تمامی برکه های جزیره قشم شناسنامه دار می شوند

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته موضوع آبخیزداری و شناسنامه دار کردن برکه های تمامی جزیره و اجرای سیستم هوشمند توزیع آب برای مدیریت مصرف آب در قشم اجرایی می شود.

تمامی برکه های جزیره قشم شناسنامه دار می شوند
صفحه اقتصاد -

عادل پیغامی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی آب و آوا، اظهار کرد: بررسی های تاریخی نشان می دهد که ساکنان جزیره جهانی قشم از سال های دور با روش های انسانی و تمدنی آبخیزداری آشنا بودند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، وی ادامه داد: امروز علاوه بر استفاده از روش های جدید در حوزه نمک زدایی و شیرین کردن آب، نیازمند آشنایی بیشتر و بهتر با شیوه های گذشتگان در حوزه آبخیزداری و مدیریت مصرف آب هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در آینده نزدیک شهر قشم به دومین شهر کشور در استفاده از سیستم هوشمند توزیع آب تبدیل می شود و امیدواریم در فاز بعدی این فناوری برای تمامی جزیره قابل استفاده باشد و برای استفاده هوشمند و بهینه از آب در سطح جزیره برنامه ریزی شود.

پیغامی با بیان اینکه فرهنگ مصرف آب نیز موضوع بسیار مهمی در جزیره قشم است، افزود: در منطقه آزاد قشم موضوع آبخیزداری، تهیه نقشه مسیر آب با استفاده از عکس های هوایی و شناسنامه دار کردن برکه های تمامی جزیره مورد نظر است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ساکنان جزیره قشم در حوزه مدیریت مصرف آب از تجربه و فرهنگ خوبی برخوردار هستند و باید بستری فراهم کرد تا گردشگران نیز در حوزه مدیریت آب با ساکنان این منطقه به خوبی همراهی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری رویداد آب و آوا با حضور نمایندگانی از سایر استان های کشور در جزیره جهانی قشم می تواند پیام رسان مدیریت مصرف آب و ایجاد امنیت آب در نقاط مختلف کشور باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد