پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روزهای بد بازار سرمایه ادامه دارد؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد به پیش بینی بورس فردا شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ پرداخته ایم. با ما همراه باشید!

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روزهای بد بازار سرمایه ادامه دارد؟
صفحه اقتصاد -

بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته سوم اردیبهشت 1403 نشان می‌دهد که سهام کشرق توانسته است در این هفته با رشد 28 درصدی، بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و با ارزش 16،930 تومان معامله شود.

ثامان و ومشان نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند؛ به نحوی که این دو سهم در این هفته به ترتیب 21 و 12 درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته ثامان به قیمت 2،388 و ومشان به 590 تومان رسیدند.

کمترین بازدهی نمادها در هفته سوم اردیبهشت

در طرف مقابل اما در جریان بررسی بازدهی نمادهای بازار سهام، روشن شد که ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده، کمتر بوده است؛ به طوری‌که واعتبار و ناما با افت 14 و 13 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرد. پارسیان نیز دیگر سهم کم‌بازده هفته سوم اردیبهشت بود و با کاهش 12 درصدی به 290 تومان رسید. همچنین قپیرا و کفپارس نیز در این هفته 12 و 11 درصد افت قیمت داشتند و قیمت 932 و 313 تومان را روی تابلو ثبت کردند.

پیش بینی بورس شنبه

 چند وقتی است که دیگر کسی سراغ ساختمان سعادت آباد بلوار شهرداری _ نبش 13 غربی را نمی‌گیرد. یا بهتر بگویم کسی برای رفع مشکلات آن به شیوه‌های سه روزه و اقدام سریع (یا همان فوری و انقلابی) به این ساختمان مراجعه نمی‌کند.

از جمله این موارد طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود که سایه آن بر بازار بورس سنگینی می‌کرد و در جدیدترین خبر این موضوع مطرح شده است که سخنگوی سازمان مالیاتی عنوان داشته که  ۳ سال فرصت تنفس در طرح مالیات بر عایدی سرمایه در نظر گرفته شده که بعد از تصویب قانون شروع می‌شود؛ بر این اساس تا ۳ سال، مالکان اموال مشمول قانون، می‌توانند آنچه دارند را بفروشند بدون اینکه مالیاتی به سود آنها تعلق بگیرد.

خبر دیگری که در بازار دست به دست می‌شد خبر بدهی پتروشیمی‌ها به اداره گاز بوده است. بر اساس گزارش عملکرد بودجه ۱۴۰۳ که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده است، بخش فروش داخلی گاز بیش از ۸۷‌ هزارمیلیارد‌تومان کسری داشته است که ۶۰‌ هزار میلیارد‌تومان آن مربوط به عدم‌ پرداخت قبوض گاز از سوی شرکت‌های پتروشیمی و معوق‌شدن بدهی‌هاست. البته گفته می‌شود که انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی، در بیانیه‌ای اعلام کرده که ۶۰ همت بدهی گاز  تنها مربوط به پتروشیمی‌ها نیست بلکه این میزان بدهی تمامی صنایع عمده به شرکت گاز است.

بازار و اهالی آن چشم‌انتظار تحول بنیادین رویکرد نهاد‌ها در قبال تولید و شرکت‌های تولیدی هستند. برخی از این اتفاقات در اختیار بورسی‌ها نیست و به سیاست‌های دولت و بانک مرکزی وابسته است. تصمیماتی از قبیل اصلاح سیاست‌های ارزی دولت و کاهش گپ میان دلار نیما و دلار آزاد، سیاست اتخاذی بانک مرکزی در قبال نرخ بهره و سیاست‌های پولی در این زمره قرار می‌گیرند. 

برخی از تصمیمات نیز مستقیماً با نرخ‌گذاری صنایع و شرکت‌ها مرتبط است؛ در این بخش نیز بازار نیازمند اصلاح و بهبود تصمیم‌گیری‌هاست. روند معاملات به‌وضوح نشان می‌دهد رمقی برای خریداران و فروشندگان باقی نمانده است. در شرایط فعلی بازار نیازمند پمپاژ اخبار مثبت و تحول رویکرد اتخاذشده در قبال بخش تولید و صنایع است. 

از این رو در راستای پیش بینی بورس شنبه، می‌توان انتظار داشت در نبود این اتفاق، روند نوسانی بازار ادامه یابد و ارزش معاملات رشد چندانی پیدا نکند.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • ناشناس

    سهامداران باید دولت رئیسی وهمفکرانش را از دولت ساقط کنند هر آنچه میشد به بازار سرمایه ضرر برسانند توانستند انجام دادند رشد تولید وشعارهای در این رابطه در این سه سال چرند بوده و هست غیر دروغ و خرابکاری کاری از این قماش ندیدیم فقط باید این گروه در انتخابات ساقط بشن که امیدی به بورس برگردد تا رفتن این دولت ورود به بورس بدون رانت جهالت محظه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان