چگونه هزینه عینک از تامین اجتماعی را دریافت کنیم؟ | بیمه شدگان تامین اجتماعی بخوانند

در این خبر به بررسی نحوه دریافت هزینه عینک از تامین اجتماعی| بیمه شدگان تامین اجتماعی بخوانند می پردازیم.

چگونه هزینه عینک از تامین اجتماعی را دریافت کنیم؟ | بیمه شدگان تامین اجتماعی بخوانند
صفحه اقتصاد -

ابزار هایی هستند که به منظور بهبود زندگی افراد طراحی شده اند و یکی از آن ها عینک است. استفاده از عینک سن خاصی ندارد و تمامی افراد در تمامی سنین ممکن است به این وسیله نیاز داشته باشند. در حال حاضر خرید عینک می تواند هزینه زیادی را در بر داشته باشد بنابراین بیمه ها در راستای جبران بخشی از این هزینه بر آمدند.

اطلاع از شرایط و جزئیات پوشش خرید عینک تامین اجتماعی و همچنین میزان مبلغی که این بیمه برای عینک می پردازد به افراد کمک می کند تا با خیال آسوده تر اقدام به تهیه عینک کرده و از بازگشت بخشی از هزینه صرف شده از سوی بیمه خود اطمینان داشته باشند.

در این مطلب به بررسی میزان هزینه عینک تامین اجتماعی و شرایط دریافت این هزینه پرداخته خواهد شد و مدارک لازم و نحوه ثبت نام برای دریافت هزینه توضیح داده می شود. در ادامه نیز مدت زمان پرداخت هزینه عینک تامین اجتماعی و پیگیری دریافت این هزینه ارائه می شود تا خوانندگان مطلب اطلاعات مورد نیاز خود را در این خصوص کسب نمایند.

هزینه عینک بیمه تامین اجتماعی چقدر است

بیمه تامین اجتماعی به عنوان یکی از بیمه های پایه است که بیشترین تعداد بیمه گذار را در کشور دارد. اکثر نهاد ها و سازمان ها، کارکنان خود را تحت پوشش این بیمه قرار می دهند. بیمه تامین اجتماعی علاوه بر خدمات درمانی عمومی، برخی از خدمات جانبی را تحت پوشش قرار می دهد. از جمله این خدمات می توان به پرداخت هزینه اروتز یا وسایل کمک پزشکی که برای بهبود عملکرد عضو دچار اختلال استفاده می شوند، اشاره کرد. این وسایل مانند عینک و سمعک مورد نیاز بخش زیادی از بیمه شدگان هستند.

البته باید اشاره کرد که پرداخت هزینه این وسایل تا سقف مشخص شده از سوی بیمه تامین اجتماعی و در فواصل چند ساله انجام می شود و پوشش هزینه های اضافی به عهده بیمه تکمیلی افراد است. یکی از سوال هایی که برای بیمه شدگان تامین اجتماعی ایجاد می شود این است که هزینه عینک تامین اجتماعی چقدر است. باید ذکر کرد که برای دریافت هزینه عینک از بیمه تامین اجتماعی نیاز به ارائه مدارکی است.

هزینه های تا سقف ۲۰۰ هزار تومان برای عینک طبی، تنها با ارائه مدارک لازم و بدون نیاز به تایید پزشک قابل پرداخت است. اقلامی که تعرفه آنان از ۲۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان باشد باید تاییدیه پزشک معتمد عمومی را داشته باشند و سایر اقلام با تعرفه بالاتر از ۵۰۰ هزار تومان باید توسط شورای پزشکی برای پرداخت هزینه بررسی شوند. جهت اطلاع از مدارک لازم برای دریافت هزینه عینک تامین اجتماعی به ادامه مقاله مراجعه شود.

شرایط دریافت هزینه عینک تامین اجتماعی

بیمه های مختلف برای پرداخت هزینه های درمانی به بیمه گذاران شرایط خاصی دارند. شرایط دریافت هزینه عینک تامین اجتماعی توسط بیمه گذاران به این صورت است که باید حداقل دو سال از آخرین تاریخ دریافت هزینه گذشته باشد. البته این مورد مختص دریافت هزینه شیشه عینک طبی است و برای دریافت هزینه فریم عینک باید ده سال از آخرین تاریخ دریافت گذشته باشد.

از آن جا که پوشش هزینه های وسایل کمک پزشکی مانند عینک و غیره توسط بیمه ها محدود است، بازپرداخت این هزینه ها به صورت چند سال یک بار و با شرایط خاص می باشد. در نتیجه بیمه شدگان تمامی بیمه ها خصوصا بیمه تامین اجتماعی باید از این شرایط آگاهی داشته و سپس اقدام به دریافت هزینه های مربوطه کنند.

در صورت صرف هزینه برای عینک خارج از بازه های زمانی ذکر شده، بیمه مسئولیتی در این زمینه نداشته و هزینه ای به بیمه گذار پرداخت نخواهد کرد. از جمله شرایط دریافت هزینه عینک تامین اجتماعی می توان به در دست داشتن مدارک لازم و ورود به سامانه مربوطه اشاره کرد که در بخش های بعدی مقاله به این موضوعات پرداخته خواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت هزینه عینک تامین اجتماعی

پرداخت هزینه برای وسایل کمک پزشکی در صورتی که مورد پوشش بیمه باشد باید برای بیمه گر محرز شود تا هزینه صرف شده به بیمه گذار برگشت داده شود. برای اثبات پرداخت هزینه مربوطه به بیمه گر، مدارک خاصی نیاز است. از جمله مدارک لازم برای دریافت هزینه عینک تامین اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نسخه تجویز پزشک در خصوص لزوم تهیه عینک

فاکتور خرید عینک با درج مشخصات کامل بیمار و عینک خریداری شده و ممهور به مهر فروشنده معتبر

در برخی موارد علاوه بر مدارک ذکر شده در بالا، بیمه گر برای پرداخت هزینه عینک نیاز به رویت عینک خریداری شده نیز دارد. هر یک از بیمه شدگان اجباری، اختیاری و توافقی و افراد تحت تکفل آن ها که برای خرید عینک طبی هزینه کرده باشند، با در دست داشتن مدارک ذکر شده می توانند بخشی از هزینه صرف شده را تا سقف مورد پوشش بیمه تامین اجتماعی، دریافت کنند.

ثبت نام هزینه عینک تامین اجتماعی

در شرایطی که وقت افراد بسیار با ارزش بوده و سرعت زندگی شهری سرسام آور است، شرکت های بیمه باید تدبیری در زمینه ارائه خدمات الکترونیک به بیمه گذاران خود بیاندیشند. بیمه تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه عینک علاوه بر روش قدیمی یعنی مراجعه به شعب بیمه همراه با مدارک لازم، سایتی نیز در نظر گرفته است تا بیمه گذاران ثبت نام هزینه عینک تامین اجتماعی را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

برای ثبت نام هزینه عینک تامین اجتماعی به صورت اینترنتی، بیمه گذاران باید به سایت es.tamin.ir مراجعه کرده و در صفحه اصلی سایت وارد بخش بیمه شدگان شوند.

پس از ورود به بخش ذکر شده در قسمت حمایت های کوتاه مدت باید گزینه درخواست پروتز اروتز را انتخاب کرد.

با انتخاب گزینه مربوطه، صفحه مرتبط با ورود بیمه گذاران باز می شود که بیمه گذار از طریق نام کاربری و گذر واژه خود باید وارد سامانه ثبت نام هزینه عینک تامین اجتماعی شود.

پس از ورود به سامانه اطلاعات هویتی و مشخصات فردی بیمه گذار نمایش داده می شود. پس از انتخاب شعبه پرداخت حق بیمه باید شماره بیمه تامین اجتماعی فردی که عینک تهیه کرده است و نسخه به نام او است، وارد شود. سپس باید تصویر نسخه پزشک و فاکتور معتبر خرید عینک آپلود شده و گزینه ثبت درخواست انتخاب شود تا مراحل ثبت نام دریافت هزینه به پایان برسد.

مدت زمان پرداخت هزینه عینک تامین اجتماعی

بیمه گذارانی که برای تهیه اقلام کمک پزشکی و از جمله عینک هزینه می کنند، خواهان آگاهی از زمان بازپرداخت هزینه صرف شده خود از سوی بیمه گر هستند. بنابراین یکی از سوالات متداول بیمه گذاران در خصوص مدت زمان پرداخت هزینه عینک تامین اجتماعی یا به عبارتی مدت زمانی است که طول می کشد تا هزینه عینک به بیمه گذار بازگردانده شود.

در خصوص این سوال باید عنوان کرد که طبق آخرین قوانین مطرح شده مربوط به دریافت هزینه پروتز و اروتز تامین اجتماعی، اقلام با هزینه ۲۰۰ هزار تومان یا کمتر صرفا با ارائه مدارک لازم و بدون نیاز به تایید قابل بازپرداخت هستند. از سوی دیگر اقلامی با هزینه ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان نیاز به تایید پزشک معتمد سازمان داشته و تایید هزینه اقلام بالای ۵۰۰ هزار تومان به عهده شورای پزشکی است.

بدیهی است که با توجه به هزینه صرف شده برای تهیه اقلام کمک پزشکی و تاییدیه مربوط به آن، مدت زمان پرداخت هزینه نیز متفاوت خواهد بود و این مدت زمان را می توان از شعبه مربوطه بیمه تامین اجتماعی استعلام گرفت. پس از تایید مدارک و مستندات ارائه شده از سوی بیمه گذار توسط پزشک سازمان و یا شورای پزشکی، روند بازپرداخت هزینه آغاز خواهد شد.

پیگیری هزینه عینک تامین اجتماعی

اغلب اوقات بیمه گذاران می خواهند از روند پرداخت هزینه توسط بیمه آگاه شده و یا بدانند که چه مقدار مشمول بازپرداخت هزینه خواهند شد. در این صورت استفاده از خدمات الکترونیک ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه گذاران کمک خواهد کرد. سامانه تامین اجتماعی من در سایت es.tamin.ir که در تصویر زیر نمایش داده شده جهت پیگیری هزینه عینک تامین اجتماعی کاربرد دارد.

از طریق این سامانه و وارد کردن نام کاربری و گذر واژه در صفحه باز شده می توان به بخش درخواست های ثبت شده مراجعه کرد و در خصوص پرداخت هزینه عینک تامین اجتماعی استعلام و پیگیری انجام داد. برای آشنایی بیشتر با خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد می شود به مقاله ای که در ادامه ارائه شده، مراجعه شود.

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

نظر شما

  • بازنشسته تأمین اجتماعی

    همسرم در بیمارستان امام زمان اسلامشهر عمل شده است مبلغ ۱۸ میلیون تومان بیمه تکمیلی داده است و مبلغ ۵ میلیون تومان خودم پرداخت کردم ولی متأسفانه سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر هزینه را که در بیمارستان پرداخت کردم را نمی دهد چرا؟
    سازمان تامین اجتماعی اسلامشهر می گوید بیمارستان دولتی است سوال بنده این است که اگر بیمارستان دولتی است پس چرا بیمارستان امام زمان اسلامشهر از بیمه تکمیلی و هم از بنده پول گرفته است.
    و این در حالی است که بیمارستان امام زمان اسلامشهر خصوصی است و نه دولتی
    بازنشسته تأمین اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان