۲۰خرداد‌ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد معامله بالغ بر ۴۱ هزار تن گاز مایع در رینگ بین‌الملل

۷۸ معامله برق در تابلو مشتقه بورس انرژی ایران طی روز یکشنبه بیستم خرداد‌ماه به ثبت رسید؛ در این معاملات بالغ بر ۴ میلیون کیلووات برق معادل ۹۱۰ میلیون کیلووات ساعت به فروش رفت.

۲۰خرداد‌ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد معامله بالغ بر ۴۱ هزار تن گاز مایع در رینگ بین‌الملل
صفحه اقتصاد -

۷۸ معامله برق در تابلو مشتقه بورس انرژی ایران طی روز یکشنبه بیستم خرداد‌ماه به ثبت رسید؛ در این معاملات بالغ بر ۴ میلیون کیلووات برق معادل ۹۱۰ میلیون کیلووات ساعت به فروش رفت. به این ترتیب ارزش ریالی معاملات ثبت شده در تابلوی مشتقه برق به هزار و ۱۵۴ میلیارد ریال رسید. همچنین در این روز تابلو فیزیکی برق بورس انرژی نیز میزبان ۳ معامله با مجموع ارزش ریالی ۳ میلیارد و ۸۳۹ میلیارد ریال بود. این در حالی بود که در دومین روز از هفته برق سبز نیز از بورس انرژی مورد دادوستد قرار گرفت. یک معامله به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال در تابلو فیزیکی برق سبز و ۱۷ معامله در تابلو مشتقه برق سبز بورس انرژی با مجموع ارزش ۳۶۹ میلیارد ریال انجام شد. به این ترتیب ارزش ریالی کل معاملات برق انجام شده از بازار برق بورس انرژی برای روز یکشنبه بیستم خرداد‌ماه به حدود ۱۵۲۹ میلیارد ریال رسید.

گاز مایع محصول پرتقاضا در رینگ بین‌الملل

۴۱ هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع از رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران مورد معامله قرار گرفت و این موضوع ارزش ریالی این بازار را ۸ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریالی کرد. در معاملات روز یکشنبه بیستم خردادماه شرکت پالایش نفت تهران بالغ بر ۴۰ هزار تن گاز مایع را با قیمت پایه ۴۴۰ دلار به ازای هر تن در این رینگ عرضه کرد؛ برای این میزان محصول تقاضایی ۲ برابری یعنی ۸۰ هزار تنی به ثبت رسید و به این ترتیب کل گاز مایع عرضه‌شده به فروش رفت. البته برتری تقاضا نسبت به عرضه باعث رقابت قیمتی متقاضیان نشد و کل محصول عرضه شده در نرخ پایه مورد دادوستد قرار گرفت. مجموع ارزش ریالی فروش ۴۰ هزار تن گاز مایع شرکت پالایش نفت تهران برابر ۷ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال بود. همچنین در دومین روز هفته شرکت پالایش گاز فجر جم نیز هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع را در رینگ بین‌الملل عرضه کرد که کل این محصول نیز به فروش رفت و ارزش ریالی ۲۷۸ میلیارد ریالی را در این بازار رقم زد.

پالایش نفت آبادان فروشنده موفق رینگ داخلی در روز ۲۰ خرداد

بررسی داده‌های وب‌سایت بورس انرژی ایران از فروش ۸ هزار و ۸۷۲ تن کالا در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی با مجموع ارزش ریالی ۲هزار و ۷۱ میلیارد ریالی از این رینگ حکایت دارد. بیشترین حجم فروش کالا از این رینگ مربوط به نفتای سبک پالایش نفت آبادان بود؛ این شرکت در این روز ۵ هزار تن از این محصول را در رینگ داخلی عرضه کرد که کل محصول عرضه شده موردمعامله قرار گرفت و ارزش ریالی هزار و ۱۵۴ میلیارد ریالی را برای این رینگ رقم زد. همچنین شرکت پالایش نفت آبادان طی روز بیستم خرداد‌ماه موفق به فروش هزار و ۵۰۰ تن نفتای سنگین با مجموع ارزش ریالی ۳۴۶ میلیارد ریال از این بازار نیز شد. سی‌او محصول بعدی پرفروش در این رینگ بود که هزار تن از این کالا توسط شرکت پالایش نفت آبادان روانه این بازار شد و با مجموع ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریالی به فروش رفت.

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی برای روز دوشنبه ۲۱ خرداد‌ماه میزبان عرضه‌های متعددی است؛ ازجمله نکات حائز اهمیت در معاملات این روز؛ چندین عرضه متانول از سوی شرکت‌های مختلف است. در این روز شرکت متانول کاوه برابر ۲هزار و ۱۵۰ تن متانول، شرکت پتروشیمی شیراز هزار و ۷۰۰ تن، شرکت پتروشیمی بوشهر هزار تن متانول، شرکت آرتا انرژی ۹۵۰ تن متانول، شرکت پتروشمی فناوران ۹۱۲ تن متانول، شرکت پتروشیمی مرجان ۵۰۰ تن متانول و شرکت صنایع پتروشیمی سبلان نیز ۲۰۰ تن متانول را در رینگ داخلی بازار فیزیکی عرضه می‌کنند. رینگ بین‌الملل نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی نیز در روز ۲۱ خرداد‌ماه میزبان عرضه‌های متعددی است؛ شرکت نفت ستاره خلیج فارس از جمله واحدهای پتروشیمی است که در این روز عرضه‌های متعددی را در رینگ بین‌الملل انجام می‌دهد؛ از جمله این عرضه‌ها عبارتند از ۳۵ هزار تن نفتا، ۳۰ هزار تن نفتای سفید، ۱۰ هزار تن بوتان، ۱۰ هزار تن گاز مایع و ۲۸۰ هزار بشکه نفت سفید. شرکت پالایش نفت اصفهان نیز برای روز ۲۱خرداد‌ماه چندین عرضه در رینگ بین‌الملل دارد؛ از جمله آن می‌توان به عرضه ۴ هزار تن گاز مایع و ۲۰ هزار مترمکعب حلال ۴۰۲ را اشاره کرد. مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان