تحلیل گفتمان پزشکیان در نیویورک

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: امروز شرایط به گونه ای نیست که اسراییل با ایران وارد جنگ شود البته پر واضح است منطقه به زودی وارد چالشی جدی خواهد شد و این چالش ممکن است که وارد فاز بروز جنگ منطقه‌ای شود که قطعا مشی جمهوری اسلامی ایران دخالت نیست و ورود مستقیم نخواهد داشت.

تحلیل گفتمان پزشکیان در نیویورک
صفحه اقتصاد -

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفتگو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با سفر  پزشکیان به نیویورک و حواشی که در مورد پاسخ ایران به اسرائیل مطرح شده است، گفت: پزشکیان برای اولین بار در قامت رئیس جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر می شود گفتمان متفاوتی دارد. در این بین یکی از این مسائل نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی است و پزشکیان باید طرحی برای پایان دادن به این بحران به سازمان ملل و مجمع عمومی ارائه بدهد. 

هانی زاده افزود: پزشکیان در جریان مبارزات انتخاباتی و پس از آن طرح صلح جهانی و همگرایی منطقه‌ای را مطرح کرد که این ادبیات او معتبر است. امروز شرایط به گونه ای نیست که اسراییل با ایران وارد جنگ شود البته پر واضح است منطقه به زودی وارد چالشی جدی خواهد شد و این چالش ممکن است که وارد فاز بروز جنگ منطقه‌ای شود که قطعا مشی جمهوری اسلامی ایران دخالت نیست و ورود مستقیم نخواهد داشت.

 او در ادامه گفت: اگر اسرائیل دست به ماجراجویی علیه جمهوری اسلامی ایران بزند پاسخ می گیرد اما ایران با توجه به مواضع پزشکیان وارد هیچ جنگی نخواهد شد. 

هانی زاده در پایان گفت: اگر ایران به سرتیمی عراقچی بتواند، مذاکرات در این سفر را به احیا نزدیک کند به صلح در منطقه هم کمک شایانی خواهد شد.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد