پیش بینی وضعیت آب و هوا فارس فردا سه شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی فارس فردا

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا فارس فردا سه شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا فارس فردا سه شنبه ۱ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی فارس فردا
صفحه اقتصاد -

مدیرکل هواشناسی  فارس با اعلام وضعیت سطح زرد نسبت به وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک در سراسر استان به ویژه مناطق شمالی، مرکزی و شرق فارس از امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه تا جمعه چهارم آبان هشدار داد.

سید قاسم حسینی، دوشنبه در مصاحبه با خبرنگارایرنا بیان کرد: این سامانه علاوه بر همه استان به ویژه در شهرستان های شیراز، آباده، ایزد خواست، خرم بید، اقلید،بوانات، سپیدان، بیضا، سد درودزن، زرقان، پاسارگاد، ارسنجان و سرچهان از ۳۰ مهرماه تا چهارم آبان فعال است.

احتمال آسیب به صنعت برق رسانی، شکستن درختان

مدیرکل هواشناسی فارس به اثر مخاطره این سامانه جدید همچون، خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد و کاهش دید، کیفیت هوا، احتمال سقوط بنر ،تابلو های تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال آسیب به صنعت برق رسانی، احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن سال و سقوط اشیا از ارتفاعات اشاره کرد و خواستار رعایت مسایل ایمنی شد.

حسینی افزود: احتیاط در تردد جاده ای ، عدم انجام پرواز های سبک شامل گلایدر و بالگرد، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، احتیاط در فعالیت عمرانی، پارک نکردن خودروها در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال، اطمینان از سالم بودن پوشش پلاستیکی گلخانه و احتیاط در محلول پاشی و سم پاشی باغ ها توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس ۱۹ مهرماه با اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش های رگباری و موقت همراه با رعد و برق و جاری شدن روان اب در برخی ناقط استان هشدار داده بود.

وضعیت رنگ هشدارها چگونه است ؟

زمانی که سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ می‌دهد یعنی پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. این هشدار برای مردم با هدف آمادگی لازم در مواجهه با پدیده های جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، همچنین برای مسئولان به منظور اندیشیدن تمهیدات لازم صادر می شود.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد دارد و در نوع نارنجی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات مخرب و خسارت‌های احتمالی داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا نیز هست.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار هواشناسی است که پیش‌بینی می شود پدیده جوی بتواند خسارت‌های وسیعی داشته باشد. با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود که وارد عمل شوند و اقداماتی برای کاهش خسارات بیندیشند.

به طور کلی رنگ زرد، نارنجی و قرمز هریک به ترتیب به معنی آگاهی، آمادگی و اقدام است.

 

پیشنهاد سردبیر

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد