گفتگوی صفحه اقتصاد با خادمی سرپرست معاونت بازنشستگی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران
حل مشکلات بازنشستگان شهرداری در دستور کار
سرپرست معاونت بازنشستگی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران همواره به دنبال تعامل دو طرفه بین سازمان و بازنشستگان بوده گفت: در قالب تعامل دو طرفه، از مشکلات بازنشستگان با خبر می شویم و مشکلات را برطرف می کنیم.

کورش شرفشاهی - حمیدرضا خادمی سرپرست معاونت بازنشستگی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در گفت و گوی اختصاصی با صفحه اقتصاد با تاکید بر اینکه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران بر خلاف صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری یا سازمان تامین اجتماعی است که از طیفهای مختلفی تشکیل شده گفت: تمامی اعضای صندوق بازنشستگی شهرداری تهران، از یک مجموعه هستند و چه در زمان اشتغال و چه در زمان بازنشستگی، مشکلات را دیده و از نزدیک لمس کردهایم، بنابراین وقتی عضو یک خانواده هستیم درد همدیگر را بهتر درک میکنیم و برای رفع آنها بهتر تلاش میکنیم.
وی با اعلام اینکه به صورت هفتگی جلسات دیدار مردمی بین معاونت بازنشستگی سازمان و بازنشستگان را برگزار میکنیم افزود: از آنجا که آمارهای بدست آمده مستند است، می توانیم گامهای موثری برای رفع مشکلات بازنشستگان برداریم.
سرپرست معاونت بازنشستگی با اعلام اینکه مشکلات بازنشستگان فقط مختص به آنها نیست بلکه به فرزندان و اعضای خانواده آنان نیز باز میگردد گفت: وقتی مشکلات اعضای خانواده بر زندگی بازنشسته تاثیر میگذارد، یعنی باید مشکلات جامعه را نیز در نظر بگیریم.
خادمی با اعلام اینکه در هر جلسه مردمی دیدار با بازنشستگان شهرداری تهران که دوشنبه ها از ۸ تا ۱۲ برگزار می شود، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ مراجعه کننده وجود دارد گفت: عمده مشکلات بازنشستگان، نیازهای مالی است که سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با ظرفیتهایی که در اختیار دارد، آنها را رفع میکند.
وام ۳۰ میلیون تومانیوی با اعلام اینکه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران توانسته سقف وام را به ۳۰ میلیون تومان افزایش دهد افزود: اگرچه سقف وام ۳۰ میلیون تومان است، اما اگر بازنشستهای به مبلغ بیشتری نیاز داشته باشد، او را به بانک شهر معرفی میکنیم که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کند.
وی در پاسخ به اینکه شرایط پرداخت وام بالاتر از ۳۰ میلیون تومان چیست و آیا اگر بازنشسته تقاضا کند، برای دریافت مبلغ بیشتر کفایت میکند گفت: هنگامی که بازنشسته به جلسه دیدار مردمی میآید و مستندات خود را ارائه میدهد، چنانچه مستندات قطعی و قابل اثبات باشد، نسبت به پرداخت مبلغ بیشتر وام همکاری لازم را به عمل میآوریم.
مددکاری برای بازنشستگانخادمی با اعلام اینکه هنگام درخواست وام مواردی پیش میآید که نیاز به مددکاری دارد گفت: معاونت بازنشستگی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران یک واحد امور اجتماعی دارد که به صورت تخصصی کار مددکاری انجام میدهد. همکاران در امور واحد امور اجتماعی به منزل بازنشستگان مراجعه و شرایط را مطابق با اظهارات بازنشسته بررسی میکنند و مستندات را میگیرند که این مستندات در کمیته بازنشستگی مطرح میشود و در نهایت اعضای کمیته تصمیم میگیرند که چگونه مشکل بازنشسته را رفع کنند و تسهیلاتی بالاتر به بازنشسته شهرداری را چگونه پرداخت کنند.
وی با اعلام اینکه در جلسه دیدارهای مردمی مطالب دیگری به غیر از درخواست وام نیز مطرح میشود گفت: گاهی بازنشسته در مورد رفاهیات، درمان و ...سوال دارند که در جلسه دیدار مردمی شفاف سازی میشود.
سرپرست معاونت بازنشستگی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه دیدارهای مردمی روندی بسیار ساده دارد ادامه داد: کافیست بازنشسته صبح به محل سازمان مراجعه کند تا در همان روز با مسوول مربوطه دیدار و سوالات خود را مطرح کند و جواب قانع کننده را بگیرد.
وی با اعلام اینکه با تمامی بازنشستگان احساس وابستگی و نزدیکی میکنم افزود: به جرات اعلام می کنم که بهترین دوستان من از بین بازنشستگان شهرداری تهران هستند، زیرا با بسیاری از آنان بارها و بارها گفت و گو کرده ام و از ایشان درس آموختم.
خادمی با اعلام اینکه بارها با بازنشستگان صحبت کرده و از آنان مشورت گرفتهام تاکید کرد: تجربیاتی که بسیاری از بازنشستگان شهرداری تهران دارند، بی مثال و تاثیرگذار است و باید قدر آنان را بدانیم.
نظر شما