صفحه اقتصاد بررسی می کند:

قیمت تخم مرغ نطفه دار + نکات مهم در خرید آن

در این پست از صفحه اقتصاد توضیحاتی درباره قیمت تخم مرغ نطفه دار و نکات مهم در خرید آن  از نظرتان می گذرد.

قیمت تخم مرغ نطفه دار + نکات مهم در خرید آن

در این پست از صفحه اقتصاد توضیحاتی درباره قیمت تخم مرغ نطفه دار و نکات مهم در خرید آن از نظرتان می گذرد.

علت اینکه قبل از خرید تخم نطفه دار و یا فروش آن باید اطلاعات لازم را کسب کنیم، چیست؟ شاید شما هم یک روز ناخواسته گرفتار دام کلاهبردار ن شوید.

بازار تخم مرغ نطفه دار ، بازاری ناسالم و پر از افرادی است که با صحبت های نمادین و دروغین اقدام به فروش این محصول می کنند.

قیمت تخم مرغ نطفه دار امروز 7 مهر 1401

تخم مرغ نگهورن 4 هزار تومان
تخم مرغ مرندی ارمنی 8 هزار تومان
تخم مرغ ولسامر 6 هزارو 500 تومان
تخم مرغ لوهمن 5 هزار و 500 تومان
تخم مرغ سلطان 25 هزار تومان
تخم مرغ بلک استار 8 هزار و 500 تومان
تخم مرغ گلین 6 هزار تومان
تخم مرغ آیسبار 22 هزار تومان
تخم مرغ دور کینگ 25 هزار تومان
تخم مرغ استرالوپ 7 هزار تومان
تخم مرغ بانتام هلندی 16 هزار تومان
تخم مرغ کورنیش 6 هزار و 500 تومان
تخم مرغ جاوا 15 هزار تومان
تخم مرغ پرسه گوشت قرمز 12 هزار تومان
تخم مرغ یو کو ها ما 35 هزار تومان

قطعا به همان اندازه که کیفیت و دقت یک دستگاه جوجه کشی برای تجربه یک جوجه کشی موفق مهم است، به همان قدر نیز کیفیت تخم های نطفه دار در داشتن یک جوجه کشی با راندمان بالا تاثیر گذار خواهد بود. در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه خرید بهترین تخم نطفه دار آشنا کنیم، چرا که بعد از خرید دستگاه جوجه کشی نوبت به خرید تخم های نطفه دار خواهد رسید.

تخم نطفه دار را می توان اینترنتی خرید یا خیر؟

تخم ها را فقط زمانی بخرید که دستگاه جوجه کشی مورد نظر خود را خریداری نموده و آن را با موفقیت تست کرده اید و از سلامت سنسور ها و قطعات درونی آن مطمئن هستید. افراد زیادی هستند که قبل از اقدام به خرید دستگاه، تخم های نطفه دار را خریداری کرده و سپس اقدام به خرید دستگاه می کنند.

تخم مرغ

لطفا دقت کنید که هر چه قدر مدت نگه داری تخم ها بالا برود از کیفیت آن کاسته خواهد شد. بسته به میزان تولید و فروش هر کارخانه ممکن است زمان تحویل سفارش با تاخیر باشد. در صورتی که قبل از دریافت سفارش اقدام به خرید تخم نطفه دار کنید ممکن است به دلیل تاخیر کارخانه در ارسال سفارش خسارات مالی بسیاری را تحمل کنید. در نتیجه در تمامی شرایط ممکن بعد از تهیه دستگاه جوجه کشی اقدام به خرید تخم نطفه دار نمایید.

معمولا تخم های خریداری شده از سایت های اینترنتی یا بدون نطفه هستند و یا در مسیر حمل و نقل دچار شکستگی و یا پارگی کیسه هوایی شده اند چرا که زمان حمل و جا به جایی ضرباتی زیادی به آنها وارد می شود و گاه بسته ها توسط مامورین پرتاب می شوند هر چند که بر روی آن عبارت شکستنی نوشته شده باشد!

در مواقع زیادی بار دیر به مقصد می رسد و همانطور که میدانید یک روز تاخیر در جوجه کشی یعنی کاهش راندمان و مرگ نطفه داخل تخم، پس حتما تخم ها را از خود پرورش دهنده ها و به صورت حضوری بخرید.

چرا باید حضوری خرید کنید؟

خرید خود را حتما به صورت حضوری انجام دهید. افرادی زیادی با راه اندازی یک صفحه اینترنتی ادعا می کنند که فروشنده معتبر تخم نطفه دار هستند و می توانند بهترین تخم ها را در سریعترین زمان ممکن برای شما به تمام نقاط ایران ارسال کنند.به تجربه ثابت شده است که متاسفانه بیشتر سایت های فروش آنلاین تخم نطفه دار اقدام به کلاه برداری می نمایند.

برای خرید تخم حتما از نزدیک آنها را ببینید و از سلامت آنها مطمئن شوید، چرا که بسیاری از فروشندگان متقلب اقدام به ارسال های تخم های شکسته می کنند و هنگام سوال از علت شکستگی تخم ها، در جواب خواهند گفت که تخم ها حین جا به جایی دچار شکستگی شده اند. بنابراین توصیه میشود حتما به صورت حضوری خرید کرده و حمل و جا به جایی تخم ها نیز توسط خود شما و یا تحت نظارت شما صورت بگیرد.

چرا باید از پرورش دهنده اصلی خرید کنید؟

سعی کنید از خود پرورش دهنده ها خرید کنید، فروشندگان زیادی به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام به فروش تخم ها می کنند، در حالی که ممکن است تخم ها به مدت خیلی زیادی توسط آنها نگهداری شده باشد. اما آنها هیچ وقت واقعیت ماجرا را نخواهند گفت و تخم های نطفه دار خود را کاملا سالم و تازه معرفی خواهند کرد. اما پرورش دهنده ها از زمان دقیق تولد تخم ها اطلاع دارند و حتی برخی از پرورش دهنده های حرفه ای تاریخ تولد تخم ها را بر روی آن یادداشت می کنند تا مشتریان از کیفیت آن مطمئن شوند. در حالت کلی تخم ها هر چه قدر تازه تر باشند، کیفیت بالاتری خواهند داشت.

در صورت امکان قبل از خرید تخم ها حتما سالن پرورش پرنده ها را بازدید کنید، اگر سالن وضعیت بهداشتی خوبی نداشته باشد، می توان بیمار بدون پرنده ها را پیش بینی نمود. وجود فضولات زیاد در کف سالن، متصاعد شدن بوی بد ناشی از آمونیاک فضولات، آبخوری و دانخوری کثیف، مواد غذایی و آب بر جای مانده از چند روز قبل، وجود تعداد زیادی مگس، سوسک و حتی موش در سالن پرورش مواردی هستند که سلامتی پرنده های تخم گذار را تهدید خواهند کرد. همانطور که میدانید که پرنده های بیمار تخمهای بدون نطفه و یا دارای نطفه ضعیف تولید خواهند کرد که در نتیجه تبدیل به جوجه نخواهند شد.

به نحوه راه رفتن، غذا خوردن و تحرک پرنده های مادر دقت کنید، اگر از اشتهای خوبی برخوردارند و بسیار تیز و پرز تحرک هستند، پس از سلامتی کاملی برخوردارند. اما اگر کاملا بی حال در گوشه ای افتاده اند و تمایلی به غذا خوردن ندارند، به احتمال خیلی زیاد بیمار خواهند بود.پرنده های مادر باید از تغذیه کاملی برخوردار باشند، وجود مقدار زیادی کلسیم و پروتئین در جیره غذایی آنها لازم خواهد بود، دقت کنید که پرورش دهنده به این نکته مهم توجه می کند یا خیر!

برای نطفه دار شدن تخم ها وجود پرنده های نر در گله الزامی است، اگر تعداد پرنده های نر بسیار کم است و یا اصلا وجود ندارد، احتمال نطفه دار بودن تخم ها بسیار پایین است، پس بهتر است گله ای را انتخاب کنید که تعداد پرنده های نر به اندازه کافی داشته باشد، معمولا به ازای هر 3 عدد پرنده ماده وجود یک پرنده نر لازم خواهد بود.

قبل از خرید تخم ها، با دقت آنها را بررسی کنید تا ترک خورده و یا شکسته نباشند، هم چنین تخم های حاوی فضولات، تخم های آلوده به خون و یا خیس نیز احتمال بدون نطفه بودن و یا مرگ نطفه های درون آن وجود دارد. تخم های بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک تر از حد استاندارد و یا دایره ای شکل کاملا بدون نطفه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان