویت مدار، براساس هویت بصری و فرهنگی در جزیره تمدنی قشم و تدوین نقشه توسعه روستاهای این جزیره خبر داد.

«گردشگری هویت مدار» در قشم پیاده سازی شد
صفحه اقتصاد -

ادریس راموز در جلسه بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر 1403، اظهار کرد: جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره مسکونی غیرمستقل جهان از نظر ارتباطات سیاسی، اقتصادی و جغرافیای انسانی دارای ظرفیت ها و اهمیت بسیار بالایی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: لایحه های تمدنی متعددی در بیش از 60 روستا و 6 شهر جزیره قشم وجود دارد که در کنار تفاوت ها، دارای شباهت ها و یکپارچگی فرهنگی هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: الگوی توسعه در اکثر کشورهای جهان براساس فرهنگ و ظرفیت های فرهنگی است و قشم از این نظر دارای جاذبه های طبیعی و مزیت های فراوانی است.

راموز با اشاره به وجود سنت های فرهنگی متعدد در جزیره قشم، افزود: دانش بومی و توانمندی های مختلفی نزد جامعه محلی جزیره قشم وجود دارد و با برنامه ریزی صورت گرفته جهت احیا و برندسازی این موضوعات اقدامات خوبی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایده گردشگری هویت مدار براساس هویت بصری و فرهنگی در جزیره تمدنی قشم به خوبی پیاده سازی شده و نقشه توسعه روستاهای جزیره مبتنی بر توانمندی ها، دانش بومی و ظرفیت های جامعه محلی نیز در حال تدوین است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برگزاری موفق رویداد قشم بوم و جشنواره ملی آب و آوا در جزیره قشم، گفت: از ماه ها قبل با برگزاری رویدادهای مختلف و معرفی ظرفیت روستاهای جزیره، پیش بینی های لازم جهت توزیع گردشگر در سطح جزیره با هدف جلوگیری از انباشت و تجمع گردشگران در قشم صورت گرفته است.

راموز در پایان تایید کرد: تمامی دستگاه ها و ارگان هایی که عضو ستاد اجرایی خدمات سفر هستند با ایجاد هماهنگی و هم افزایی، باید مطابق قانون، وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

بنابر این گزارش، بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر 1403 با حضور مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، غلامرضا خلیلی نیا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، محمد فرزاد میرزایی، مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محسنی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان و جمعی از معاونان و مدیران مناطق آزاد کشور و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد