معاملات برق در تابلو مشتقه به قوت ادامه دارد

شرکت پالایش نفت آبادان امروز دوشنبه هشتم خردادماه دست پر به بازار فیزیکی بورس انرژی می‌آید؛ این شرکت عرضه‌های متعددی در رینگ داخلی و رینگ بین‌المل خواهد داشت. این در حالی است که پتروشیمی شیراز با فروش متانول در صدر پرفروش‌ترین‌ها در رینگ داخلی و بازار فیزیکی حامل‌های انرژی قرار گرفت.

معاملات برق در تابلو مشتقه به قوت ادامه دارد
صفحه اقتصاد -

 ۵۷ معامله برق در تابلو مشتقه بورس انرژی ایران به ثبت رسید؛ در پی این معاملات ۴.۱۸ میلیون کیلووات ساعت برق با ارزش تقریبی ۸۴۴ میلیارد ریال از این بازار تازه تاسیس به فروش رفت. تابلو مشتقه بورس انرژی ایران از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کرد؛ این تابلو بستری برای فروش برق سلف نیروگاه‌ها به شرکت‌های توزیع است.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران؛ مطابق سند هفتم توسعه ضروری است که تا پایان این برنامه حداقل ۶۰‌درصد معاملات برق صنعتی به بستر شفاف بورس انرژی منتقل شود. عرضه برق در تابلو مشتقه برق از جمله گام‌های مهم در راستای تحقق این هدف است که با همکاری وزارت نیرو و بورس انرژی ایران در حال پیشرفت است.

فروش موفقیت‌آمیز متانول در رینگ داخلی

بررسی داده‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از فروش ۱۱ هزار و ۶۷۵ تن کالا شامل انواع محصولات زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در این بازار در روز دوشنبه هفتم خردادماه حکایت دارد. مجموع ارزش ریالی این معاملات در این روز به ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریالی رسید. همچنین در این روز ۱۸ معامله مازاد نیز در رینگ داخلی با مجموع ارزش ۲۴۸ میلیارد ریال به ثبت رسید. ظرف روز هفتم خرداد ماه رینگ داخلی بورس انرژی ایران میزبان عرضه‌های متعدد متانول بود که این محصول با استقبال نسبتا خوبی از سوی خریداران مواجه شد؛ به نحوی که هزار و ۸۰۰ تن از متانول پتروشیمی شیراز، ۸۵۰ تن متانول شرکت متانول کاوه، ۵۷۵ تن متانول شرکت آرتا انرژی و ۳۵۰ تن متانول پتروشیمی بوشهر در این رینگ مورد معامله قرار گرفت. همچنین در این روز شرکت پتروشیمی شازند با فروش هزار و ۲۰۰ تن برش سنگین با ارزش ریالی ۲۳۲ میلیارد ریال در زمره پرفروش‌ترین‌ها در رینگ داخلی قرار گرفت.

فروش MTBE پتروشیمی بافت در صدر رینگ بین‌الملل

بررسی داده‌های رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران در روز دوشنبه هشتم خردادماه از آن حکایت دارد که این رینگ میزبان فروش هزار و ۱۶۱ تن محصول زیرگروه حامل انرژی با مجموع ارزش ریالی ۵۹۵ میلیارد ریال بود. شرکت پتروشیمی شیمی بافت در این روز موفق شد تا هزار تن MTBE را با مجموع ارزش ریالی ۵۱۳ میلیارد ریال به فروش برساند. همچنین در این روز ۱۶۱ تن MTBE شرکت پتروشیمی بندر امام نیز از این رینگ مورد معامله قرار گرفت.

مهم‌ترین عرضه‌های پیش رو

مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌روی رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی بر حسب حجم عرضه برای روز ‌سه‌شنبه ۸ خردادماه عبارتند از: ۴ هزار تن سی‌او شرکت پالایش نفت آبادان؛ ۳ هزار تن نفتای سنگین و ۳ هزار تن نفتای سبک شرکت پالایش نفت آبادان؛ ۳ هزار تن رافینت شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و ۳ هزار تن هیدروکربن سنگین شرکت پتروشیمی بوعلی سینا. مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌روی رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی بر حسب حجم عرضه برای روز سه‌‌شنبه ۸ خرداد ماه عبارتند از: ۷۰هزار تن گاز مایع شرکت ملی گاز ایران؛ ۳۲ هزار تن نفتای کامل شرکت پالایش نفت لاوان، ۵ هزار تن گاز مایع شرکت پالایش نفت آبادان؛ ۵ هزار تن ال‌سی‌او شرکت پالایش نفت آبادان؛

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان