شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

افزایش ۴۰ درصدی در متناسب سازی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان بخوانند

متناسب سازی در سال اول به میزان ۴۰ و در سال‌های دوم و سوم هرکدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یادشده خواهد بود.

افزایش ۴۰ درصدی در متناسب سازی حقوق بازنشستگان | بازنشستگان بخوانند
صفحه اقتصاد -

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال ۱۴۰۳ اعلام شد. سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر اقدام نماید به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

بند ث ماده ۳۱ حذف شد که در این بند آمده بود: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با رعایت جزء (۳) بند «الف» ماده واحده قانون برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور مصوب ۱/ ۴/ ۱۴۰۰، پنجره واحد خدمات حمایتی و پرونده الکترونیک رفاهی افراد یا خانوار را به‌طور کامل راه‌اندازی نماید. دستگاههای اجرائی که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق این پنجره ارائه دهند.

متقاضیان دریافت حمایت‌ها نیز باید از این طریق برای دریافت حمایت‌های مذکور اقدام کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر ۶ ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس ارسال نماید.»

نمایندگان مجلس مصوب کردند که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به حداقل دستمزد همان سال، با نود درصد (۹۰%) نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

وی بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

با نزدیک شدن به روز‌های آخر سال بازنشستگان به دنبال اعلام رقم حقوق خود در سال جدید هستند.

حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده ۹ میلیون تومان اعلام شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد.

اجرای دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛ افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ آنگونه که اعلام شده است ۲۰ درصد خواهد بود، این رقم ابتدا ۱۸ درصد بود که بعد از بررسی ۲ درصد به آن اضافه شد.

به این ترتیب افزایش حقوق ۱۴۰۳ کارمندان معادل ۲۰ درصد است، به این ترتیب رقم حقوق کارمندان به ۶۳،۶۹۹،۴۰۸ ریال رسیده است که با مزایا و اضافات آن حداقل حقوق دریافتی ۱۰ میلیون تومان است. از سویی دیگر افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ برای کارگران نیز ۲۰ درصد خواهد بود و حداقل حقوق آن‌ها ۹ میلیون تومان [۹،۰۰۰،۰۰۰]خواهد بود.

هیات عالی نظارت در ادامه رسیدگی به موارد مغایرت بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با سیاست‌های کل نظام در جلسه عصر امروز خود که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، بند (س) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مصوب مجلس را مغایر سیاست‌های کلی نظام ندانست و با متناسب سازی حقوق بازنشستگان موافقت کرد.

براساس اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، کار بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضا و نمایندگان روسای سه قوه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آغاز شد و به بررسی کلیات بودجه مصوب مجلس و برخی مفاد آن پرداخت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حداقل حقوق شاغلان در سال جدید ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • بازنشسته

    چقدر اینا خوبند مردم ناشکر بودند واقعا میشه به خونه وماشین لاکچری رسید چون خیلی پوله موندیم چیکارش کنیم من پاسپورت گرفتم اماده شدم یه سفر دور دنیا برم

  • ناشناس

    فقط سال اول را پرداخت خواهند کرد مثل سال 1400 که هنوز 25درصد را ندادند و خوردند

  • بازنشسته

    این همه هوار ،هوار میکنید کل مبلغ ۹۰درصد برای بالاترین حقوق فقط ۸۰۰تومان میشه تازه ۴۰درصدش میشه ۳۲۰ پول ۱کیلو گوشت هم نیست آهای خبرنگار داد دل بازنشسته باش بجای هوار هوار مبلغ واقعی همسان‌سازی را بگو که همه بفهمند نیم کیلو گوشت هم نمیشه

  • سیروس،اصغری،اردلان

    سلام ما که بیش از۴میلیون بازنشسته هستیم که حقوق مان کمتراز۳۵۰۰۰۰۰ت است ۴۰ درصد چیزی نمیشه

  • ناشناس

    نمیدام این آقایانی که خودشان میبرن خودشان می‌دوزند توی این مملکت زندگی نمیکنن بااین همه گرانی که ماهی ۴یا ۵ ملیون کرایه خانه باز ی۱۰ ملیون زندگی کرد یه دفه بیایی سر مارا ببرین این ۹و۱۰ ملیون بمونه جیبتان. ۹ملیونو ۱۰ ملیون فقط پول جیبی یه بچه شما نمیشه حلا با۹یا ۱۰ ملیون کرایه خانه بده بعد با۵ نفر عاعله چطور زدگی کنه شماخودتان میتونید با ۱۰ ۹ ملیون باک آیه خانه ۵ملیون تومان زندگی کنید

  • ناشناس

    ماکه دیگه دق کردیم

  • علی

    انشاا۰۰۰ همسان سازی از فروردینماه سال ۱۴۰۳ اجرایی گردد و عدالت اجتماعی در جامعه حاکم شود

  • اکبر

    با سلام میخواهم بگویم همین سال اول ۲۵درصد نصبت به همسان سازی قشر بازنشسته باز عقب خواهد بود

  • جهانبخش شیرمحمدی

    سلام یا از کل قضایا بی خبرید ویا کلاً خودتان را زده اید به بی خبری و فقط میخواهید از یک بزرگنمایی حداکثر سوء استفاده را بنمایید. اینکه مینویسید از ۹۰٪ متناسب سازی ۴۰٪ آنرا پرداخت مینمایند این مبلغ ااولاً به همه کارگران تعلق نمیگیرد در ثانی این مبلغ مابه التفاوت بین یک شاغل و بازنشسته همتراز است که معمولاً این همترازی را در حداقل انتخاب میکنند. در بهترین حالت این اختلاف بیشتر از ۵ میلیون نمیشود که ۹۰٪ آن میشود ۴۵۰۰۰۰۰و ازاین مبلغ ۴۰٪ آن که میشود ۱۸۰۰۰۰۰ تومان آن در بهترین شرایط به حقوق بازنشسته گان پرداخت خواهد شد. که اینهم هنوز در هاله ای از ابهام است که آیا یک بند ثابت است و دچار افزایش سالیانه میشود یا نه و زمان در نظر گرفته شده آیا شناور است یا مثلا ملاک عمل یک سال در نظر گرفته میشود که اگر چنین شود در پایان پرداخت ۹۰٪ حقوق ها حداقل سه سال هنوز عقب میماند.

  • ناشناس

    همسان سازی کامل حقوق بازنشستگان بایستی با نرخ گرانی وتورم واقعی روز ماه و سال اجرایی انجام شود چون که گرانی وتورم ثانیه ای افزایش می یابد و مملکت روی ثانیه ای می چرخد پس همسان سازی باید بر اساس واقعیات های گرانی وتورم روز کشور اجرایی شود وگرنه هیچ دردی را دوا نخواهد ساخت....اش همانا کاسه همانا....‌روز از نو روزی از نو....

  • ناشناس

    با سلام ۹ تومن مگه چیه پول کرایه خونه هم نیست ۳۰ میلیون زیر خط فقره اگه نمی تونید اداره کنید از مردن عذر خواهی کنید و برید کنار .عرضه تقسیم بودجه رو ندارید سازمان‌ها ۷۰ میلیون حداقل حقوق می گیرند بیچاره کارمند ۷ تومن.

  • بازنشسته تامین اجتماعی


    سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه سال 1402 به صورت غیر قانونی حقوق و مزایا بنده را در حکم سال 1401 و هم حکم سال 1402 کم کرده است چرا؟
    ماهیانه بصورت غیر قانونی مبلغ 5/879/161 ریال از حقوق و مزایای بنده در حکم در سال 1401 کم کردن چرا؟ ماهیانه بصورت غیر قانونی ملبغ 2/365/784 ریال از حقوق و مزایای بنده در حکم سال 1402 کم کردن چرا؟ کد ملی: 1531439901

  • هادی

    بیچاره کارگر بیچاره بازنشسته که باید با این حقوقا بسوزن و بسازن تا ۲هفته کفاف میده بعدش باید نون خشک بخورن

  • ناشناس

    حقوق بازنشسته های سازمان تامین اجتماعی از کشوری و لشگری و دولتی تامین اجتماعی جداست ، هرچند مبلغش زیاد نیست ولی اونا مطابق با فرمول کارگرها افزایش دارن یعنی سایر سطوح ۲۲ درصد و ۶۹۰۰۰۰تومن ماهیانه و حداقل ها هم ۳۵ درصد افزایش

  • شهریار

    کاش همچی برمیگشت به عقب حقوق هم اضافه نخواستیم

  • ناشناس

    بازنشسته تامین اجتماعی گدا کردید

  • ناشناس

    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه

  • عبداله ایمانی

    سلام فقط چسبیده ابد به بازنشستگان تامین اجتماعی، نمیدانم بازنشستگان کشوری مال اژن کسور نیستند که اصلا آدم حساب نمی شوند فقط کار گری البته شاغلین کارگری هم همینطور هستند، من با مدرک ارشد و۳۴ سال سابقه و رئیسه اداره بودن حقوقم ۱۷ ملیون بود با حساب تمام ترفیعاتم، ولی از اقوامم بادیپلم و کارگر ساده ۴۵تومن حقوقش بود الآن بازنشسته شده با ۳۰ سال، حقوق او تقریبا همان ۴۵ تومنه و تازه این افزایش را هم خواهند داشت عدالت کجاست

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان