گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان

نکات مهم برای دریافت وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

در این گزارش نکات مهم برای دریافت وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی از نظرتان می گذرد.

نکات مهم برای دریافت وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی
صفحه اقتصاد -

بر اساس اعلام مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، اولین مرحله این وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی با هدف حمایت از مستمری بگیران و تامین بخشی از هزینه‌های آنها طراحی شده است. در این مرحله، ۴۰ هزار فقره وام پرداخت خواهد شد و سهمیه‌ای برای کانون‌های بازنشستگی هر استان در نظر گرفته شده است. پس از تکمیل ظرفیت، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، برای تمامی مستمری بگیران این سازمان که متقاضی دریافت این وام می باشند، ضروری است. مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، می بایست جهت دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به کانون های بازنشستگی مراجعه کنند، و با توجه به شروط لازمی که این سازمان برای اخذ این وام، تعیین کرده است، اقدام به ثبت نام نمایند. 

​بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت کمک به مستمری بگیران سازمان بیمه تامین اجتماعی و تامین بخشی از هزینه های آن ها، تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی را در نظر گرفته است. از آنجا که نحوه دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و زمان ثبت نام آن، دارای شرایط و مقرات خاصی بوده، لازم است تا افراد واجد شرایط، برای بهره مندی از وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳، با این شرایط و مقررات، آشنا شوند.

شرایط دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگی

گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان

طبق اعلام در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام پرداخت خواهد شد، برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که بعد از به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌کنندگان سایت به صورت خودکار بسته می‌شود. دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از جمله شروط دریافت این تسهیلات است.

از جمله شروط اصلی برای دریافت این تسهیلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- سن حداکثر ۷۸ سال

- عدم مسدودی حساب بانکی

- مالکیت تلفن همراه به نام متقاضی

- عدم سابقه چک برگشتی

- عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور

- عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته

- داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

آخرین خبر درباره مبلغ وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ امروز شنبه ۱۸ فروردین ماه | بازنشستگان بخوانند

روند اداری و پرداخت وام

به گفته محسن تقیانی، پس از پایان مهلت ثبت‌نام در چهارم تیرماه، از روز چهارشنبه ششم تیرماه اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز خواهد شد و طی حدود یک هفته، وام به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

ثبت‌نام غیرحضوری وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان

متقاضیانی که به دنبال ثبت‌نام غیرحضوری وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان هستند، می‌توانند از طریق سامانه vaam.kabtatamin.ir فرم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی را تکمیل کنند. همچنین داوطلبان می‌توانند به نشانی اینترنتی sabasrm.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه خود را تکمیل نمایند.

نکات مهم دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳

- متقاضیان باید حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه در شهر تهران دریافت کنند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل برای بانک‌های دیگر وجود ندارد.

- از دیگر شرایط عدم استفاده از تسهیلات مشابه در سه سال گذشته و داشتن موجودی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در حساب بانکی می‌باشد.

- در صورتی که تعداد ثبت‌نام‌ها از میزان مقرر بیشتر باشد، افراد بر اساس قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه معرفی خواهند شد.

مرحله جدید ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی فرصتی استثنایی برای مستمری بگیران این سازمان است تا با بهره‌مندی از تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی، بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنند. متقاضیان واجد شرایط باید با آگاهی کامل از شرایط و مقررات، در بازه زمانی مشخص شده اقدام به ثبت‌نام نمایند.

بازنشستگان در شهرستان‌ها گله‌مندند

به رغم اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پایان مهلت ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان در چهارم تیرماه شنیده‌ها حاکی از اینست که بسیاری از بازنشستگان در شهرستان‌ها و استان‌ها به دلیل مسدود بودن موفق نشدند تا به سایت کانون بازنشستگان برای ثبت‌نام وام بازنشستگی وارد شوند. امید است که مسئولان تامین اجتماعی برای این عزیزان تمهیداتی بیندیشند تا مجددا در زمان اعلامی جدید بتوانند از این امکان نیز استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان