کیک شب یلدا خانگی بدون فر ساده و آسان

اگه فر نداری و می خوای برای شب یلدا یک کیک شیک و لاکچری که خوشمزه هم باشه درست کنی ما اینجا بهت کمک می کنیم که در عین شیکی یه کیک ساده و خوشمزه بدون فر درست کنی.

کیک شب یلدا خانگی بدون فر ساده و آسان
صفحه اقتصاد -

کیک هندوانه یخچالی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای شب یلدا درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک یخچالی یلدایی

مواد لازم کیک هندوانه یخچالی
بیسکوییت پتی پور ۴ بسته
شیر ۴ لیوان
شکر ۱۲ قاشق غذاخوری
وانیل ¼ قاشق مربا خوری
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
آرد ۴ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
خامه قنادی ۵۰۰ گرم
شکلات چیپسی به مقدار کافی

طرز تهیه کیک هندوانه یخچالی

مرحله اول

برای تهیه کیک هندوانه یخچالی خوشمزه ابتدا درون یک قابلمه مناسب شیر، شکر، پودر کاکائو، آرد و نشاسته ذرت را اضافه می کنیم، سپس مدام مخلوط می کنیم تا نشاسته کاملا حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط مواد را روی حرارت به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ شود. زمانی که مخلوط مواد غلیظ شد آن را از روی حرارت بر می داریم و به آن وانیل و شکلات تخته ای را اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم تا شکلات ذوب شود.

مرحله سوم

در این مرحله کف قالب کمربندی را با نایلون فریزر می پوشانیم. در ادامه یک ردیف بیسکوییت پتی پور اطراف قالب کنار هم می چینیم. ردیف بعدی را ابتدا مقداری بیسکوییت ها را به سس شکلاتی آغشته می کنیم.

مرحله چهارم

حالا بیسکوییت آغشته شده به سس را به بیسکوییت اول می چسبانیم و به همین ترتیب بیسکوییت ها را تا وسط قالب می چینیم و باقی مانده سس را روی بیسکوییت ها می ریزیم. در ادامه قالب را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال بماند. پس از گذشت این زمان کیک را از یخچال خارج می کنیم و درون ظرف سرو منتقل می کنیم. در ادامه خامه قنادی را به مدت ۱۰ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا خامه را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم و به یک قسمت از آن رنگ خوراکی سبز را اضافه می کنیم و با آن اطراف کیک را کاور می کنیم. در ادامه روی کیک را با خامه سفید رنگ به طور کامل کاور می کنیم.

مرحله هفتم

در نهایت مقداری از بریلو قرمز روی خامه سفید می ریزیم و به اندازه ای که یک سانتی متر از خامه سفید باقی بماند کاور می کنیم، سپس با شکلات چیپسی اشکی تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

کیک یلدا

ژله بریلو خانگی

بریلو یک ماده ژله ای است که برای تزیین کیک های با پوشش خامه مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را در رنگ های مختلف در لوازم قنادی فروشی ها یافت. اما گاهی برای تزیین کیک نیاز داریم و زمانی برای خرید نداریم می توان بریلو خانگی با مواد اندک تهیه کنیم. این نکته قابل ذکر است که بریلو خانگی به شفافی بریلو آماده نیست اما اگر بخواهیم آن را رنگی استفاده کنیم در تزیین ما مشکلی پیش نمی آید

مواد لازم بریلو
آب ¼ پیمانه
آب لیمو ترش ¼ پیمانه
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
شکر یک سوم پیمانه

دستور تهیه بریلو خانگی

مرحله اول

برای تهیه بریلوی خونگی خوشمزه ابتدا نشاسته ذرت را با نصف مقدار آبی که در دستور است ( یک هشتم پیمانه از آب ) ، در یک کاسه کوچک با هم مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا کاملا حل شود و یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه کوچک برداشته و مابقی آب را با شکر مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر حل شود. وقتی شروع به حباب زدن کرد، مخلوط نشاسته و آب را اضافه میکنیم و مرتب هم می زنیم.

مرحله سوم

دوباره که شروع به حباب زدن کرد، آبلیمو را نیز اضافه می کنیم. مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود. به غلظت دلخواه که رسید از روی حرارت بر می داریم. بعد از اینکه خنک شد با رنگ ژله ای خوراکی، پودر کاکائو و … آن را رنگ می کنیم.

مرحله چهارم

اگر بریلو را برای نوشتن روی خامه در نظر گرفته اید باید غلیظ تر بردارید ولی اگر برای کاور کردن روی کیک استفاده می شود بهتر است از ماست رقیق تر باشد. اگر غلیظ بود می توان با کمی آب آن را رقیق کرد. بریلو را می توان تا چند روز در یخچال نگهداری کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان