شب یلدا امسال چند شنبه است؟ شب چله ۱۴۰۲

شب یلدا یا شب چله از جشن های باستانی کشور ما می باشد که از دیرباز تا کنون نسل به نسل برجا مانده و هر سال باشکوه تر از پیش برگزار می شود.

شب یلدا امسال چند شنبه است؟ شب چله ۱۴۰۲
صفحه اقتصاد -

شب یلدا بی شک بعد از جشن سال لو یا همان عید نوروز بیادماندنی ترین جشن برای ما ایرانیان به  حساب می آید، در شب یلدا علاوه بر خوردن آجیل، میوه ها و اقسام شیرینی ها این دورهم بودن خانواده ها است که آن را خاطره انگیزتر کرده و اعضای خانواده و دوستان و فامیل ها با در کنار هم بودن شروع به گرفتن فال و انجام بازی های سنتی می کنند، در حالی که در این شب افراد تا دیر وقت بیدار مانده و از این شب و دور هم بودنشان لذت می برند برخی ها به دلیل داشتن مشغله کاری خود نگران خواب ماندن در روز بعد هستند. بهتر است ببینیم امسال شب یلدا همزمان با چه روز و یا بهتر بگوییم چه شبی است. در ادامه با این تاریخ بیشتر آشنا خواهید شد.

شب یلدا امسال چند شنبه است

شب یلدا سال ۱۴۰۲ در تقویم شمسی :

روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲

شب یلدا سال ۱۴۰۲ در تقویم میلادی:

Thursday, December 21, 2023

روز ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۳

شب یلدا سال ۱۴۰۲ در تقویم قمری:

خمیس، ۷ جمادی الثانیه ١٤٤۵

روز ۷ جمادی الثانی سال ۱۴۴۵

شب یلدا

 

خلاصه فلسفه شب یلدا

در شب یلدا به دلیل بیشترین فاصله ای که خورشید با مدار سماوی دارد زمان طولانی تری دارد تا نورش به زمین برسد این زمان طولانی به اندازه یک دقیقه است اما برای ما زمینی ها انگیزه ای برای جشن گرفتن است. اتفاق باعث می شود که در طول سالطولانی ترین شب را تجربه کنیم.

در شب یلدا از میوه های پاییزی و زمستانی چون خرمالو، انار، پرتقال و نارنگی استفاده و کدو حلوایی و لبوی پخته مصرف می شود. شیرینی هایی چون باسلوق، قطاب، باقلوا و انواع نان های محلی و سنتی و البته غذاهای مخصوص این شب بنا به رسم و رسومات هر منطقه سرو می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان