نماینده کارگران استان گیلان در گفتگو با صفحه اقتصاد مطرح کرد:

بحران واحدهای تولیدی، نتیجه بی مهری به تولید و تولید کننده

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان نامگذاری سالها با محوریت تولید و اشتغال زایی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: تولید

بحران واحدهای تولیدی، نتیجه بی مهری به تولید و تولید کننده

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان نامگذاری سالها با محوریت تولید و اشتغال زایی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری و توجه ویژه به تولید و اشتغال، متاسفانه در تمامی سال های گذشته این نامگذاری ها در حد بنر و برگزاری همایش باقیمانده و نتیجه ای از آن حاصل نشده است.

غلامرضا خوالگر در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری صفحه اقتصاد با تاکید بر اینکه نامگذاری سالها زمانی تاثیرات خود را نشان می دهد که جامعه مخاطب به نفع جامعه هدف آنها را پیگیری کند و به نتیجه برساند گفت: در تمامی سال های گذشته هیچ یک از نامگذاری ها حتی ۲۰ درصد هم به اهداف خود نرسیده که این اعداد نشان می دهد مسئولان در مسیری که ریل گذاری شده گام بر نداشته اند.

وی رسیدن به اهداف تعیین شده را نیازمند برنامه ریزی دقیق دانست و گفت: برای آنکه در مورد هر تصمیمی به موفقیت دست یابیم، نیازمند برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم، اما هنگامی که از نامگذاری سالها نتیجه ای حاصل نمی شود، نشان می دهد که نه تنها به کارهای تبلیغاتی پرداخت ایم، بلکه هیچ گام عملی برای تحقق آنها برداشته نشده است.

نماینده کارگران استان گیلان با اعلام اینکه در تمامی سال های گذشته نه تنها مشکلی از تولید و اشتغال حل نشده بلکه مشکلات روی همدیگر انباشته شده است گفت: وقتی گره ای از مشکلات باز نمی شود، تمامی چالش ها به صورت کوه انباشته می شود و صد راه مسیر تولید قرار می گیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه از تمامی دولت ها در سال‌های گذشته فقط حرف شنیده ایم گفت: در ابتدای سال مسئولان، دولتمردان، کارشناسان و صاحب نظران با بکار بردن ادبیات و جملات تشویق آمیز، به استقبال نامگذاری سال می روند، اما در عمل نه تنها گامی برای بهبود شرایط تولید و رونق اشتغال صورت نمی گیرد، بلکه به فکر رفع موانع، بحران ها و چالش ها نیز نیستند.

خوالگر با اشاره به اینکه کارفرمایان هرگز به دنبال ایجاد چالش برای کارگران نیستند گفت: هدف کارفرما این است که سرمایه گذاری کند و با راه اندازی بنگاه اقتصادی، در وهله اول برای خود درآمد مناسبی ایجاد کند و در مراحل بعد به فکر رونق اقتصادی، اشتغال زایی و شکوفایی کشور باشد، اما هنگامی که با مشکلات و موانع دستگاه‌های دولتی روبرو می شود، ناچار مسیر و دیدگاه خود را تغییر می دهد.

وی با اعلام اینکه در تمامی کشورهای جهان تولید و تولیدکننده مورد حمایت دولت‌ها قرار می‌گیرند گفت: متاسفانه آنچه که در کشور ما مورد کم لطفی و بی مهری قرار دارد، تولید و تولید کننده است که نتیجه این بی مهری، بحران واحدهای تولیدی، ورشکستگی سرمایه گذاران و بحران های گسترده بوده است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان با اعلام اینکه دولت هیچ حمایت ملموسی از تولید و تولیدکننده نداشته و ندارد گفت: اعتراف به وجود ۱۲۰۰۰ بنگاه اقتصادی بحران زده از سوی معاون دستگاه قضا نشان می دهد که تا چه اندازه نظام تولیدی کشور دچار بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گرفته است.

وی خطاب به مسئولان و دست اندرکاران گفت: ولایت مداری باید در عمل ثابت شود، اینکه پس از نامگذاری سال به تولید و اشتغالزایی، در و دیوار را بنر بچسبانید و همایش برگزار کنید، مصداق ولایت مداری نیست، بلکه باید با حرکت در مسیر بیانات رهبر انقلاب و سیاستگذاری های ایشان، ولایت مداری را در عمل ثابت کنید.

خوالگر با اشاره به اعداد قابل توجه به بنگاه‌های بحران زده گفت: در سالی که رونق اقتصادی را به تولید گره می زنیم، بحران و تعطیلی کارخانه ها نشان می دهد که به هیچ عنوان تولید و تولید کننده مورد حمایت قرار نگرفته است.

وی با طرح این پرسش که کدام اقدام مثبت در حمایت از کارگر و کارفرما برداشته شده است گفت: نگرانی کارفرمایان افزایش دستمزد نیست، بلکه کارفرمایان هنگامی تأسف می خورند که مواد اولیه تولید به آسانی در اختیارشان قرار نمی گیرد، ارز دولتی برای تهیه مواد اولیه به آنان اختصاص نمی یابد، وزارتخانه های صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به درستی مشکلات را رفع نمی کنند و نتیجه همه این کم کاری ها، بحران هایی است که گریبانگیر بنگاه های اقتصادی شده است.

گفتگو: کورش شرفشاهی

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان