فروش ۱.۸ میلیون مترمکعب پساب در رینگ داخلی بورس انرژی

اولین عرضه پساب در این بازار ظرف روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه انجام شد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب پساب شرکت فاضلاب تهران از بستر رینگ داخلی بازار فیزیکی به فروش رفت.

فروش ۱.8 میلیون مترمکعب پساب در رینگ داخلی بورس انرژی
صفحه اقتصاد -

این در حالی بود که در این روز سایر تابلوهای بورس انرژی نیز پر رونق بودند؛ ۳۵ هزار تن فول رنج نفتا از رینگ بین‌الملل و  ۳۶ هزار تن حلال ۵۰۲ شرکت پتروشیمی بیستون نیز در رینگ داخلی بازار فیزیکی مورد معامله قرار گرفتند. عرضه‌های پررونق در رینگ داخلی و بین‌الملل بورس انرژی برای روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه نیز به قوت ادامه دارد.

حلال ۵۰۲ پتروشیمی بیستون پیشران رینگ داخلی

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران؛ در رینگ داخلی، نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی روز پر معامله‌ای را در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه داشتند؛ حجم کل معاملات ثبت شده در این روز به ۴۹ هزار و ۶۴۷ تن رسید. بیشترین حجم فروش محصول در این رینگ به ترتیب مربوط بود به: فروش ۳۶ هزار تن حلال ۵۰۲ شرکت پتروشیمی بیستون؛ ۵ هزار تن سی اس او پالایش نفت شازند؛ ۱۷۰۰ تن متانول پتروشیمی شیراز و هزار تن برش سنگین شرکت پتروشیمی شازند.

ارزش ریالی معاملات ثبت شده در رینگ داخلی، نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در روز ۲۴ اردیبهشت به ۱۴ هزار میلیارد ریال رسید.

در این روز اولین عرضه پساب با موفقیت در رینگ داخلی بورس انرژی انجام شد؛ شرکت فاضلاب تهران نسبت به عرضه پساب در این بازار اقدام کرد و یک میلون و ۸۰۰ هزار متر مکعب پساب در این بستر معاملاتی به فروش رفت. ارزش ریالی این معامله بالغ بر ۲۸۸ میلیارد ریال بود.

ارزش معاملات رینگ بین‌الملل ۱۵.۳ هزار میلیارد ریال شد

۵۶ هزار تن محصول شامل نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران ظرف روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت به فروش رفت و ارزش ریالی این معاملات به ۱۵.۳ هزار میلیارد ریال رسید. بیشترین حجم فروش در این رینگ مربوط بود به: ۳۵ هزار تن فول رنج نفتا شرکت نفت ستاره خلیج فارس و ۲۰ هزار تن نفتای سنگین پالایش نفت تهران. این در حالی بود که در این روز بالغ بر هزار تن MTBE شرکت پتروشیمی بندر امام و ۸۰۰ تن MTBE شرکت پتروشیمی شیمی بافت نیز در رینگ بین‌الملل مورد فروش قرار گرفت.

معامله یک میلیون و ۴۷۹ هزار قرارداد سلف سمتا ۰۵۱

بررسی داده‌های تابلو قراردادهای سلف موازی استاندارد در بازار مشتقه بورس انرژی ایران از ثبت ۲۹ معامله در این تابلو حکایت دارد؛ به این ترتیب در شرایطی که در این روز بالغ بر یک میلیون ۴۷۹ هزار قرارداد سلف موازی متانول بوشهر۰۵۱ با نماد سمتا ۰۵۱ و با قیمت ۱.۳۳۹ میلیون ریال مورد دادوستد قرار گرفت، ارزش ریالی این بازار به هزار و ۹۷۹ میلیارد و ۹۱۲ میلیون و ۱۵۷ هزار ریال رسید. همچنین ارزش معادل دلاری این معاملات نیز برابر ۴.۴ میلیون دلار بود.

فروش ۱.۷ هزار میلیارد ریال برق در تابلو عمده فروشی

عرضه برق توسط نیروگاه‌ها و ثبت تقاضا از سوی شرکت‌های توزیع در تابلو عمده‌فروشی بازار برق بورس انرژی ایران به قوت ادامه دارد؛ به این ترتیب در حالیکه این تابلو از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال آغاز به کار کرده، اما در زمان کوتاهی به رونق قابل ملاحظه‌ای رسیده است. در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه نیز ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این تابلو به هزار و ۷۶۷ میلیارد و ۲۶۴ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۱۲ ریال رسید. این رقم مربوط به ۳۱۲ معامله ثبت شده در این بازار بود.

عرضه‌های پیش‌رو

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌روی رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی بر حسب حجم عرضه برای روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه عبارتند از: ۳۰هزار تن  نفت سفید ویژه خوراک صنایع  شرکت پالایش نفت اصفهان؛ ۵ هزار تن بنزین شرکت پتروشیمی ایلام؛ ۴ هزار تن نفتای سبک شرکت پالایش نفت آبادان و ۴ هزار تن سی او پالایش نفت آبادان.

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌روی رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی بر حسب حجم عرضه برای روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه عبارتند از: ۲۸۰ هزار بشکه نفت سفید شرکت نفت ستاره خلیج فارس؛ ۱۵۵ هزار و ۶۰۰ بشکه هیدروکربن سنگین شرکت پتروشیمی بوعلی سینا؛ ۱۲ هزار تن رافینیت شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و ۶ هزار تن بوتان شرکت نفت خلیج فارس.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان