امیرحسین سلیمانی تازه کندی رتبه اول کنکور ریاضی ۱۴۰۳ کیست؟ + گفتگو با نفر اول کنکور ریاضی

در این خبر به معرفی امیرحسین سلیمانی تازه کندی رتبه اول کنکور ریاضی ۱۴۰۳ پرداخته شده است.

امیرحسین سلیمانی تازه کندی رتبه اول کنکور ریاضی ۱۴۰۳ کیست؟  + گفتگو با نفر اول کنکور ریاضی
صفحه اقتصاد -

امیرحسین سلیمانی تازه کندی متولد دهه ۸۰ در تبریز، در گروه آزمایشی ریاضی رتبه یک کنکور سراسری ۱۴۰۳ را به خود اختصاص داد در ادامه به معرفی و بیوگرافی امیرحسین سلیمانی تازه کندی نفر اول کنکور ریاضی همراه با سوابق تحصیلی و خانوادگی و پیج اینستاگرامش همراه با مصاحبه و راز موفقیتش در ادامه می خوانید:

امیرحسین سلیمانی تازه کندی نفر اول کنکور ریاضی ۱۴۰۳ کیست؟ 

 طبق آنچه رییس سازمان سنجش اعلام کرده، اسامی برتر نفرات کنکور عبارتند از:

بیوگرافی و مصاحبه امیرحسین سلیمانی تازه کندی نفر اول کنکور ریاضی 1403 + عکس حرف تازه

امیرحسین سلیمانی تازه کندی متولد دهه ۸۰ در تبریز، آذربایجان شرقی رتبه یک کنکور ریاضی ۱۴۰۳ است که در شهریور ماه جزو نفرات برتر کنکور ریاضی سراسری سال ۱۴۰۳ بوده و حالا یکی از نخبه های اهل تبریز می باشد. او اصالتا اهل تبریز و آذری زبان است.

پدر و مادر و بیوگرافی امیرحسین سلیمانی

پدر و مادر امیرحسین سلیمانی تحصیل کرده و دارای مدرک لیسانس هستند. پدرش در حال حاضر کارمند و مادرش نیز در یک اداره در تبریز به عنوان کارمند مشغول کار است.

سوابق و فعالیت ها

طبق آنچه رییس سازمان سنجش اعلام کرده، اسامی برتر نفرات کنکور ریاضی اعلام شد و آقای امیرحسین سلیمانی تازه کندی از تبریز رتبه اول ریاضی را کسب کرد. او با برنامه ریزی دقیق مطالعه کنکور را آغاز کرد و توانست رتبه برتر را کسب کند. او درباره نقش خانواده در موفقیتش گقته: پدر و مادر و برادرم در تمام آزمون ها و در کل تابستان در کنار من بودند و حتی به خاطر مهم بودن امسال، مسافرت و بسیاری از تفریحات خود را کنار گذاشتند.

من نیز از آنها بسیار تشکر میکنم و امیدوارم بتوانم پاسخ زحماتشان را بدهم.او می گوید: تابستان امسال مهم ترین تابستان سه سال گذشته بود، در نتیجه باید تمام نیرویمان را برای مطالعه می گذاشتیم. شرکت در آزمون ها در تابستان علاوه بر کمک به پیشخوانی دروس دوازدهم، باعث شد تا مطالب دهم و یازدهم به طور کامل مرور شوند و برای طول سال نقاط قوت و ضعف کاملا مشخص شود. سال تحصیلی هنوز شروع نشده است ولی در تابستان که کلاس های تابستانی بود، آزمون ها باعث تثبیت مطالب دوازدهم شده و امیدوارم و مطمئن هستم در طول سال نیز باعث جلوتر بودن ما از کسانی که تازه از مهر شروع می کنند خواهد داشت.

راز موفقیت رتبه ۱ کنکور ریاضی ۱۴۰۳

امیرحسین سلیمانی درباره راز موفقیتش می گوید: کلاس های تابستان مدرسه و کلاس های فیزیک و حسابان می رفتم، ولی برای اینکه از آنها هم جلوتر باشم، از کتاب های کمک درسی نیز پیشخوانی می کردم. تابستان زمان جبران نواقص و پیش خوانی حداکثری است. در نتیجه بیشتر از تراز و رتبه در تابستان تمرکز خود را بر روی تحکیم دانسته های قبلی و پیشبرد برنامه خود بگذارید، زیرا بعد از شروع مدارس در مهر این فرصت دیگر به وجود نخواهد آمد.

این مصاحبه در تاریخ 6 مرداد 1402 در مجله سرای دانش 251 چاپ شده بود

خودتان را معرفی کنید؟

امیرحسین سلیمانی تازه‌کندی دانش‌آموز دوازدهم ریاضیِ مدرسه شهید مدنی تبریز هستم. از پایه هشتم بدون وقفه در آزمون‌های کانون شرکت می‌کنم و میانگین ترازم الانم ۷۱۰۰ است.

اعضای خانواده‌ را معرفی کنید؟

پدرم لیسانس و کارمند بانک و مادرم لیسانس و آموزگار هستند. برادرم هم دانشجوی شیمی دانشگاه تبریز است.

۲۳تیر اولین آزمون سال دوازدهم را شروع کردی. تابستان جدید در مقایسه با تابستان‌های سال قبل، چه تفاوتی در برنامه ریزی دارد؟

 نتیجه این آزمون خیلی خوب شد. درواقع از اتمام پایه سال یازدهمم یک ماه بیشتر نمی‌گذرد و مطالب زیادی در حافظه‌ام بود ولی برای دهم خیلی نخوانده بودم. این تابستان مهم‌ترین تابستان عمرم است. تابستان‌های قبل بیشتر به معنای تعطیلی و تفریح برایم تلقی می‌شد ولی حالا فکر و ذکرم فقط درس شده و به جای بازی و سرگرمی، به این فکر می‌کنم که حالا باید کدام درس را شروع کنم و یا تمام کنم!

تابستان گذشته به شدتِ امسال درس نمی‌خواندی!  البته برنامه مدرسه شهید مدنی با تابستان قبل متفاوت است، این موضوع چه تکلیفی برای تو ایجاد می‌کند؟

پارسال ۳ تا ۴ ساعت برای درس وقت می‌گذاشتم و دهم را دوره می‌کردم البته وقت داشتم که به تفریحات نیز برسم. امسال از تیر‌ماه به مدرسه می‌روم و مدرسه از دوازدهم شروع کرده است ولی کانون هم برنامه‌ای دیگر دارد که می‌خواهد دهم و یازدهم را دوره کند. دبیران ما پیشنهاد می‌کنند دهم و یازدهم را جمع کنیم. خوشبختانه مدرسه ما همیشه با کانون همراه بوده است.

  گفت‌وگوی داوود اکبری با امیرحسین سلیمانی رتبه‌ی 1 ریاضی کشور

با این اوصاف دانش‌آموز دچار دوگانگی نمی‌شود؟ آیا می‌شود همه کارها را با هم انجام داد؟

به نظرم فقط باید درس خواند، سال دهم و یازدهم که گذشت، وظیفه داشتیم خوب تمامش کنیم و حالا فقط نیاز داریم کمی تست بزنیم و درس‌ها را بازیابی کنیم، باید تمرکز اصلی را روی دوازدهم بگذاریم چون مباحث جدید را هم باید یاد بگیریم و هم در آن مسلط شویم و این‌ها وقت زیادی از ما می‌گیرند. البته جزوات و یادداشت‌ها و خلاصه‌های دهم و یازدهم به ما کمک می‌کنند بتوانیم با کانون هماهنگ باشیم.

۵سال است که درکانون هستید، این حد اعتماد و اعتقاد به کانون از کجا ناشی می‌شود؟

به دو دلیل: اول این‌که آزمون‌ها بیشترین حد انطباق و شباهت را با کنکور دارند و دوم این‌که جامعه آماری کانون نشان می‌دهد که بسیاری از دانش‌آموزان به ویژه برترها به کانون اعتقاد دارند و این گرایش جامعه دانش‌آموزی بالاترین مُهر تایید به این برنامه‌ریزی است.

اولین آزمون و ترازت را به خاطر داری؟

از پایه‌ی هشتم به کانون آمدم. فکر می‌کردم به‌دست آوردن تراز ۷۰۰۰ کار ساده‌ای است در اولین آزمون ترازم ۵۷۰۰ شد زیرا اصلا به برنامه توجه‌ای نکرده‌ بودم، از آن پس به برنامه راهبردی توجه کردم و مهم‌تر از آن آماده شدن و تمرین‌کردن برای آزمون بعدی بود. قبل از ورود به کانون، مدرسه و انجام وظایف دانش‌آموزی در حد کلاس درس بود ولی با آمدنم به کانون و وجود آزمون‌های دو هفته‌ای، در من تلاش تازه‌ای به وجود آورد. در آزمون‌بعدی ترازم بیش از ۱۰۰۰ نمره رشد کرد و البته این بالاترین رشدم بود. دلیل این رشد و پیشرفت‌های بعدی‌ام استفاده از منابعی بود که قبلا خریده بودم. فهمیدم باید تمرین کنم و مساله حل کنم و با حدی از تلاش و درس‌خواندن می‌توان پیشرفت کرد.

شهر تبریز از کلان شهرهای پیشتاز در رتبه‌های برتر کنکور است چرا تبریزی‌ها تا این قدر به این عرصه رقابت بها می‌دهند؟

تبریزی‌ها در هر عرصه‌ای می‌خواهند افتخار آفرین باشند. ما در مدرسه خودمان در کنار رقابت با یکدیگر یاد گرفته‌ایم در آموزش حمایت‌گر یکدیگر باشیم و همه برای یک هدف تلاش کنیم و سعی کنیم در رقابت درسی، سطح یکدیگر را بالاتر ببریم و از موفقیت هم خوشحال باشیم. مدتی است در رشته ریاضی از سال ۹۶ رتبه زیر ده نداشتیم، تصمیم گرفته‌ایم امسال انشاالله در سایه تلاش و پشتکارمان این اتفاق بیفتد.

ابتدا کانونی شدی و ا‌کنون هم یک کنکوری هستی! هر کسی از کانون تعریفی دارد تو چه تعریفی داری؟ کدام ویژگی کانون برای تو جاذب‌تر است؟ چه عواملی تو را ۵سال در کانون نگه داشته؟

از تابستان یازدهم کنکور برایم جدی شد از کانون دو چیز در من تاثیر جدی گذاشت؛ نخست برنامه‌ای که با آهنگ دو هفته‌ای به درس خواندن دانش‌آموز، نظم و هدف می‌دهد و این پیوستگی و نظم فوق العاده است و دوم کتاب‌هایی که به پیشرفت من کمک شایانی کرده‌است. فکر می‌کنم ثباتی که این سال‌ها به آن رسیده‌ام مدیون استفاده از کتاب‌های سه سطحی است که با مهندسی درست طراحیش، یادگیری و فهمیدن درس‌ها را عمیق‌تر کرده و به آن‌ها ثبات بخشیده و به تسلطم بر درس‌هایم منجر شده است.

منظورت از تسلط، رسیدن به حدی از آمادگی برای آزمون دادن است؟ صبح‌های جمعه و این آزمون‌ها را چقدر جدی گرفته‌ای؟

هیچ‌وقت نشد که در این آزمون‌ها غیبت کنم! لحظات آزمون دادن فکرمان از هر چیزی رها است و فقط به سؤالاتی که پیش روی‌مان است توجه می‌کنیم. البته همیشه دقایق اولیه آزمون تاحدی استرس در بر دارد که خیلی هم بد نیست، بعد از چند دقیقه مغز و بدنمان در انطباق با شرایط جدید، به پاسخ دادن عادت می‌کند.

اگر به ترازی که مورد نظرت است نرسی بعد از ظهر جمعه چه می‌کنی؟ پاسخ ندادن به بعضی سوالات یا پاسخ غلط دادن، چه عکس‌العملی در تو ایجاد می‌کند؟

حتما بعد از کمی استراحت، آزمون را تحلیل می‌کنم، اشکالاتم را بررسی و مثال‌های شبیه به آن را در جزوه‌ام پیدا می‌کنم. بالاخره متوجه دلیل اشتباه یا عدم پاسخ دادنم می‌شوم تا دیگر تکرارش نکنم.

شیوه برخوردت با سوال‌های دشوارتر در آزمون‌ها چگونه است؟

قبلا فکر می‌کردم باید چند دقیقه به سوالات فکر کنم و اگر به جواب نمی‌رسیدم نا امید می‌شدم ولی از پایان سال یازدهم آموختم که این سوالات رد شوم تا بتوانم چند سوال بیشتر حل کنم. الان تکنیک ×، - را یاد گرفته‌ام و می‌دانم نباید به همه سوالات آزمون جواب بدهم.

 با کدام درس بیشتر چالش داشتی؟ و چکار کردی؟

شیمی برایم درس تلخی بود از یازدهم تدریس خوب دبیر شیمی‌ام، از تلخی‌اش کم کرد. قبلا شیمی را ۲۰تا ۳۰ درصد می‌زدم ا‌کنون به ۷۰ درصد رسیده است.

تو به برنامه راهبردی کانون اعتقاد داری این یک برنامه کلی است برای ده‌ها هزار نفر، ولی دانش‌آموزان کانون ابزاری به نام دفتر برنامه‌ریزی دارند که عملکرد و تصمیمات‌شان را در آن ثبت می‌کنند یعنی برنامه شخصی شان را در آن می‌نویسند:

من از سال هشتم دفتر برنامه ریزی داشتم ولی از سال یازدهم دفترم را کامل می‌کنم، کارهایی که در طول روز انجام می‌دهم در آن می‌نویسم، زمان مطالعه و حجم درس و تست‌هایی که می‌زنم، یادداشت می‌کنم این دفتر کمک می‌کند وقتی زیاد درس می‌خوانم روحیه می‌گیرم و به خودم افتخار می‌کنم و البته دیدن ساعت کم مطالعه هم باعث می‌شود بیشتر درس بخوانم.

 

امسال حتما دوستان کنکوری داشتی، آن‌ها تازگی  از کنکور تیر فارغ شدند، آیا شما خبرها و اتفاقات کنکور ۱۴۰۲ را دنبال می‌کردی؟

خوشبختانه اتفاقات کنکور گذشته در من تاثیر بد نگذاشته. می‌دانم که درس‌های عمومی هم‌چنان ارزشمندند، آن‌ها از حالتی به حالتی دیگر در آمدند و تاثیرشان چه بسا بالاتر رفته و از کنکور حذف نشده‌اند.و باید سبک مطالعه جدیدی برایشان اتخاذ کنیم. البته مسائلی مثل تصحیح اوراق کتبی که ذهن بچه‌ها رو درگیر کرده، فکر می‌کنم با تمرین و ممارستِ درست نوشتن و کامل نویسی، حل شدنی است.

به عنوان پسری که داره خودش را برای کنکور آماده می‌کند، چطور اراده کردی با دنیای مجازی، تفریحات و بازی‌های کامپیوتری کنار بیایی؟

من درجه ارتباطم را با این موضوعات بر اساس الویت‌هایم سامان می‌دهم، قبلا ورزش و والیبال می‌رفتم ولی حالا کنارش گذاشتم. بازی‌ها را کاملا کنترل کرده‌ام چون درس الویت اول من است. من تصمیم گرفته‌ام فقط بر اساس موفقیت‌های آموزشی و درسی‌ام گاهی به خودم جایزه بدهم.

و اگه بخوای در پایان گفت و گو، جمله‌ای بگویی:

می‌خواهم از پدر و مادرم تشکر کنم؛ به خاطر زحمت‌هایی که برایم می‌کشند و امیدوارم بتوانم بهترین خوشی‌ها رو به زودی به آن‌ها هدیه کنم .

 

پیشنهاد سردبیر

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • M

    باید احسنت گفت بهت قهرمان نخبه تبریزی😍😍 برات موفقیتهای بیشتر ارزومندیم😍

  • حمید کمالی

    با سلام خدمت این دانش آموز نخبه وخانواده محترم شان
    تبریک گفتن به این جوان پرتلاش وهدفمند ،تنها کاری است که میتوانم بکنم،وامید موفقیت برای ایشان در کسب درجات علمی دانشگاه را نیز دارم،خداوند به شما توفیق روز افزون عطا فرماید

اخبار ویژه

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت صفحه اقتصاد هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد