مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در نمایشگاه صنعت مالی خبر داد:

تحقق رشد تولید در هلدینگ صبا انرژی

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) از رشد تولید در این مجموعه خبر داد.

تحقق رشد تولید در هلدینگ صبا انرژی
صفحه اقتصاد -

دکتر علیرضا زمان‌پور، در حاشیه سومین روز از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) که در محل نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد، ضمن بیان این خبر گفت: ما در شرکت صبا انرژی رشد تولید داشتیم و برخی شرکت ها نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشتند و این در حالی است که برخی دیگر نیز به دلیل مهیا نبودن شرایط نیازمند برنامه ریزی برای افزایش تولید هستند که به همین منظور برنامه ریزی هایی برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار در راستای افزایش تولید در سال جاری صورت گرفته است که امیدواریم این روند تا پایان سال بهبود یابد.

وی افزود: از سوی دیگر باید مجوزهای لازم را برای انجام برخی فعالیت ها اخذ کنیم و به دلیل این که طبق بررسی های اولیه باید تغییراتی به وجود آید که برنامه ریزی برای تحقق این امر در سال جاری انجام شده است.

مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی با اشاره به آن که یکی از مشکلات عمده صندوق های بازنشستگی وجود ناترازی در آن ها است، اظهار داشت: عمده ترین رسالت صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت حقوق بازنشستگان است بنابراین با در نظر گرفتن این مساله، اگر شرایط برای افزایش سرمایه مهیا باشد، قطعا در آینده افزایش سرمایه خواهیم داد.

وی با تاکید بر آن که قطعا برای اصلاح روند باید اقدامات جدی تری انجام گیرد، تصریح کرد: با انجام برنامه ریزی برای ایجاد یک مدل مدیریت مطلوب علمی، بحث ناترازی در صندوق بازنشستگی کشوری باید اصلاح شود.

وی با انتقاد در مدل مدیریتی پیاده شده در برخی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در کشور گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر اداره شدن بنگاه های اقتصادی به روش های غیر علمی است و باید قطعا در دولت چهاردهم این روند اصلاح و مدل های علمی پیاده سازی و اجرا شود تا به رفع ناترازی ها در بنگاه های اقتصادی کمک کند.

به گفته زمان پور، برای بکارگیری از مدیران در بنگاه های اقتصادی هم شاخص های درست و علمی وجود ندارد و چه بسا در بسیاری از مناصب و مشاغل، بسیاری از اصول مدیریتی رعایت نمی شود زیرا هیچ الگو یا روش علمی در بسیاری از مدیریت های ما لحظا نمی گردد.

وی یادآور شد: در هلدینگ صبا انرژی یک شرکت داشتیم که سود آن 2 همت بوده و در سال بعد از آن سود آن دو برابر شده است. اما بنگاهی زیان ده در صندوق بازنشستگی وجود دارد که پرداختی ها در مورد آن با توجه به زیان به وجود آمده باز هم به همان صورت و روالی است که در مورد شرکت سودده اتفاق می افتد در صورتی که باید این روند اصلاح گردد.

زمان پور بر وجود شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات که یکی از اصلی ترین شعارهای هلدینگ صبا انرژی است اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ما بیش از یک میلیارد دلار رای قطعی به نفع بازنشستگان گرفتیم و به جرات می توانم بگویم که این هلدینگ از ظرفیت خوبی در حوزه حقوقی برخوردار است به طوری که موفق به رفع موانع حقوقی متعدد ایجاد شده برای شرکت طی یکسال و نیم گذشته شدیم.

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) در پاسخ به سوالی در مورد هدف از حضور در نمایشگاه صنعت مالی گفت که حضور در این نمایشگاه برای نمایش توانمندی های ما و نیز انجام برنامه ریزی های کلان برای بازنشستگان است که با معرفی هلدینگ بتوانیم منابع مالی خوبی برای خدمت به بازنشستگان و تحقق این امر فراهم کنیم.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد