پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی هرمزگان فردا

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا هرمزگان فردا جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی هرمزگان فردا
صفحه اقتصاد -

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده ناپایداری جوی و دریایی بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان پیش‌بینی می‌شود و در یا مواج خواهد بود.

مناطق دریایی هرمزگان مواج و هوا بارانی خواهد بود

مرضیه سی‌سی پور با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان هرمزگان اظهار کرد: برای امروز در ساعات صبح در سواحل و جزایر استان پدیده مه رقیق صبحگاهی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از ساعات ظهر در غربی‌ترین نقاط و جزایر استان و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و مناطق مستعد استان افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان عنوان کرد: در مناطقی که شرایط بارشی مهیا نیست، ناپایداری به صورت تند باد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد؛ توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی ادامه داد: امروز دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز با افزایش بادهای جنوب شرقی متلاطم پیش‌بینی می‌شود، بیشینه سرعت باد در محدوده ۳۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۲۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

سی‌سی پور بیان کرد: در ساعات بعدازظهر وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی در جزایر غربی استان سبب مواج شدن دریا در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب غربی تا شمال غربی به تدریج در ساعات بعدازظهر روز جمعه چهارم آبان تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان را البته با شدت کمتر در خلیج فارس در بر خواهد گرفت و تا ساعات شب روز سه شنبه ۸ آبان ماه تداوم خواهد داشت و سبب مواج شدن مناطق دریایی استان به ویژه خلیج فارس خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان افزود: در این مدت بیشینه سرعت باد در خلیج فارس به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۲۰۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان بویژه بنادر غربی صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی نوسانات دمایی، تغییرات ۱ تا ۲ درجه‌ای خواهد داشت.

هرمزگانی ها آخرین وضعیت آب و هوا را در صفحه اقتصاد دنبال کنید. 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد