صفحه اقتصاد بررسی می کند:

پیش بینی قیمت مرغ در روزهای آینده سال ۱۴۰۱

در این پست از صفحه اقتصاد توضیحاتی درباره پیش بینی قیمت مرغ در روزهای آینده سال 1401 از نظرتان می گذرد.

پیش بینی قیمت مرغ در روزهای آینده سال 1401

در این پست از صفحه اقتصاد توضیحاتی درباره پیش بینی قیمت مرغ در روزهای آینده سال 1401 از نظرتان می گذرد.

این روزها و با شروع فصل پاییز و با توجه به اعلام قیمت جدید مرغ ، اما نرخ مرغ دوباره غوغا به پا کرد، و در چند استان با نرخ های مختلف عرضه می شود، در این گزارش به پیش بینی قیمت مرغ که آیا قیمت مرغ گران می شود یا خیر؟ می پردازیم.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تشکیل ستاد تنظیم بازار کشور برای اعلام قیمت جدید مرغ در هفته آینده خبر داد.

حسین برزگر گفت: قیمت مرغ در ستاد تنظیم بازار ۵۹ هزار و ۸۰۰ اعلام شده که در استان‌های اطراف با قیمت غیررسمی از ۶۳ تا ۶۸ هزار تومان عرضه می‌شود و همین اختلاف قیمت باعث خارج شدن مرغ از استان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۰۰ تن ذخیره مرغ منجمد در این استان وجود دارد، گفت: اکنون عرضه جوجه‌ریزی فروردین در بازار انجام می‌شود و جوجه‌ریزی در مرداد ماه یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بوده است.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار کشور هفته آینده تشکیل و قیمت جدید برای مرغ اعلام می‌شود.

برزگر اضافه کرد: باید در نظر گرفت قیمت برای مصرف‌کننده کمترین قیمت باشد.

قیمت مرغ در هفته دوم مهر 1401 گران می شود؟

بررسی وضعیت قیمت کالا‌های اساسی در هفته جاری حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالا‌ها و رکود در بازار آن‌هاست. اما قیمت مرغ و تخم‌مرغ که در روز‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته همچنان بر این مدار پیش می‌رود.

براین اساس قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته بین ۳ تا ۷هزار تومان و قیمت تخم‌مرغ نیز حدود ۲۰هزار تومان افزایش داشته است.

تولیدکنندگان دلیل این مساله را افزایش تقاضا عنوان می‌کنند. ضمن اینکه جوجه‌ریزی در حوزه مرغ گوشتی نیز به شدت کاهش یافته است.

براین اساس مرغداران معتقدند که هنوز مرغ و تخم‌مرغ به قیمت واقعی نرسیده و قرار است که دولت ۳۱ شهریور ماه قیمت جدید این دو کالا را تعیین و اعلام کند.

براساس خبر منتشر شده در رسانه ها، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: هم اکنون قیمت مرغ به بالاتر از نرخ مصوب رسیده است.

محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۵۵ تا ۶۵ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به رکود بازار و کاهش تقاضا ناشی از تخصیص درآمد خانوار به خرید مدرسه در شهریور پیش بینی می شود که قیمت مرغ تغییری نداشته باشد.

یوسفی از توزیع روزانه ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار و ۳۰۰ تن مرغ گرم در بازار خبر داد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با اصلاح نظام یارانه سرانه مصرف مرغ ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافت که به همین میزان جوجه ریزی کاهش یافته است.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۶۰ تا ۶۸ هزار تومان، ران مرغ ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، سینه با کتف ۱۲۰ هزار تومان و فیله ۱۳۰ هزار تومان است.

بنابر آمار اعلامی مرکز پژوهش های مجلس مصرف مرغ بعد از اصلاح نظام یارانه ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافت که همین امر موجب شد جوجه ریزی از ۱۳۰ میلیون قطعه به ۹۳ میلیون برسد.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان