«پزشکیان» کانون توجه رسانه ها

این روزها سفر مسعود پزشکان به نیویورک و سخنان او در مجامع مختلف کانون توجه رسانه ها شده است.

«پزشکیان» کانون توجه رسانه ها
صفحه اقتصاد -

بررسی رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی نشان می‌دهد برنامه‌های رئیس‌جمهور ایران در کانون توجه رسانه‌ها قرار داشته و با پوشش گسترده‌ای ازسوی شبکه‌ها و خبرگزاری‌های آمریکایی مواجه شده‌است؛ موضوعی که بیش از هر چیز، می‌توان آن را نکته قابل‌توجهی در دستیابی به اهداف ترسیمی در حوزه «دیپلماسی عمومی» به‌حساب آورد.

 
ازسوی دیگر دو سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع‌عمومی سازمان‌ملل و همچنین نشست «میثاق آینده» سازمان‌ملل، تصویر شفاف و صریحی از مواضع جمهوری‌اسلامی در مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به نمایش گذاشت و دربردارنده پیشنهادهای مهمی برای عبور از ساختار غیرعادلانه کنونی نظم جهانی بود.
 
علاوه‌بر اینها، دیدارهای دوجانبه رئیس‌جمهور در طول سه روز حضور در نیویورک از دیگر بخش‌های مهم این سفر بود که می‌تواند ترسیم‌کننده فصل تازه‌ای در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری‌اسلامی ایران به‌حساب آید. در جریان دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه پزشکیان با سران ۱۵ کشور جهان، موضوع‌های سیاسی – اقتصادی مهمی میان طرفین مطرح شد که می‌تواند راهگشای توسعه همکاری‌ها در چشم‌انداز پیش‌رو باشد. از ۱۵ دیدار دوجانبه رئیس‌جمهور در نیویورک، ۷ دیدار با مقام‌های اروپایی انجام شد که شاید بتوان آن را سرآغازی برای حرکت ایران و اروپا در مسیر بهبود مناسبات به‌حساب آورد.

دیپلماسی عمومی

یکی از مهم‌ترین نکته‌های حضور سه روزه نهمین رئیس‌جمهور ایران در هفتادونهمین مجمع‌عمومی سازمان‌ملل، توجه ویژه به «دیپلماسی عمومی» ازسوی رئیس‌جمهور و هیات ایرانی بود که در قالب حضور در برنامه‌های مختلف و گفت‌وگو با رسانه‌های بین‌المللی نمود یافت که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

دیدارهای دوجانبه

انجام دیدارهای دوجانبه با طیف متنوعی از سران کشورهای مختلف جهان، از مهم‌ترین دستورکارهای حضور سه روز رئیس‌جمهور در مجمع‌عمومی سازمان‌ملل بود که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

کارنامه یک سفر سه روزه

نخستین حضور رئیس‌ دولت چهاردهم در مجمع عمومی سازمان ملل از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت ویژه و با دستاوردهای مهمی نیز همراه بود که در ادامه به بررسی بخشی از آنها می‌پردازیم.

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد