رینگ بین‌الملل بورس انرژی چشم‌انتظار عرضه ۷۰ هزار تن گاز مایع شرکت ملی گاز ایران

شرکت پالایش نفت اصفهان با ثبت موفق فروش ۷ هزار تن حلال ۵۰۳ در رینگ بین‌الملل، در صدر پرفروش‌ترین‌ها در بازار فیزیکی حامل‌های انرژی ظرف روز شنبه ۵ خرداد‌ماه قرار گرفت. این در حالی بود که تابلو مشتقه برق نیز با ثبت فروش ۴ میلیون کیلووات ساعت برق توانست رونق معاملات برق نیروگاهی از بورس انرژی را حفظ کند.

رینگ بین‌الملل بورس انرژی چشم‌انتظار عرضه ۷۰ هزار تن گاز مایع شرکت ملی گاز ایران
صفحه اقتصاد -

 در اولین روز از هفته جاری بالغ بر ۷۲ معامله در تابلو مشتقه برق بورس انرژی ایران به ثبت رسید؛ به این ترتیب در حالی که ظرف روز شنبه پنجم خرداد‌ماه بالغ بر ۴ میلیون کیلوات ساعت برق از این تابلو به فروش رفت ارزش معاملات آن 474 میلیارد ریالی شد. این در حالی بود که ظرف این روز یک معامله در تابلو فیزیکی برق بورس انرژی ایران نیز با مجموع ارزش ۱.۲ میلیارد ریال منعقد شد؛ در این معامله نیروگاه پرند مپنا توانست ۷ هزار کیلووات ساعت برق را با نرخ متوسط ۱۰۲۰ ریال به ازای هر کیلوات ساعت به فروش برساند.

پالایش گاز بیدبلند پیشتاز فروش در رینگ داخلی

فروش ۷ هزار و ۷۶۵ تن حلال ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان معادل ۱۰ هزار متر مکعب از این محصول؛ تنها فروش موفق در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز شنبه پنجم خرداد‌ماه بود. به این ترتیب ارزش این رینگ به ۲ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال رسید. این در حالی بود که در روز ابتدایی هفته جاری ۲۲ معامله در رینگ داخلی بورس انرژی ایران به ثبت رسید؛ این معاملات مربوط به ۷ عرضه متفاوت بود و در نهایت نیز ۳ هزار و ۶۱۸ تن محصول با مجموع ارزش ریالی ۷۸۵ میلیارد ریال از این بازار به فروش رفت.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران؛ بیشترین حجم فروش در رینگ داخلی مربوط به عرضه برش پنتان پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بود که ظرف این روز ۲ هزار تن از این محصول مورد معامله قرار گرفت. همچنین شرکت پالایش نفت تبریز نیز در این روز نسبت به عرضه ۲۴۰ هزار لیتر حلال ۴۰۲ اقدام کرد که کل این عرضه که معادل ۱۸۶ تن حلال ۴۰۲ بود با استقبال از سوی خریداران به فروش رفت. دیگر معاملات موفق در رینگ داخلی نیز عبارت بود از فروش ۵۰۶ تن پنتان پلاس پتروشیمی پارس، ۴۴۰ تن نیتروژن مایع شرکت فولاد خوزستان، ۴۰۰ تن نرمال بوتنان پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس، ۶۶ تن اکسیژن مایع خلیج فارس و ۲۰ تن آیزوفید چالایش نفت تهران.

مهم‌ترین عرضه‌های پیش رو

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌روی رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی بر حسب حجم عرضه برای روز ‌یک‌شنبه ۶ خردادماه عبارتند از: ۶ هزار تن آیزوفید شرکت پالایش نفت اصفهان؛ ۶ هزار تن آیزوریسایکل شرکت پالایش نفت اصفهان؛ ۳ هزار تن بلندینگ نفتا شرکت پالایش نفت بندرعباس؛ ۳ هزار تن نفتای سنگین شرکت پالایش نفت بندرعباس و ۲ میلیون لیتر حلال ۵۰۲ شرکت پالایش نفت اصفهان. مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌روی رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی بر حسب حجم عرضه برای روز یک‌شنبه ۶ خرداد ماه عبارتند از: ۷۰ هزار تن گاز مایع شرکت ملی گاز ایران؛ ۴ هزار تن سوخت هوایی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی؛ ۲ هزار تن رافینت شرکت شیمی بافت و هزار و ۵۰۰ تن برش بوتان شرکت پالایش نفت بندرعباس.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان