صفحه اقتصاد گزارش می دهد:

چه کسانی کارآفرینان برتر سال ۲۰۲۲ جهان هستند؟

کارآفرینی به معنای انجام کارهای واقعا دیوانه کننده برای انجام کارهای شگفت انگیز است. کدام افراد کارآفرینان برتر سال 2022 جهان هستند؟

چه کسانی کارآفرینان برتر سال 2022 جهان هستند؟

صفحه اقتصاد- صیفیه محمدی : کارآفرینی به معنای انجام کارهای واقعا دیوانه کننده برای انجام کارهای شگفت انگیز است. کدام افراد کارآفرینان برتر سال 2022 جهان هستند؟
در این گزارش قصد داریم برترین کارآفرینان جهان در سال 2022 را به شما معرفی کنیم.

در این گزارش 20 تا از معروف ترین کارآفرینان عصر مدرن را معرفی می کنیم که عبارتند از جف بزوس، بیل گیتس، مارک زاکربرگ، لری پیج و سرگئی برین، ریچارد برانسون، استیو جابز، لری الیسون، ریتش آگاروال، ویجی شکر شارما، ایلان ماسک، استیو بالمر، موکش آمبانی، اپرا وینفری، جک دورسی، ریموند توماس دالیو، جک ما، شیو نادار، آدام دی آنجلو، راتان تاتا، نیتین کامات

جف بزوس

جف بزوس یکی از معروف ترین کارآفرینان عصر مدرن است. جف بزوس موسس آمازون می باشد که بزرگترین بازار تجارت الکترونیک است و میلیون ها مشتری در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

جف بزوس (نام کامل جفری پرستون بزوس) یک کارآفرین آمریکایی، ثروتمندترین سرمایه گذار جهان و همچنین نیکوکار می باشد که از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شده است.

در 5 ژوئیه 1994، جف آمازون دات کام را افتتاح کرد، که نام رودخانه پرپیچ و خم آمریکای جنوبی است. وی در ابتدا 30 روز در سراسر ایالات متحده و در 45 کشور خارجی کتاب می فروخت. بعدها او همچنین شروع به تحویل سی دی، فیلم، لباس، لوازم الکترونیکی، اسباب بازی و غیره کرد.

در حال حاضر آمازون با دارایی خالص 1169.5 میلیارد دلار تا سال 2022، پیشروترین خرده فروش الکترونیکی در جهان می باشد. این مقدار بسیار زیاد است، حتی در کشورهای در حال توسعه مانند هند، آمازون بسیار خوب عمل می کند و با غول های تجارت الکترونیک مانند Flipkart در چند زمینه رقابت می کند نقل قول معروف از جف بزوس این است که یک برند برای یک شرکت مانند یک شهرت برای یک فرد می باشد. و با تلاش برای انجام کارهای سخت به خوبی شهرت کسب می کنید. اگر فقط از یک درس بنیانگذار آمازون، جف بزوس یاد بگیرید، این است: کوچک شروع کنید، بزرگ شوید .

او در ابتدا از طریق Amazon.com (که فقط برای مخاطبان آمریکایی در دسترس بود) کتاب می فروخت و در عرض 30 روز پس از راه اندازی آمازون، فروش آن به 20000 دلار در هفته رسید. پس از آن شروع به فروش چیزهای دیگری از جمله سی دی، اسباب بازی، وسایل، لباس و غیره کرد. این به معنای واقعی کلمه از یک "کتابفروشی" به "فروشگاه همه چیز" در کمترین زمان تبدیل شد. اگر شما هم قصد دارید تازه کاری را شروع کنید، به‌جای اینکه به‌طور هم‌زمان دنبال چیزهای زیادی بروید، روی یک چیز تمرکز کنید. از کوچک شروع کنید، سازگار باشید و بزرگ شوید. این چیزی است که می توانید از یکی از ثروتمندترین افراد جهان بیاموزید: «اگر تصمیم بگیرید که فقط کارهایی را انجام دهید که می‌دانید کارساز هستند، فرصت‌های زیادی روی میز باقی خواهید گذاشت. شرکت ها به ندرت به خاطر چیزهایی که نتوانسته اند امتحان کنند مورد انتقاد قرار می گیرند. اما آنها بارها به خاطر چیزهایی که تلاش کردند و در آن شکست خوردند مورد انتقاد قرار می‌گیرند.»

بیل گیتس

یکی دیگر از کارآفرینان برتر جهان بیل گیتس می باشد. ویلیام هنری گیتس (معروف به بیل گیتس) یکی از کارآفرینان برتر جهان است. او یک بازرگان، سرمایه‌گذار، نویسنده و بشردوست آمریکایی می باشد. او بنیانگذار مایکروسافت است که همراه با پل آلن در سال 1975 راه اندازی کرد.

بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. از سال 1995 تا 2017، بیل گیتس عنوان ثروتمندترین فرد جهان در فوربس را برای تمام آن سال ها به جز 4 سال داشت. او همچنین به دلیل فعالیت های بشردوستانه خود مانند بنیاد ملیندا معروف شده است و دارایی خالص فعلی او بیش از 114 میلیارد دلار می باشد. بیل گیتس یک جمله معروف گفته است، اگر نمی توانید آن را خوب بسازید، حداقل آن را خوب جلوه دهید. و همچنین گفته است رئیس خود باشید و زود شروع کنید، یکی از دلایل اصلی موفقیت بیل گیتس این بود که او زود شروع کرد. باور کنید یا نه، او تنها 13 سال داشت که کار با کامپیوتر را آغاز کرد. او در سنین پایین علاقه زیادی به کامپیوتر داشت و این چیزی بود که به او کمک کرد در سال‌های بعد با راه‌اندازی مایکروسافت به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. بیل گیتس از سنین پایین رئیس خودش شد (اگرچه با ده ها نفر از جمله پل آلن شریک شد). او هیچ زمان وقت را برای کار کردن برای دیگران تلف نمی کرد، اگر دوست دارید مانند بیل گیتس باشید، زود شروع کنید و روی رویاهای خود کار کنید.

مارک زاکربرگ

تعداد کمی از مردم هستند که ندانند مارک زاکربرگ کیست، زیرا او بنیانگذار پلتفرم رسانه اجتماعی بسیار محبوب فیس بوک می باشد. مارک الیوت زاکربرگ یک کارآفرین آمریکایی و یک نیکوکار فناوری است که در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده است. او در حال حاضر یکی از ثروتمندترین افراد روی کره زمین می باشد و دارایی خالص او بیش از 80 میلیارد دلار تخمین زده می شود. او تنها فرد زیر 50 سال در فهرست ده ثروتمندترین افراد فوربس و همچنین تنها فرد زیر 40 سال در فهرست 20 میلیاردر برتر می باشد. شرکت شبکه اجتماعی فیس بوک ماهانه بیش از 2.93 میلیارد کاربر فعال دارد! فیس بوک بدون شک پلتفرم شماره یک رسانه اجتماعی می باشد که توسط همه از دانش آموزان گرفته تا بازاریابان و رهبران از سراسر جهان استفاده می شود. مارک زاکربرگ یک سخن معروف دارد که می گوید بزرگترین ریسک، ریسک نکردن است. در دنیایی که به سرعت در حال تغییر می باشد، تنها استراتژی که شکست آن تضمین شده است، ریسک نکردن است. و سخن دیگر معروف او این است که دنبال پول نباشید: مارک زاکربرگ هرگز به دنبال کسب ثروت نبود. او یک بار گفت: هدف من هرگز ایجاد یک شرکت نبود. بسیاری از مردم این را به اشتباه تعبیر می کنند که انگار به درآمد یا سود یا هر یک از این چیزها اهمیتی نمی دهم. اما آنچه که «فقط» یک شرکت برای من نیست، ساختن چیزی است که در واقع یک تغییر واقعاً بزرگ در جهان ایجاد کند. این سخن به چه معنایی می باشد؟ پول به عنوان یک محصول جانبی می آید. دنبال پول نباشید، در عوض، روی ایجاد یک محصول یا خدمات شگفت انگیز تمرکز کنید که زندگی دیگران را بهبود می بخشد. سپس شما در نهایت درست مانند مارک زاکربرگ درآمد کسب خواهید کرد.

لری پیج و سرگئی برین چه کسانی هستند؟

لارنس ادوارد پیج معمولاً با نام لری پیج شناخته می شود او یکی از موفق ترین کارآفرینانی است که گوگل را با همکاری سرگئی برین تأسیس کردند. سرگئی میخایلوویچ برین معروف به سرگئی برین نیز یک کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی است که با همکاری لری پیج گوگل را در سال 1997 در 15 سپتامبر راه اندازی کرد. لری پیج در حال حاضر مدیرعامل آلفابت که شرکت مادر گوگل است می باشد و دارایی خالص او بیش از 88.7 میلیارد دلار است. سرگئی برین در حال حاضر رئیس آلفابت است و دارایی خالص بیش از 95.6 میلیارد دلار است. لری پیج و سرگئی برین هر دو جایزه معتبر مارکونی را در سال 2004 دریافت کردند. نقل قول های معروفی که لری پیج و سرگئی برین گفته اند این است که ما کارهای زیادی انجام می دهیم. تنها راهی که می‌توانید به موفقیت برسید این است که ابتدا شکست‌های زیادی داشته باشید. - (سرگئی برین)

همیشه بیش از حد انتظار ارائه دهید.( لری پیج) اختراع و بازاریابی کلیدهای موفقیت هستند: لری پیج زمانی گفت: «اختراع کافی نیست. [نیکولا] تسلا نیروی الکتریکی را که ما استفاده می کنیم اختراع کرد، اما تلاش کرد تا آن را به مردم برساند. شما باید هر دو چیز را با هم ترکیب کنید: تمرکز بر اختراع و نوآوری، به علاوه شرکتی که بتواند چیزها را تجاری کند و آنها را به مردم برساند. گوگل به دو علت موفق شده است که نیازهای جستجوگر را برآورده کند، و همچنین مترادفی شد که اکثر مردم برای کلمه "جستجو" استفاده می کنند. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک کارآفرین موفق شوید، راه‌هایی برای بازاریابی محصولات خود بیابید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند. فقط اختراع چیزهای جدید به شما در این بازار شلوغ کمکی نمی کند، زیرا باید بیرون بروید و خودتان را بازاریابی کنید تا در معرض دید و مشتریان بیشتری برای محصولات یا خدمات خود قرار دهید.

ریچارد برانسون

سر ریچارد چارلز نیکلاس برانسون معروف به ریچارد برانسون بیشتر به عنوان بنیانگذار گروه ویرجین که متشکل از بیش از 400 شرکت در سراسر جهان است، شناخته می شود. ریچارد برانسون دارای گروه ویرجین است و همچنین اولین و تنها فردی است که با بزرگترین بالون هوای گرم از اقیانوس اطلس عبور کرده است. او بعداً با عبور از اقیانوس آرام با بالون هوای گرم ویرجین رکورد خود را شکست. سخن معروف وی این است که فرصت های تجاری مانند اتوبوس هستند، همیشه فرصت دیگری در راه است. از کاری که انجام می دهید لذت ببرید، ریچارد برانسون از کار خود لذت می برد و به سختی میهمانی می گیرد. باور کنید یا نه، او صاحب 2 جزیره خصوصی است. او یکی از آنها را اجاره می دهد و جزیره دیگر که به جزیره شهد معروف می باشد، جایی است که در کنار افراد مشهوری از جمله ماریا کری، کیت وینسلت، اپرا، دیوید بکهام و غیره مهمانی می گیرد. او به ریسک کردن شهرت دارد و واقعا از کاری که انجام می دهد لذت می برد. وی چند توصیه تجاری کرده است «کارآفرینی به معنای جلب نظر مشتریان نیست. این در مورد کار کردن به تنهایی نیست. این نیست که به دنبال شماره یک باشید. لزوماً به معنای کسب درآمد زیاد نیست. برعکس، آن چیزی است که در زندگی شما را به سرمایه تبدیل می کند تا بتوانید کارهای بیشتری انجام دهید و به جلو حرکت کنید.»

استیو جابز

استیون پل جابز معروف به استیو جابز یک کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی بود. اگر از گوشی هوشمند، به ویژه آیفون استفاده می کنید، احتمالاً می دانید استیو جابز کیست! استیو جابز رئیس، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران اپل بود که اکنون بیش از 3 تریلیون دلار ارزش دارد، و همچنین یکی از چهار بزرگ فناوری همراه با آمازون، گوگل و فیس بوک در نظر گرفته می شود. استیو جابز همچنین رئیس و سهامدار عمده پیکسار بود که یک استودیوی فیلمسازی انیمیشن کامپیوتری آمریکایی است که در سال 1986 تأسیس شد. نقل قول معروف استیو جابز که گفته، این است که زمان شما محدود است، پس آن را با زندگی دیگران هدر ندهید. گرفتار عقاید جزمی نشوید که زندگی با نتایج تفکر دیگران است. اجازه ندهید سر و صدای نظرات دیگران صدای درونی شما را خفه کند. و مهمتر از همه، شجاعت پیروی از قلب و شهود خود را داشته باشید. آنها به نوعی می دانند که شما واقعاً می خواهید چه چیزی شوید. همه چیز ثانویه است. استیو جابز می گوید: یک فرورفتگی در جهان هستی ایجاد کن. "خرد" اثر خود را بر جای می گذارد و زندگی مردم جهان ما را تحت تاثیر قرار می دهد، حتی اگر این تغییر به کوچکی یک "خرد" باشد.

استیو جابز به خلاقیتش معروف است و آینده نحوه استفاده ما از گوشی های هوشمند را تغییر داد. او نه تنها ایده های آیفون، آی پد و غیره را مطرح کرد، بلکه آنها را به قدری زیبا ساخت که به نظر می رسد همه آنها را دوست دارند.

لری الیسون

لارنس جوزف الیسون که معمولاً با نام لری الیسون شناخته می شود یکی از مشهورترین کارآفرینان امروزی است که یکی از بنیانگذاران شرکت اوراکل می باشد. لری الیسون اوراکل را به همراه باب ماینر و اد اوتس در سال 1977 تأسیس کرد. سخن معروفی که گفته است: اگر هر کاری را انجام دهید که دیگران در تجارت انجام می دهند، ضرر خواهید کرد. تنها راه برای جلوتر بودن، «متفاوت بودن» است. چشم انداز روشنی داشته باشید: یکی از عوامل کلیدی که یک کارآفرین را از دیگران متمایز می کند این است که همه آنها دید روشنی دارند. یک کارآفرین موفق کسی است که همیشه به آینده فکر می کند، نه فقط به حال.

لری الیسون چشم انداز روشنی داشت و به همین دلیل است که اوراکل هنوز یکی از شرکت های نرم افزاری پیشرو است که در واقع در سال 1977 شروع به کار کرد. امروزه این شرکت بیش از 40 میلیارد دلار فروش سالانه دارد و ارزش بازار آن بیش از 164 میلیارد دلار است. بنابراین اگر قصد دارید استارت‌آپ یا شرکتی راه‌اندازی کنید، حتماً به نسل بعدی فکر کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

ریتش آگاروال

آیا تا به حال نام Oyo Rooms را شنیده اید؟ اگر یک هندی هستید، به خصوص کسی که عاشق سفر است، ممکن است حداقل یک بار در Oyo Rooms اقامت داشته باشید. Oyo Rooms توسط ریتش آگاروال تاسیس شد. ریتش آگاروال کیست؟ او بنیانگذار Oyo Rooms است، که بزرگترین شرکت مهمان نوازی هند است که عمدتاً اقامتگاه های مقرون به صرفه با انواع ویژگی های تمیز و ایمنی ارائه می دهد. Oyo Rooms در سال 2013 تاسیس شد. سخن معروف ریتش آگاروال این استکه از کوچک شروع کنید، میخ بزنید و سپس آن را بزرگ کنید. ریتش آگاروال از Oyo Rooms در فهرست نهایی "The Thiel Fellowship" قرار گرفته بود. او جزو 1٪ برتر نامزدهای متقاضی بود که یک برنامه 2 ساله است که در آن همکاران 100000 دلار و مربیگری دریافت می کنند. نه تنها این، همه نامزدهایی که برای کمک هزینه تحصیلی Thiel انتخاب شده بودند، از سرمایه گذاران شبکه بنیاد از جمله مارک زاکربرگ، لری پیج، ایلان ماسک، پیتر تیل و غیره دسترسی داشتند. این برنامه مربیگری همراه با صندوق به ریتش کمک زیادی کرده بود که او توانست "Oyo Rooms" را راه اندازی کند که اکنون صنعت هتلداری را در هند متحول کرده است. بنابراین به دنبال مربیان مناسب باشید، آنچه را که یاد می‌گیرید پیاده‌سازی کنید و آن را بهتر انجام دهید و اینگونه می‌توانید مانند ریتش آگاروال به موفقیت برسید.

ویجی شکر شارما

اگر Paytm را در گوگل جستجو کنید کلمه «Paytm» در گوگل به شما می گوید که چقدر در هند محبوب است. Paytm بزرگترین سیستم پرداخت تجارت الکترونیک هند است که یک کیف پول دیجیتال را نیز ارائه می دهد که توسط ویجی شکار شارما، که یکی از کارآفرینان برتر در جهان است، تاسیس شده است. ویجی اگرچه بانک پرداخت Paytm که موجب تحول در صنعت پرداخت شده است اما Paytm یک نهاد جداگانه است که بنیانگذار ویجی شکار شارما 51 درصد از سهم را در اختیار دارد، One97 Communications دارای 39 درصد است که 10 درصد در اختیار یکی از شرکت های تابعه One97 و Vijay است. سخن معروف ویجی شکار شارما این است که اگر مشتری نیستید، آن را نسازید.

سعی کنید به دنبال فرصت‌ها باشید، اگر می‌خواهید موفق باشید، لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید، گاهی اوقات فقط باید به دنبال فرصت‌ها باشید و بهتر از دیگران کار کنید. این کاری است که ویجی با Paytm انجام داد. قبل از موفقیت Paytm، جایگزین های خوب دیگری مانند FreeCharge برای پرداخت های موبایلی و شارژ مجدد در هند وجود داشت. اما دلیل موفقیت Paytm طی درازمدت این است که گام‌های درست را در زمان مناسب برداشته است، همه افراد از جمله فروشندگان چای شروع به استفاده از Paytm کردند. شاید نکته کلیدی برای شما سوال باشد که اکثر کارآفرینان موفق یا محصولات کاملاً جدید و نوآورانه ایجاد می کنند یا محصولات دیگران را بهبود می بخشند. به همین سادگی!

ایلان ماسک

ایلان ریو ماسک یک کارآفرین فناوری و همچنین یک مهندس است که دارای چندین شهروندی از جمله آفریقای جنوبی، کانادا و ایالات متحده میی باشد. او به خاطر SpaceX مشهور است. او یک کارآفرین همه جانبه می باشد که یکی از بنیانگذاران سیستم پرداخت آنلاین معروف پی پال بود. اکنون موسس، مدیر عامل و طراح اصلی اسپیس ایکس، یکی از بنیانگذاران، مدیرعامل و معمار محصولات تسلا و بنیانگذار The Boring Company می باشد. سخن معروف او این است که وقتی چیزی به اندازه کافی مهم است، آن را انجام می دهید حتی اگر شانس به نفع شما نباشد.

ایلان ماسک به ریسک کردن مشهور است. بسیاری از ما فکر می کنیم که یک فرد جا افتاده ای هستیم، ایلان ماسک با ریسک کردن در میان دیگر افراد متمایز است. ایلان گفته است: درآمد من از خرید PayPal 180 میلیون دلار بود. من 100 میلیون دلار برای اسپیس ایکس، 70 میلیون دلار در تسلا و 10 میلیون دلار در شهر خورشیدی سرمایه گذاری کردم و مجبور شدم برای اجاره پول قرض کنم.

اگر قصد دارید مانند ایلان ماسک باشید، از ریسک کردن نترسید. حتی اگر شانس به نفع شما نباشد اگر چیزی ارزش دنبال کردن را دارد، به جای فکر کردن به شکست های احتمالی، آن را انجام دهید. نصیحت ایلان ماسک در مورد کارآفرینی این است: «این مهم است که دانش را نوعی درخت معنایی بدانیم: مطمئن شوید که اصول اساسی - تنه و شاخه‌های بزرگ - را قبل از ورود به برگ‌ها/جزئیات یا آنجا درک کرده‌اید.

استیو بالمر

استیون آنتونی بالمر یک میلیاردر، کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی می باشد که از سال 2000 تا 2014 به عنوان مدیر عامل مایکروسافت کار می کرد و او یکی از مشهورترین کارآفرینان امروزی می باشد.

او در سال 1977 از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و در حال حاضر مالک لس آنجلس کلیپرز اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) است. او همچنین یکی از ثروتمندترین افراد جهان است که بیش از 91 میلیارد دلار دارایی خالص دارد. مزیت شماره یک فناوری اطلاعات این است که افراد را قادر می سازد تا کاری را که می خواهند انجام دهند. و به افراد اجازه می دهد خلاق و مولد باشند. این به افراد امکان می دهد چیزهایی را یاد بگیرند که قبلاً فکر نمی کردند می توانند یاد بگیرند.

مدیر عامل فعلی مایکروسافت از بالمر پرسید: «نظر شما چیست؟ حال من چطور است؟»، بالمر گفت: «ببین، تو آن را می دانی، من آن را می شناسم، و در هوا خواهد بود. بنابراین لازم نیست از من بپرسید، "حالم چطور است؟" در سطح شما، این موضوع کاملاً ضمنی خواهد بود. او با نادلا صادق بود و این صداقت چیزی است که به بالمر کمک کرد تا 14 سال طولانی مدیرعامل مایکروسافت باشد.

اگر قصد دارید در رشته خود تغییری ایجاد کنید، یاد بگیرید که صداقت داشته باشید. در مورد چیزی سازش نکنید و همیشه شخصیت خود را نشان دهید.

موکش آمبانی

موکش آمبانی یک غول تجاری هندی و کارآفرین میلیاردر است که دارایی خالص او بیش از 104 میلیارد دلار می باشد. در طول همه گیری کرونا، موکش آمبانی با فروش 1/3 از جیو به سرمایه گذارانی از جمله فیس بوک و گوگل، بیش از 20 میلیارد دلار جمع آوری کرد.

موکش آمبانی بزرگترین تاجر تمام دوران می باشد. او رئیس و مدیر عامل Reliance Industries است که یک شرکت Fortune Global 500 دارد. شرکت او در زمینه Reliance Industries در بخش های مختلفی از جمله پتروشیمی، نفت و گاز، مخابرات و خرده فروشی فعالیت دارد. Reliance در ابتدا توسط پدر مرحومش Dirubhai Ambani در سال 1966 تاسیس شد. سخن معروف موکش آمبانی این است که یک برند برای یک شرکت مانند یک شهرت برای یک فرد می باشد. شما با کوشش برای انجام کارهای سخت به خوبی شهرت کسب می کنید.

آمبانی با معرفی Jio (که در حال حاضر شرکت مخابراتی شماره 1 هند است) در دسته ارائه دهندگان مخابرات هند اختلال ایجاد کرد. او Jio را با ارائه تخفیف های عظیم در دیتا معرفی کرد و همچنین تماس های نامحدودی را به هر شبکه ای به صورت رایگان ارائه داد. با توجه به این نوآوری مخرب، همه رقبای دیگر مانند Airtel و Vodafone شروع به کاهش قیمت های خود کردند. بسیاری از کاربران هندی از آمبانی به خاطر این نوآوری مخرب Jio تشکر می کنند. اگر قصد دارید به میلیون‌ها نفر در صنعت خود دسترسی پیدا کنید، راه‌هایی برای برهم زدن بازار و انتخاب جایگاه سودآور پیدا کنید.

اپرا وینفری کیست؟

اپرا وینفری مجری برنامه گفتگوی آمریکایی در "نمایش اپرا وینفری" است. او همچنین یک تهیه‌کننده تلویزیونی میلیارد دلاری، بازیگر و نویسنده چندین کتاب پرفروش از جمله «آنچه مطمئن هستم می‌دانم» است. اپرا وینفری یک میلیاردر بشردوست و یک زن آفریقایی-آمریکایی است که بیشتر به خاطر میزبانی «نمایش اپرا وینفری» شهرت دارد. این برنامه از سال 1986 به مدت 24 فصل متوالی اولین برنامه گفتگو بود. اپرا وینفری گفته است برای آنچه که دارید سپاسگزار باشید؛ در نهایت بیشتر خواهید داشت اگر روی چیزهایی که ندارید تمرکز کنید، هرگز و هرگز به اندازه کافی نخواهید داشت. برند شخصی اهمیت زیادی دارد، میلیون‌ها نفر به خاطر اپرا «نمایش اپرا وینفری» را تماشا می‌کنند. او از دوران کودکی مشغول بود و ثروتی میلیارد دلاری از ابتدا ساخت. او همچنین به دلیل جذابیت و برند شخصی اش اغلب به عنوان تأثیرگذارترین زن جهان توصیف می شود.

اگر یک چیز وجود دارد که می توانید از اپرا یاد بگیرید، این است که برند شخصی خود را بسازید و رشد دهید. 100% تمرکز خود را روی رشد برند شخصی خود قرار دهید. اگر مردم به برند شما اعتماد کنند، می توانید یک تجارت بزرگ بسازید.

جک دورسی

جک دورسی بنیانگذار شبکه اجتماعی محبوب توییتر است که در سال 2006 راه اندازی شد. جک پاتریک دورسی یک کارآفرین آمریکایی است که یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل توییتر است و دارایی خالص بیش از 5 میلیارد دلار است. او همچنین بنیانگذار و مدیرعامل Square است که یک شرکت پرداخت مالی است که میلیون‌ها نفر از آن برای راه‌اندازی، اداره و توسعه کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند. سخن معروف جک دورسی این است که هر کس ایده ای دارد، اما در واقع اجرای ایده و جذب افراد دیگر برای کمک به شما در این ایده مهم است.

به آنچه دنیا هر روز استفاده می کند فکر کنید، میلیون ها نفر هر روز از توییتر استفاده می کنند. از روسای جمهور ایالات متحده گرفته تا تقریباً همه بازیگران هالیوود، سیاستمداران برجسته و رهبران جهان همه از توییتر استفاده می کنند. استفاده از توییتر بسیار آسان است. جک فهمیده بود که دنیا واقعاً چه می‌خواهد، زیرا همه افراد دارای دامنه توجه کمتری هستند، بنابراین یک شبکه میکروبلاگینگ به نام توییتر ایجاد کرد که در آن کاربران می‌توانند با استفاده از «توییت‌ها» با دیگران ارتباط برقرار کنند. اگر قصد دارید مانند جک دورسی به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، رویا باشید و چیزی را ایجاد کنید که همه بتوانند از آن استفاده کنند.

ری دالیو

ریموند توماس دالیو معروف به ری دالیو مدیر صندوق سرمایه گذاری و نویسنده کتاب پرفروش «اصول: زندگی و کار» می باشد. ریموند توماس دالیو یک میلیاردر و مدیر صندوق سرمایه گذاری و نیکوکار آمریکایی است که بریج واتر را در سال 1975 تأسیس کرد که به بزرگترین صندوق تامینی جهان تبدیل شده است. وی همیشه می گوید که تصور کنید که برای داشتن یک زندگی عالی باید از یک جنگل خطرناک عبور کنید. شما می توانید در جایی که هستید ایمن بمانید و یک زندگی معمولی داشته باشید، یا می توانید برای داشتن یک زندگی فوق العاده از جنگل عبور کنید. چگونه به آن انتخاب نزدیک می شوید؟ لحظه ای در مورد آن فکر کنید زیرا این نوع انتخابی است که به هر شکلی، همه ما باید انجام دهیم.(از کتاب او اصول: زندگی و کار) ری دالیو تمام اسرار و استراتژی های خود را برای ایجاد کسب و کار موفق در کتاب خود "اصول" به اشتراک گذاشته است. این کتاب داستان حرفه ای ری دالیو را بیان می کند و رویکرد او به زندگی را با استفاده از اصولی توضیح می دهد که بر هر کاری که او انجام می دهد تأثیر می گذارد. اگر کارآفرین هستید، حتماً باید یک نسخه از کتاب «اصول» او را بردارید و سعی کنید آن اصول را در زندگی و تجارت خود پیاده کنید تا موفق شوید. هنگامی که شغلی موفق ایجاد کردید، مسیر او را دنبال کنید و هر آنچه را که در مسیر موفقیت آموخته اید، آموزش دهید. این نه تنها به دیگران کمک می کند تا موفق شوند، بلکه به شما احساس رضایت و رضایت می دهد.

جک ما

جک ما یکی از ثروتمندترین کارآفرینان جهان با دارایی خالص بیش از 35 میلیارد دلار است. جک ما در سال 1999 علی بابا را تأسیس کرد که بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک چین است که هر ماه میلیاردها دلار محصولات می فروشد. جک ما معلم سابق انگلیسی، نجیب زاده تجاری، سرمایه گذار و نیکوکار چینی بود که گروه علی بابا را که اکنون یکی از بزرگترین تجارت الکترونیک جهان است، تأسیس کرد. نقل قول معروف جک ما این است: من هیچ چیز در مورد فناوری نمی دانم، من چیزی در مورد بازاریابی نمی دانم، من چیزی در مورد مسائل (قانونی) نمی دانم. من فقط در مورد مردم می دانم. به شکست عادت کنید، آیا می‌دانستید که در KFC، 24 نفر برای این کار درخواست دادند، در حالی که 23 نفر استخدام شدند، او یکی از آنها نبود. همچنین جک ما پس از فارغ التحصیلی از کالج، برای 30 شغل درخواست داد و از سوی همه (از جمله KFC) رد شد. اکنون، او بیش از 50 میلیارد دلار ارزش دارد. به شکست عادت کن وقتی کسی شما را یا ایده شما را رد کرد، تسلیم نشوید. روی دید خود تمرکز کنید. بیشتر کارآفرینان نوپا معمولاً وقتی در اوایل کار خود رشد چندانی نمی بینند دلسرد می شوند. آنها حتی قبل از شروع کار دست از کار کشیدند. به طرد شدن و شکست عادت کنید. روی اهداف بلند مدت تمرکز کنید. به این ترتیب در دراز مدت به عنوان یک کارآفرین موفق خواهید شد.

شیو نادار

شیو نادار یکی از معدود کارآفرینان نسل اولی است که وارد بخش فناوری اطلاعات شد. او HCL را در اواسط دهه 1970 راه اندازی کرد. او همچنین یکی از ثروتمندترین کارآفرینان هندی با دارایی خالص بیش از 25 میلیارد دلار است. شیو نادار موسس و رئیس HCL Technologies Limited و بنیاد شیو نادار است. اکنون بیش از 153000 متخصص در HCL کار می کنند که در 50 کشور در سراسر جهان فعالیت می کند. وی یک سخن معروف دارد که می گوید سازگاری و نوآوری مداوم کلید بقای هر شرکتی است که در بازار رقابتی فعالیت می کند. شرط بندی در بخش های جدید و در حال رشد:ک یکی از دلایل اصلی موفقیت شیو نادار است. او در اوایل بخش IT (فناوری اطلاعات) شروع به کار کرد. او فناوری‌های HCL را در سال 1976 راه‌اندازی کرد که راه‌حل‌های فناوری اطلاعات مختلفی مانند دیجیتال، اینترنت اشیا، ابر، اتوماسیون، امنیت سایبری، تجزیه و تحلیل و غیره را ارائه می‌دهد. اگر قصد دارید مانند شیو نادار کارآفرین موفقی شوید، فرصت های تجاری جدیدی را بیابید که در سال های آینده به طور تصاعدی رشد می کنند.

آدام دی آنجلو

آدام دی آنجلو یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل پلتفرم شماره 1 پرسش و پاسخ Quora است که در سال 2009 به همراه چارلی چیور آن را تأسیس کرد. آدام دی آنجلو یک کارآفرین اینترنتی آمریکایی است که به عنوان مدیر عامل Quora شناخته می شود. قبل از تاسیس Quora، او کار خود را در فیس بوک آغاز کرد و در آنجا به عنوان مدیر ارشد فناوری فیس بوک خدمت کرد. او می گوید که روی بلند مدت تمرکز کنید و همیشه آنچه را که برای رشد شرکت درست است انجام دهید و تصمیمات کوتاه مدت نگیرید.

آدام دی آنجلو Quora را تأسیس کرد، یک پلتفرم پرسش و پاسخ. آیا می دانید سایت محبوب پرسش و پاسخ قبل از راه اندازی Quora چه بود؟ یاهو جواب می دهد! Yahoo Answers هیچ قانونی نداشت و مردم اطلاعات مربوط به زباله را ارسال می کردند. این زمانی بود که آدام تصمیم گرفت استارت آپ خود را به نام Quora راه اندازی کند و قوانین سخت گیرانه ای وضع کند و بستر بهتری را فراهم کند که مردم بتوانند در آن سوال بپرسند و پاسخ های مفیدی دریافت کنند. بنابراین چه چیزی می توانید از داستان موفقیت او بیاموزید؟ لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید یا روی یک ایده کاملا منحصر به فرد کار کنید. به دنبال ایده‌ها باشید و کسب‌وکارهایی را بیابید که پتانسیل زیادی در آینده دارند اما عملکرد خوبی ندارند. سپس کسب و کار خود را راه اندازی کنید و آن را 10 برابر بهتر کنید.

راتان تاتا کیست؟

راتان ناوال تاتا یک صنعتگر هندی، بشردوست و رئیس سابق پسران تاتا است. او همچنین دریافت‌کننده جایزه Padma Bhushan، CNN-IBN هندی سال در تجارت، Padma Vibhushan و غیره بود. راتان تاتا یکی از معتبرترین و موفق ترین کارآفرینان هندی است. او تحصیلات خود را در دانشگاه کرنل به پایان رساند و در سال 1961 برای پیوستن به گروه تاتا به هند بازگشت. در سال 1991، او رئیس گروه تاتا شد که اکنون تقریباً در همه کشورها فعالیت می کند. نقل قول معروف راتان تاتا این است که اگر یک بنیانگذار اشتیاق و نوآوری دارد، نیاز به حمایت دارد. من شهودتر از یک فرد اعدادی هستم و می دانم که همه سرمایه گذاری ها مثبت نیستند. برخی ممکن است شکست بخورند و برخی ممکن است به دلایل دیگر مشکل داشته باشند. زندگی همینه.

برندی بسازید که قابل اعتماد باشد، برند تاتا نشان دهنده اعتماد است. از نمک گرفته تا اتومبیل و جواهرات، گروه تاتا تعداد زیادی محصول را مدیریت می کند و میلیون ها نفر در هند کورکورانه به «برند تاتا» اعتماد دارند. اعتماد قیمتی ندارد و راتان تاتا این را می داند. او هرگز در مورد شکستن اعتماد سازش نمی کند و به ایجاد اعتماد بسیار اهمیت می دهد. بالاتر از همه، راتان تاتا متواضع است و به فروتنی شهرت دارد. نمونه های زیادی وجود دارد که نشان دهنده فروتنی او به عنوان یک شخص است، یکی از آنها زمانی بود که تاتا شخصاً از خانواده کارمندانی که تحت تأثیر حملات 11 سپتامبر 26 در بمبئی قرار گرفتند ملاقات کرد.

نیتین کامات

نیتین کامات یک کارآفرین هندی، دلال سهام و یکی از بنیانگذاران شرکت کارگزاری تخفیف به نام Zerodha است. نیتین کامات از بهترین کارآفرین هندی است. او Zerodha را در سال 2010 تأسیس کرد که پیشروترین شرکت کارگزاری تخفیف هند است که بیش از 4 میلیون مشتری از آن استفاده می کنند. Nithin به دلیل راه‌اندازی و افزایش تخفیف در هند توسط The Economic Times نیز به عنوان یکی از 10 تاجر برتر در سال 2016 در هند معرفی شد. نیتین کامات می گوید که پول را تعقیب نکنید، بگذارید به سمت شما شناور شود. و زود شروع کنید و در زمینه خود به یک مرجع تبدیل شوید اگر چیزی می توانید از کامات، بنیانگذار Zerodha یاد بگیرید، این است که زود شروع کنید، تجربه زیادی کسب کنید و بر صنعت خود مسلط شوید. کامات قبل از راه‌اندازی پلتفرم کارگزار سهام Zerodha، نزدیک به 20000 ساعت در حوزه کاری خود کار کرد. دلیل اول موفقیت او این بود که در مقایسه با رقبای خود چیزهای بیشتری یاد گرفت. بنابراین اگر قصد دارید موفق باشید، صبر نکنید تا همه چیز درست شود. از کوچک شروع کنید. از زمانی که در دانشگاه هستید شروع کنید یا از امروز شروع کنید حتی اگر در سن 50 سالگی هستید و خود را به عنوان یک مرجع برای تسلط بر بازار معرفی کنید. اصلاً کارآفرینی چیست؟ صادقانه بگویم، تعاریف بسیار زیادی برای کلمه "کارآفرینی" وجود دارد. از دیدگاه استیو جابز، کارآفرینی به معنای انجام کارهای واقعا دیوانه کننده برای انجام کارهای شگفت انگیز است. این به سادگی یک فرورفتگی در جهان هستی ایجاد می کند. ایده کارآفرینی بیشتر حول محور داشتن یک ایده، کار بر روی آن تا تحقق آن، مواجهه با چالش‌های روزانه، رقابت با دیگران در صنعت خود و در نهایت افزایش سود کسب‌ و کارتان می‌چرخد. اگر می‌خواهید یک کارآفرین موفق باشید، مطمئن شوید که چشم‌انداز روشنی دارید، روی اهداف خود سخت کار می‌کنید، تیم مناسبی دارید و برای چند سال آینده ثابت قدم باشید. از این گذشته، کارآفرینی به کار بسیار سخت، دستیابی به اهداف خود، کسب سود و جذب مشتریان مناسب است تا بتوانید در دراز مدت زنده بمانید.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان