در بررسی عملکرد ۱۴۰۱ بانک کشاورزی مشخص شد؛

حمایت ۳۶ هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی از مددجویان بهزیستی

صفحه اقتصاد - بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون و در راستای عمل به فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی، برای اشتغال افراد زیرپوشش کمیته امداد و

حمایت 36 هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی از مددجویان بهزیستی

صفحه اقتصاد - بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون و در راستای عمل به فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی، برای اشتغال افراد زیرپوشش کمیته امداد و مددجویان بهزیستی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بانک کشاورزی در راستای خدمت‌رسانی به جامعه هدف سازمان بهزیستی، اعطای تسهیلات به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را از ابتدای سال ۱۴۰۱ و در قالب عمل به مسئولیت‌های اجتماعی مدنظر قرار داد.

یکی از منویات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری حمایت از اشتغال و اشتغال‌آفرینی برای رونق تولید بود که در شعار سال ۱۴۰۱ هم مطرح کردند. برای راه‌اندازی و پاگرفتن کسب ‌وکارهای کوچک و بزرگ، یکی از روش‌های متداول که همیشه اجرا می شود اعطای تسهیلات اشتغالزایی است.

اما مددجویان بهزیستی که به دلیل محدودیت‌های جسمی که دارند نمی‌تواند در بازار کار مانند افراد عادی سکوهای اشتغال را به دست آورند، دریافت تسهیلات گزینه‌ای برای گذران معیشت یا راه‌اندازی کسب ‌وکاری خانگی است.

براساس ابلاغ بانک مرکزی سقف تسهیلات اشتغالزایی مددجویان از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافت؛ همچنین براساس ابلاغیه مذکور سقف تسهیلات برای کارفرمایانی که با رعایت قوانین کار مددجویان بهزیستی را به‌کار گیرند از ۲ میلیارد تومان به ۴ میلیارد تومان با سرانه هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

تسهیلات فوق از محل بند ب تبصـره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۰ هزار میلیـارد تومان به بهزیستی اختصاص داده شـده که این منـابع جهت توانمنـدسازی و اشـتغالزایی در قالب طرح‌های خوداشـتغالی و کارفرمایی مـددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

به گفته رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور، از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه تسهیلات اشتغال، ۸ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت رسمی در اختیار بهزیستی قرار گرفت که ۶ هزار میلیارد تومان جذب شد.

بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی حمایت از کشاورزان علاوه بر پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی، در زمینه اعطای وام‌های تکلیفی اعم از فرزندآوری، ازدواج، کمک به مددجویان بهزیستی و … فعالیت دارد.

تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بیش از ۶,۷۷۹ میلیارد ریال رشد داشته است که این تسهیلات در بخش‌های متفاوت از جمله ازدواج، توانمندسازی روستائیان، جبران خسارت سیل، اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و … پرداخت شده است.

در همین راستا، بانک کشاورزی یکی از بانک هایی است که در راستای خدمت به مددجویان، به این قشر تسهیلات پرداخت کرده است. این بانک از ابتدای سال جاری تا پنجم اسفندماه با پرداخت افزون بر ۳۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات، از اشتغال ۴۰ هزار و ۲۵۱ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی حمایت کرده است.

زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در قالب گروه‌های همیار با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی کم بهره توانمند می‌شوند.

گفتنی است؛ پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط این بانک در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی این بانک در حمایت از بهبود پایدار معیشت خانوارهای کم درآمد و رونق اقتصادی کشور انجام می شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد