تداوم معاملات پررونق برق/

پالایش نفت اصفهان پرفروش‌ترین شرکت در بازار فیزیکی

بورس انرژی ایران در دومین روز از هفته شاهد تداوم عرضه و معاملات پررونق برق نیروگاهی بود؛ این در حالی است که رینگ بین‌الملل ارزش‌آفرین‌ترین تابلو معاملاتی این بازار در روز ابتدایی هفته یعنی شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه شد.

پالایش نفت اصفهان پرفروش‌ترین شرکت در بازار فیزیکی
صفحه اقتصاد -

فروش برق در تابلو عمده‌فروشی بازار بورس انرژی ایران، روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه پر رونق بود؛ به‌نحوی که با ثبت ۱۰۶ معامله ارزش داد‌وستد انجام شده در این بازار به هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال رسید. این در حالی بود که در این روز ۳ معامله برق نیز در تابلو فیزیکی بازار برق بورس انرژی با ارزش ریالی ۸۹ میلیارد ریال به ثبت رسید.

حلال‌ ۵۰۲ پرفروش‌ترین محصول رینگ‌ بین‌الملل

 به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران؛ بررسی داده‌های سایت بورس انرژی از آن حکایت دارد که ظرف روز شنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه بالغ بر ۷ هفته معامله برای ۳ محصول در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران به ثبت رسید و در حالی که ۶ هزار و ۴۰۶ تن محصول از این بازار به فروش رفت، ارزش ریالی معاملات به ۲ هزار و ۴۸ میلیارد ریال رسید. بیشترین حجم فروش محصول از این رینگ مربوط به حلال ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان با ثبت فروش ۳ هزار و ۸۸۲ تنی معادل ۵ هزار و ۱۰ مترمکعب از این محصول بود. همچنین در این روز ۲ هزار و ۱۰ مترمکعب حلال ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان معادل هزار و ۵۵۷ تن از این بازار مورد معامله قرار گرفت. این در حالی بود که ۹۶۶ تن MTBE شرکت پتروشیمی بندر امام نیز در همین روز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی مورد معامله قرار گرفت.

فروش موفق نیتروژن و اکسیژن مایع

در اولین روز از هفته بالغ بر ۳۰ معامله برای ۱۴ گروه کالایی در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به ثبت رسید و به این ترتیب ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار به ۷۱۳ میلیارد ریال رسید. بیشترین حجم فروش محصول در این رینگ مربوط به حلال ۵۰۳ پالایش نفت اصفهان بود که بالغ بر هزار و ۵۶۲ تن از این کالا از طریق این بازار به فروش رفت. همچنین شرکت فولاد خوزستان نیز در روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه با ثبت فروش ۴۴۰ تن نیتروژن مایع و ۴۴۰ تن اکسیژن مایع از طریق رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در زمره برترین فروشندگان این معاملات قرار گرفت.

عرضه‌های پیش‌رو

 برای روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه رینگ بین‌الملل بورس انرژی میزبان عرضه‌ ۵ هزار تن رافینت شرکت پتروشیمی بافت و ۴ هزار تن رافینت شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران است. این در حالی است که بیشترین عرضه در بورس انرژی برای این روز مربوط به برق نیروگاهی می‌شود. بنابراین باید منتظر ثبت داده‌های قوی از معاملات برق برای دومین روز از هفته جاری باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان