پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا چهارشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی مشهد فردا

در این خبر به پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا چهارشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

پیش بینی وضعیت آب و هوا خراسان رضوی فردا چهارشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۳ + هواشناسی مشهد فردا
صفحه اقتصاد -

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق مناطق مختلف این استان بویژه نیمه شمالی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

بارش‌های رگباری خراسان‌رضوی را فرا می‌گیرد

آذر رضایی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خراسان رضوی همچنان تحت تاثیر ناپایداری‌های جوی است و اکنون افزایش ابرناکی پدیده غالب در اکثر نقاط استان از جمله شهرستان‌های گلمکان، تربت حیدریه، درگز، خواف و گناباد است.

وی بیان کرد: برای امروز (سه شنبه) و چهارشنبه افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز خراسان رضوی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که انتقال ذرات گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در غالب نقاط استان نیز دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: هسته بارشی این سامانه ناپایدار جوی بر اساس پیش‌بینی‌های در روزهای پایانی هفته جاری تقویت می‌شود و سبب افزایش حجم بارش‌ها در پایان روز پنجشنبه و نیز روز جمعه می‌شود.

وی افزود: در این بازه زمانی بارش ها در مناطق سردسیر استان خراسان رضوی به شکل باران و برف و در مناطق جنوبی و گرم بارش‌ها به شکل رگبار خواهد بود که آب گرفتگی، روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، تشکیل مه، کاهش میدان دید، یخ‌زدگی و لغزندگی معابر اختلال در سیستم حمل و نقل باتوجه به بارش برف در محورهای کوهستانی نیز رخ خواهد داد.

رضایی پور با اشاره به هشدار سطح زرد مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنان هوای سرد در استان ماندگار خواهد بود.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، دمای هوای مشهد بین ۱۱ تا ۲۱ درجه در نوسان بوده که بیشینه دمای هوای امروز مشهد با ۶ درجه کاهش دما به ۱۵ درجه و کمینه دمای هوای مشهد با چهار درجه به هفت درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: فریمان با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و شهرستان‌ گناباد با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

رضایی پور بیان کرد: همچنین در این مدت بارش باران در شهرستان های قوچان و درگز خراسان رضوی بیش از یک میلیمتر ثبت شده است.

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد