پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی مازندران فردا

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا جمعه ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی مازندران فردا
صفحه اقتصاد -

در پی عبور موج بارشی از آسمان مازندران، هواشناسی استان برای روزهای پنجشنبه و جمعه، هشدار سطح نارنجی صادر کرد و از آبگرفتگی معابر، افزایش حجم رودخانه‌ها، بارش برف و تگرگ در ارتفاعات و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی خبر داد.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران برای پنجشنبه و جمعه

اداره کل هواشناسی مازندران، با توجه به عبور سامانه بارشی از عصر پنجشنبه ۳ آبان تا قبل از ظهر جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ هشدار جوی سطح نارنجی صادر کرد.

در این گزارش آمده که کل مناطق استان (بویژه ارتفاعات) تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته و با مخاطراتی نظیر بارش باران (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما در برخی مناطق همراه با تگرگ و در مناطق کوهستانی با بارش برف و احتمال کولاک مواجه خواهد شد.

به گزارش هواشناسی مازندران، اثر مخاطرات این موج بارشی شامل آبگرفتگی معابر، افزایش حجم رودخانه‌ها صاعقه و کاهش دید و لغزندگی، رانش، ریزش سنگ و اختلال در تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه‌های کم‌مقاوم و سست بنیان خواهد بود.

این سازمان در توصیه‌ای به شهروندان اعلام کرد: هموطنان از فعالیت های کوهنوردی و نیز اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و نسبت به پاکسازی کانال‌های آب و دهانه پل‌ها اقدام و از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز نمایند.

هواشناسی مازندران خواستار آمادگی ادارات متولی جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، مقاوم‌سازی سازه‌های کم‌مقاوم و سست‌بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه شد.

پیش‌بینی وضع هوای مازندران طی یک هفته آینده

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی مازندران از روز پنجشنبه ۳ آبان تا چهارشنبه ۹ آبان‌ماه به شرح زیر پیش‌‏بینی می‌‏شود.

اداره کل هواشناسی مازندران اعلام کرد: آسمان استان در روز پنج‌شنبه ۳ آبان‌ماه، نیمه ابری تا ابری، از اواخر روز بتدریج همراه با بارندگی و در مناطق کوهستانی با بارش برف و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، در روز جمعه وضعیت جوی توام با بارندگی بوده و در مناطق کوهستانی با بارش برف همراه خواهد بود که انتظار می‌رود از اواسط روز جمعه بتدریج با کاهش ابر همراه باشد.

بنابر اعلام هواشناسی مازندران، آسمان استان روز شنبه ۵ آبان، صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و از شب بتدریج ابری با وزش باد نسبتا شدید و از سمت غرب با رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مطابق همین گزارش، در روز یکشنبه ۶ آبان نیز آسمان استان ابری(در ارتفاعات مه‌آلود) همراه با کاهش دما، بارندگی، وزش باد و احتمال رعدوبرق و در مناطق‌ کوهستانی با بارش برف همراه خواهد بود.

بر اساس اعلام هواشناسی مازندران، آسمان استان در روز دوشنبه ۷ آبان‌ماه نیمه ابری تا ابری و بتدریج صاف خواهد بود و این وضعیت تا ظهر روز سه‌شنبه ۸ آبان تداوم خواهد داشت اما از بعدازظهر سه‌شنبه، وضعیت جوی همراه با افزایش ابر در ارتفاعات و با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش هواشناسی مازندران وضعیت جوی استان روز چهارشنبه ۹ آبان صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد