با هدف پوشش خلأهای بازار داخلی انجام گرفت

رونمایی از محصولات جدید طب پلیمر آسیا در هجدهمین رویداد ایران پلاست

شرکت طب پلیمر آسیا به مدیریت اصلان محقق در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست ۱۴۰۳، با ارائه محصولاتی نوآورانه در زمینه پلیمر حضوری فعال داشت. مدیرعامل شرکت در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صفحه اقتصاد، به معرفی محصولات جدید این شرکت و چالش‌های موجود در صنعت پلیمر پرداخت.

رونمایی از محصولات جدید طب پلیمر آسیا در هجدهمین رویداد ایران پلاست
صفحه اقتصاد -

مدیرعامل شرکت طب پلیمر آسیا در خصوص محصولات ارائه شده در نمایشگاه امسال گفت: ما در حال حاضر حدود 142 کالای مختلف در سبد محصولات خود داریم و با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های ورود برندهای خارجی، تصمیم گرفتیم با رویکرد پوشش خلأهای بازار داخلی، گروه جدیدی از محصولات شوینده و بهداشتی را رونمایی کنیم.

وی تصریح کرد: این محصولات شامل شامپو، روغن، لوسیون و وازلین مخصوص کودکان تازه متولد شده تا سه سال است. علاوه بر آن، برای پاسخ به نیاز مصرف‌کنندگان در حمل و نقل آسان‌تر، از بسته‌بندی‌های جدید و نوآورانه استفاده کرده‌ایم.

اصلان محقق با اشاره به رویکرد جهانی مقابله با مصرف زیاد پلاستیک‌ها، اظهار داشت: در راستای حفظ محیط زیست، ما محصولاتی بر پایه PLA را معرفی کردیم که قابلیت تجزیه‌پذیری دارند. این گام در جهت کاهش تأثیرات منفی محصولات پلاستیکی بر محیط زیست برداشته شده است.

مدیرعامل طب پلیمر آسیا همچنین در خصوص چالش‌های تأمین مواد اولیه و تأثیر نوسانات برق بر دستگاه‌ها، گفت: خوشبختانه بخش عمده‌ای از مواد اولیه مورد نیاز ما از بورس کالا تأمین می‌شود، اما برخی مواد مانند سیلیکون و گریدهای خاص آن که در داخل تولید نمی‌شوند، همچنان باید از خارج تأمین شود. پروسه طولانی واردات و ماندن مواد اولیه در گمرک به دلیل تخصیص ارز، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی درباره آسیب‌های ناشی از نوسانات برق به خبرنگار صفحه اقتصاد، اظهار داشت: نوسانات برق موجب سوختن برخی بردها و تجهیزات می‌شود که ادامه این روند ما را با هزینه‌های اضافی روبه رو خواهد کرد.

اصلان محقق درباره انتظارات از دولت به نمایندگی از همکاران خود در انجمن صنایع پلیمر با تاکید بر لزوم پیش‌بینی و تأمین انرژی صنایع در فصول گرما و سرما، گفت: قطعی برق و گاز مشکلات زیادی را برای صنایع ما به وجود آورده و باعث افزایش ضایعات و کاهش راندمان تولید شده است. از دولت انتظار داریم با پیش‌بینی صحیح، این مشکلات را برطرف کند و همچنین روند تأمین مواد اولیه خارجی را تسریع بخشد.

مدیرعامل طب پلیمر آسیا در خصوص بومی‌سازی تکنولوژی و مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت نیز بیان کرد: ما با توجه به تحریم‌ها، استراتژی بومی‌سازی تکنولوژی‌ها را در پیش گرفته‌ایم تا بتوانیم کالاهای با کیفیت مشابه خارجی تولید کنیم. همچنین توانسته‌ایم با صادرات به کشورهای همسایه و حتی برخی کشورهای اروپایی به موفقیت‌هایی دست یابیم.

محقق در زمینه فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی از طراحی کاراکترهای حیوانات ایرانی به جای کاراکترهای غربی، گفت: در محصولات برند یومایی (محصولات مادر- کودک)، از قهرمانان خارجی استفاده نکرده‌ایم و به جای آن، طراح های  ایرانی را برای آگاهی‌بخشی و حفظ محیط زیست به کودکان معرفی کرده‌ایم.

محقق در پایان با اشاره به بازخورد مثبت از نمایشگاه ایران پلاست ۱۴۰۳، گفت: صنایع پلیمری سهم بزرگی در تولید ناخالص داخلی کشور دارند و توجه بیشتر مسئولین به این حوزه می‌تواند از مشکلاتی نظیر خام‌فروشی مواد اولیه جلوگیری کند.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد