تاریخ روز جهانی تخم مرغ در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟

در این پست از صفحه اقتصاد علت نامگذاری روز تخم مرغ و تلریخ دقیق آن و تاریخ روز جهانی تخم مرغ در تقویم شمسی و اینکه روز تخم مرغ چند شنبه است؟ آمده است.

تاریخ روز جهانی تخم مرغ در تقویم ۱۴۰۲ چه روزی است؟
صفحه اقتصاد -

خواصی که تحم مرغ دارد توانسته آن را به تنهایی یک غذای کامل معرفی کند، شاید اولین چیزی که با شنیدن نام تخم مرغ به ذهنتان می رسد زندگی مجردی باشد ، اما خواصی که تخم مرغ دارد در تمام سنین سفارش شده است ، در این بخش از صفحه اقتصاد « تاریخ روز جهانی تخم مرغ » را بررسی خواهیم کرد ، با ما همراه شوید:

تاریخ روز جهانی تخم مرغ در تقویم ۱۴۰۲

دوشنبه ۱۷ مهر 1402Mon 09 October 2023  مصادف با 9 اکتبر ۲۰۲۳ روز جهانی تخم مرغ در سال ۱۴۰۲ است.

تاریخ دقیق روز جهانی تخم مرغ در تقویم سال 1402 برابر با روز دوشنبه 17 مهر و 9 اکتبر 2023 است.

تاریخ روز جهانی تخم مرغ در تقویم شمسی برابر است با : روز دوشنبه 17 مهر سال 1401

تاریخ روز جهانی تخم مرغ در تقویم قمری برابر است با :  روز دوشنبه 23 ربیع الاول سال 1445

تاریخ روز جهانی تخم مرغ در تقویم میلادی برابر است با : روز دوشنبه ۹ اکتبر سال 2023

تاریخ روز جهانی تخم مرغ در تقویم ۱۴۰۱ چه روزی است؟

علت نامگذاری روز جهانی تخم مرغ 

روز جهانی تخم مرغ چند سالی می شود که در مدارس از اهمیت بالایی برخوردار شده است ، در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده می شود که تخم مرغ را در سفره غذایی خود قرار دهند و در هر روز یک تخم مرغ را به هر صورت آب پز و یا سرخ شده میل کنند ، تخم مرغ به لحاظ منبع غذایی یک غذای کامل به حساب می آید و برای رشد جسمی و مغزی کودکان بسیار مفید می باشد ، دارای پروتئین و اسید های آمینه ضروری برای بدن می باشد .

درباره تخم مرغ چه می دانید؟

تخم مرغ نه تنها یک وعده غذایی خوشمزه و کامل است ، بلکه یک عنصر لاینفک برای تولید بسیاری از غذاها است.سالهاست که تخم مرغ به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و کامل مطرح می باشد. این ویژگی، به علت مواد مغذی استثنایی تخم مرغ است:

- تخم مرغ دارای پروتئین با کیفیت بالا( حاوی5/5 گرم پروتئین یا 1/11 درصد ارزش روزانه DV % پروتئین مورد نیاز روزانه) و نیز حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری و مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری می باشد.

- کولین تخم مرغ صرف نظر از تأثیر قابل توجه بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی برای رشد و نمو جنین و کودک و همچنین تقویت حافظه، برروی سلامت قلب و عروق نیز موثر است.

- از آنجا که تخم مرغ منبع خوبی از ویتامین های گروه ب بویژه B12 نیز هست، اهمیت عمده ای در روند تبدیل هموسیستئین به مولکول های بی خطر دارد.

- لوتئین و زاگزانتین زرده تخم مرغ با حداکثر تأثیرگذاری در مقایسه با سایر غذاهای حاوی این مواد یا مکمل ها، از استحاله و دژنراسیون لایه ماکولای شبکیه و نابینائی ناشی از آن در سالخوردگی جلوگیری می کند.

علیرغم تمامی این شگفتیها اما متاسفانه جایگاه تخم مرغ در سبد غذایی بدلیل اینکه حاوی مقادیری از کلسترول می باشد، کاهش یافته است. بیشترین تحقیقات علمی اخیر نه فقط تخم مرغ را به گذشته درخشان آنها بر می گرداند، بلکه جایگاه آنها را به عنوان یک غذای کاربردی بالا برده و دلایلی را برای مصرف همیشگی تخم مرغ ارائه می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان