گزارش اختصاصی صفحه اقتصاد از طرح کالابرگ

طرح کالابرگ الکترونیکی کی اجرایی می شود؟

وزیر اقتصاد از اجرای آزمایشی کالابرگ خبر داده است آیا در اولین ماه پاییز طرح کالابرگ الکترونیکی اجرایی می شود؟

طرح کالابرگ الکترونیکی کی اجرایی می شود؟

آسیه کرمی - صفحه اقتصاد - دولت چند وقت پیش اعلام کرد که تا شهریور ماه سال جاری کالابرگ الکترونیکی جایگزین یارانه می شود اما گویا زیرساخت های طرح کالابرگ آماده نبود و یارانه شهریور ماه نیز مانند روال قبلی به حساب خانوارها واریز شد.
اما خبرهای جدید حکایت از این دارد که وزیر اقتصاد از اجرای آزمایشی کالابرگ خبر داده است آیا در اولین ماه پاییز طرح کالابرگ الکترونیکی اجرایی می شود؟

اجرای آزمایشی کالابرگ

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است که درباره اجرای کالا برگ از وزارت رفاه بپرسید، اما نتیجه اجرای آزمایشی کالابرگ الکترونیکی شهریور ماه در ستاد هماهنگی دولت بررسی شد.

به گفته خاندوزی، وزارت رفاه خواستار اجرای مرحله آزمایشی دیگر شده است تا با اجرایی شدن در سطح کشور شاهد اعتراضات نباشیم.

بنابراین باید تا اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک منتظر باشیم.

وزیر اقتصاد همچنین اعلام کرده است که تخمینی برای زمان اجرای کالابرگ الکترونیک نداریم.

اکنون با توجه به صحبت های وزیر اقتصاد برای اجرای طرح آزمایشی کالابرگ، احتمالا در مهرماه نیز شاهد پرداخت یارانه 300 و 400 هزار تومانی برای دهک های جامعه باشیم.

کالابرگ الکترونیکی

طبق جدیدترین گزارش ها ۷۰ هزار سرپرست خانوار در شهریور ماه سال جاری به جمع یارانه اضافه شدند و خانوارهایی که دهک یک تا ۳ هستند، رقم یارانه آنها ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و خانواده های دهک ۴ تا ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

در موضوع کالابرگ چون نیازمند یک برنامه ریزی کامل و منظم است دولت باید طوری برنامه ریزی کند که بدون خطا و نقص این طرح را به مرحله اجرا برساند. آبا طرح کالابرگ الکترونیک با توجه به اوضاع اقتصادی خانوارها می تواند رضایت مردم را در پی داشته باشد؟ طرح جدید کالابرگ الکترونیک شامل چه خانوارهایی می شود؟

خانوارهایی که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت‌ماه قطع شده است و درخواست بازبینی را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ثبت رسانده اند، اگر در بازبینی انجام شده جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه ماه هایی که دریافت نکرده اند را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

لینک سامانه اعتراض به دهک بندی و پیگیری اعتراض یارانه

متقاضیان می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل کنند.

سامانه جاماندگان و ثبت‌نام یارانه

ثبت‌نام متقاضیان جدید یا جا مانده‌ دریافت یارانه نیز همچنان ادامه دارد. این افراد با مراجعه به پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

جهت ثبت‌نام در این سامانه، داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی ضروری است. تمام افراد جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی *۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان