پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا پنجشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۳ | شمالی ها بخوانند | هوای مازندران چجوریه؟

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا فردا پنجشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا مازندران فردا پنجشنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۳ | شمالی ها بخوانند | هوای مازندران چجوریه؟
صفحه اقتصاد -

هواشناسی مازندران درباره فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز هشدار زرد صادر کرد.

ورود سامانه بارشی دیگر به مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با نفوذ موج در تراز میانی جو از عصر امروز چهارشنبه ۱۱ مهر تا عصر شنبه ۱۴ مهر گبار متناوب باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما، در برخی مناطق با احتمال تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی (بالای ۳۰۰۰ متر) با بارش برف در استان خواهیم داشت.

آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل ها، صاعقه و کاهش دید، لغزندگی، رانش زمین و ریزش سنگ در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی، خسارت به سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، لایروبی کانال‌های آب و دهانه پل ها، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی سازه‌های کم مقاوم و سست بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

مازندران روز آفتابی و گرم، شب بارانی و سرد

آسمان مازندران امروز آفتابی و گرم است و از اواخر روز با وزش باد نسبتا شدید، افزایش ابر و در ارتفاعات غربی رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی گفت: دیروز بندر امیرآباد، بهشهر و ساری با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین و صبح امروز کلاردشت و بلده با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین نقطه استان بودند.

نبی پور افزود: نقشه های هواشناسی نشان می دهد آسمان استان امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه آفتابی و گرم است و از اواخر روز با وزش باد نسبتا شدید و موقتی، افزایش ابر و در ارتفاعات غربی رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

او گفت: از پنجشنبه تا عصر شنبه آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعد و برق همراه خواهد بود.

صدا و سیما نوشت، کارشناس هواشناسی ادامه داد: از یکشنبه هفته آینده تا روز پنجشنبه هوای گرمی در انتظار مازندرانی ها خواهد بود.

نبی پور افزود: دریا امروز موج کوتاه دارد اما از اواخر امشب مواج می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد