یادداشت اختصاصی از حمیدرضا حاجی اشرفی

تبریک به اندیشه ای که در پیش از پیروزی می گوید: به همه دست دوستی خواهیم داد

یوسف سلامی ، خبرنگار صدا و سیما که بصورت میدانی از حوزه های رای گیری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم را در سطح شهر تهران گزارش میداد در آخرین ساعات پایان رای گیری یک سئوال مشابه از دو کاندیدا ریاست جمهوری را پرسید ؟

 تبریک به اندیشه ای که در پیش از پیروزی می گوید: به همه دست دوستی خواهیم داد
صفحه اقتصاد -

شما پیروز شدید در این انتخابات صحبتتان با هواداران رقیب و خودتان چیست !؟

هر دو کاندیدا حمایت از شخص پیروز را بیان نمودند. اما آقای دکتر پزشکیان پاسخ قدری مبسوط تر دادند: [ ما از همه اونها که در جهت اعتلای کشور ( تلاش کردند ) ما دست دوستی خواهیم داد همه از این مملکت هستند آنها برادران ما هستند اگر برای خدا ( رقابت باشه ) دعوایی نیست ،من نه حزبی داشتم نه پشتوانه ای ، این مردم عاشقانه اومدن کمک کردند من از همه این عزیزان متشکر و قدردان هستم ]

جادارد همه هموطنان به خودشان و دیگران برای اینهمه بلوغ و شعور بالای سیاسی - اجتماعی تبریک بگویند .هموطنان شریفی که طی یکماه اخیر اوج بلوغ و پختگی سیاسی - اجتماعی خودشان را به نمایش گذاشتند. با هر طرز تفکری ، با کمال احترام و مناسب ترین رفتارها نظرات خود را گفتند و نظرات دیگران را شنیدند و نقد کردند اما ابدا ناهنجاری نداشتند . از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق از گرمترین نقاط کشور تا خنک ترین مناطق شمالی، جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در صف های رای گیری در یک روز تابستانی گرم ایستادند و با متانت رای دادند تا رییس جمهور دوره چهاردهم انتخاب شود.

از رای اولی ها تا کهنسالان ۱۰۰ و اندی ساله در صحنه حاضر شدند . دو تفکر و دو اندیشه مغایر در نحوه حکمرانی در کمال آرامش برای انتخاب فردی که بتواند نماینده تفکر آنها در هدایت قوه مجریه باشد مشارکت کردند. ۸۰۰ هزار عوامل اجرایی نیز طی دو مرحله زحمت کشیدند تا انتخاباتی منظم و با آرامش برگزار شود. سرانجام دکتر مسعود پزشکیان منتخب اکثریت راهی خیابان پاستور شد.

پس از جنگ تحمیلی، اکثر دولت هایی که بر سر کارآمدند، با رقبا دارای چالش ها و کشمکش ها از همان روزهای اول انتخاباتی تا پایان دوره ریاست جمهوری بوده اند و حتی درگیریهای جناحی تا پس از اتمام دوره ریاست جمهوری امتداد داشته. دو طرف همدیگر را به سیاست های اشتباه و تیم های کاری ضعیف و ... متهم کرده اند.

دوره های انتخاباتی ۱۳۹۶ - ۱۴۰۰ - ۱۴۰۳ همگان شاهد اوج گیری انتقادات و نقدهای صریح دو جناح و حتی داخل یک جناح با هم بودند . اما از امروز پس از اتمام رقابت، روزهای کار و تلاش بی وقفه و برنامه ریزی اجرایی اصولی با توجه به شرایط اقتضایی دگردیسی بزرگ کنونی جهان و منطقه برای دولت چهاردهم فرا رسید. کاهش  میزان رکود تورمی و کمک‌ سریع به بهبود معیشت خانوار و معضلات بنگاهها، مذاکره برای حل و فصل تحریم ها، حذف فیلترینگ و استقرار اینترنت پرسرعت و اجرای قوانین سهولت و بهبود محیط کسب و کار ملی اولویت دولت چهاردهم به تاسی از برنامه خصوصی سازی اقتصاد کلان و خرد و اجرای طرح آمایش سرزمین در کشور می باشد.

دعوت از اساتید شاخص دانشگاهها و پیشکسوتان مجرب مشاغل و جوانان برومند برای کمک به حل مشکلات موجود، بهترین مسیر بهره برداری از [نظرات کارشناسی] می باشد. تاسیس وزارتخانه استارتاپ ها و کارآفرینی می تواند موتور محرکه توسعه اقتصاد ایران شود . طلایی ترین جمله جناب آقای دکتر پزشکیان، رییس جمهور منتخب: [دست دوستی به همه برای ساختن ایران توانگر فردا می دهیم ] که این نوع اندیشه و خردورزی، قطعا حلال مشکلات ریز و درشت کشور است.

از جناب پزشکیان به علت روحیه تعاملی و مرام خاکی بودن در وجود ایشان، انتظارست از همه عاشقان پیشرفت و توسعه وطن که در راس اندیشه های آنها، احترام و منزلت به قانون و بسط همکاریها در داخل و بیرون قرار دارد با رویکرد ؛ با دوستان مروت و با دشمنان مدارا به منظور ممانعت از اتلاف انرژی و وقت ملی جهت کاهش انواع ریسک های موجد عقب ماندگی ایران دعوت به ارائه نظریات و پیشنهادات قابل و مشارکت در اجرا پروژه ها نمایند. ایشان درخت دوستی بنشانند حتی اگر برخی ها کماکمان برای توسعه وطن زیر سایه این درخت دوستی نیایند ... برای پزشک شریف و پاکدست جناب آقای دکتر پزشکیان در جایگاه ریاست جمهوری و تیم همکاران انتخابی ایشان در جهت نوسازی و بازسازی اکوسیستم محیط کسب و کار ایران در آغازین سالهای موج چهارم ‌تمدنی بشر آرزوی موفقیت نماییم. از همه عاشقان سربلندی ایران و ایرانی درخواست اجابت این دعا از درگاه حضرت حق مورد انتظارست.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد