طناب کشی سیاسیون موجب توسعه نامتوازن می شود

جهانبخش قلاوند، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در نطق‌ پیش از دستور خود، چالش‌های توسعه را محور سخنرانی خود قرار داد و گفت: ایران در موقعیت ممتاز ژئوپلیتیکی به عنوان یکی از کانون های تاریخ فرهنگ و تمدن بشری حق دارد به پیشرفت و توسعه پایدار و متوازن و شایسته خود نائل آید.

طناب کشی سیاسیون موجب توسعه نامتوازن می شود
صفحه اقتصاد -

به گزارش صفحه اقتصاد؛ وی با بیان اینکه چالش ها و موانع پیشرفت اقتصادی ایران در پس بازی های پیرامونی پنهان شده گفت: مجلس و دولت، باید همراه و همدل، ذیل رهنمودهای رهبری به احکام برنامه هفتم و سیاست‌های کلان فرصت بازآفرینی اقتصاد ایران را با بهره‌گیری از مزیت ها، فرصت های پیش رو فراهم نمایند.

وی تصریح کرد: ما در بخش‌های مهمی از سند چشم انداز ۱۴۰۴  عقب مانده ایم و با وجود پنج برنامه توسعه قبل از انقلاب و شش برنامه پنج‌ساله بعد از انقلاب، نظام برنامه‌ریزی نتوانسته است فرایند توسعه و پیشرفت را به درستی طی نماید.

قلاوند گفت: میانگین تحقق شش برنامه پنج‌ساله بعد از انقلاب فقط ۳۰درصد است، این به معنی انحراف شدید از برنامه ها و عدم تحقق اهداف به عنوان چالشی ترین موضوع سیاستگذاری عمومی همچنان مطرح است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از اهالی عرصه سیاست و اقتصاد و دانشوران و مجاهدان میدان های پیشرفت کشور انتظار می‌رود با اشراف بر آمار و اطلاعات و وضع موجود با تقسیم کار ملی بر لکه های فقر و نابرابری و ناترازی ها در تولیدات و نیاز های ملی و تبعیض و نابرابری در توزیع فرصت های پیشرفت و اشکال گوناگون عقب ماندگی مراتب دقیق شوند و فقر و بیکاری را از چهره ایران بزدایند.

وی تاکید کرد: حلقه مفقوده نظام برنامه ریزی متمرکز توجه به مناطق و مزیت های منطقه‌ای است، آمایش سرزمین یعنی دیدن و به کار گرفتن همه منابع انسانی و طبیعی و التزام بخشیدن و به حرکت درآوردن سلول‌های رشد و توسعه در سراسر کشور می باشد.

قلاوند در ادامه گفت: توسعه نامتوازن مناطق ناشی از طناب‌کشی‌های سیاسیون و متولیانی است که به نابرابری‌های مناطق کشور دامن می زنند.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد