دختری اهل ایران زمین، کوچکترین زائر کربلا

دختری اهل ایران زمین است! کوچکترین زائر اربعین امسال را می‌گوییم که در کربلای معلی، پا به دنیا گذاشت تا از همین حالا مشق عاشقی کند. این خبر مسرت بخش را سرآغاز بسته خبری امروزمان قرار دادیم تا بگوییم که هرچه از خوبی و خلق خوبی‌ها در چنته داریم، همه از برکت عشق به اهل بیت(ع) است و ولاغیر.

دختری اهل ایران زمین، کوچکترین زائر کربلا
صفحه اقتصاد -

اگر نگاهی به تقویم بیندازید، خواهید دید که امروز روز ملی صنعت چاپ است. شاید با خودتان بگویید خب صنعت چاپ چه ارتباطی به بسته خبرخوب دارد؟ بگذارید برایتان بگوییم؛ اگر امروز از این تریبون از روز ملی چاپ به نیکی یاد می‌کنیم، از این جهت است که صنعت چاپ آغازگر تحولی عظیم در زندگی بشر بوده و توانسته نقشی حیاتی در انتقال علوم و فنون و تاریخ و… ایفاکند. اتفاق خوبی که ایران نیز از آن بی‌نصیب نبوده و طی یک سده گذشته با اتکا بر این صنعت توانسته بیش از پیش بر تحرک و پویایی جامعه افزوده و به طرق مختلف، اثری مستقیم برکیفیت زندگی مردم بگذارد. پس اگر بخواهیم از روز ملی صنعت چاپ به عنوان افتخاری دیگر از جمله افتخارات ایران یاد کنیم، بیراه نگفته ایم. 

اما در ادامه می‌خواهیم بسته خبری جذابی در اولین روز هفته پیشکش کنیم. از تولد دختر ایرانی در کربلا گرفته تا دیگر اخبار خوش اربعینی و قهرمانی بلامنازع دختران تکواندوکار در مسابقات جهانی و همچنین افتخاری دیگر از دنیای پزشکی؛ پس با ما بمانید. 

تولدت مبارک، دختر بین الحرمین! 

«محل تولد: کربلا». تصور کنید کسی از شما بپرسد اهل کجایی و محل تولدت کجاست؟ آنوقت با افتخار سرت را بالا بگیری و بگویی اهل ایرانم اما متولد کربلا! این پاسخی است که سال‌ها بعد دختر ایرانی بین الحرمین با حسی سرشار از عشق و معرفت، آن را بر زبان خواهد آورد. احتمالا متوجه شدید از چه حرف می‌زنیم؛ از نوزادی که عطر و بوی حرم را حس کرد و عجولانه پا به دنیا گذاشت تا نامش را به عنوان کوچکترین زائر امسال در لیست اربعینی‌ها بنویسند.

خبر از این قرار است که همین یکی، دو روز پیش بانویی ایرانی در حرم اباعبدالله الحسین (ع) دچار درد زایمان شد که او را به بیمارستان صحرایی اطراف حرم و نهایتا بیمارستان خدیجه کبری (س) در شهر کربلا منتقل کردند و با تلاش پزشکان، نوزاد کربلایی او در صحت سلامت پا به دنیا گذاشت. البته این نوزاد فعلا جهت احتیاط در بخش نوزادان نارس قرار دارد. همچنین خوب است بدانید که خدمات زایمان این بانوی ایرانی به سبب طرح هدیه امام حسین (ع) و طرح ارائه خدمات پزشکی زیارت اربعین، بطور رایگان انجام شد. 

مقصد و مقصود تویی…

دقت کرده‌اید که پیاده روی اربعین مظهر همه خوبی هاست؟ چه آن‌هایی که راهی شده‌اند و چه آن‌هایی که این سوی مرزها مانده اند، دل یک دله کرده‌اند تا به هر راه و رسمی، ارادتشان به ارباب خود را نشان دهند. این روزها، بسته خبرخوبمان پر از اخبار و تصاویر اربعینی است که انصافا تک تکشان کلی حرف برای گفتن دارند و دلمان نمی‌آید در انعکاسشان کوتاهی کنیم. به تصاویر بالا نگاه کنید؛ چیزی جز عشق می‌بینید؟ بگذارید ما هم تفسیر عکس‌ها را برایتان بگوییم. یکی از عکس‌ها مربوط به پاکبانانی تهرانی در کربلاست که پیش از شروع شیفت کاری، روزشان را با روضه

سیدالشهدا می‌سازند و می‌روند برای جاروکشی زیرپای زائران ارباب. حتی یکی از آن‌ها به خواست خودش مرخصی بدون حقوق گرفته تا این چنین، خادم بی‌چون و چرای اباعبدالله الحسین (ع) باشد! 

اینجا موکب سنی‌های پیرانشهر است. جایی که اهل تسنن به عشق سیدالشهدا در این سوی مرز به خدمت زائران اربعین درآمده اند. سن و سال و مقام و منصب برایشان معنایی ندارد؛ از کودک تا کهنسالشان، همه سرخم کرده‌اند در برابر این عشق. «عاشقش که شدی، هرکجا باشی زائر اربعینش می‌شوی»! 

آقای دکتری که جان دوباره به کفش زائران می‌دهد

و اما عکس بعدی، یعنی آقای به ظاهر کفاشی که آمده تا متواضعانه گوشه‌ای بنشیند و کفش‌های زائران اباعبدالله را تعمیر کند. می‌دانید چرا گفتیم به ظاهر کفاش؟ آخر این مرد جوان، پزشکی از اهالی تبریز است و وقتی احساس کرده حضورش در نقش کفاش بیشتر می‌تواند به درد زائران اربعین بخورد، مقام و منصب را کنار گذاشته و عشقش را گره زده به نخ و سوزنی که با مهارت هرچه تمام، جانی دوباره به کفش زائران آقا می دهد. 

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان

    آخرین اخبار

    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان