صنعت و معدن

صفحه اقتصاد گزارش می دهد:
عبدالله توکلی لاهیجانی سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت کیست؟

در این مطلب از صفحه اقتصاد ، توضیحاتی درباره سوابق و مسئولیت های عبدالله توکلی لاهیجانی ، سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سید رضا فاطمی امین ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی عبدالله توکلی لاهیجانی ، عضو هیات مدیره انجمن مهندسی خودروی ایران و با 22 سال سابقه ممتد کارشناسی و مدیریتی در این حوزه را به ‌سمت سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

لازم به بیان است پیش از این، سهیل معمارباشی عهده دار سمت مدیریت دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

اما وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکم انتصاب خود خطاب به عبدالله توکلی لاهیجانی اینچنین آورده است:

بنا به پیشنهاد معاون محترم صنایع حمل و نقل و نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب می‌ شوید. انتظار می‌رود با همکاری همه بخش‌های مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌ های حاکمیتی، در خدمت به مردم و کسب و کارها کوشا باشید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان توفیق سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت را از خداوند علیم و حکیم و حضرت ولی عصر (روحی فداه) خواستار شده است.

درباره عبدالله توکلی لاهیجانی (متولد سال 1357 شمسی در لاهیجان) بد نیست بدانید وی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته ی مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) از دانشگاه صنعتی شریف و فارغ التحصیل مقطع دکتری در رشته ی مهندسی خودرو از دانشگاه علم و صنعت می باشد (رتبه اول آزمون سراسری و دانش آموخته برتر مقطع دکتری و از نخبگان صنعت خودرو).

عبدالله توکلی لاهیجانی تاکنون مدیر پروژه تحولی گسترش برقی سازی و فناوری‌ های نوین در وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشاور عالی و مسئول اجرایی دانش بنیان نمودن حوزه طراحی و ساخت محصولات در ستاد توسعه فناوری‌ های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی وی می توان به ریاست هیات مدیره شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری‌ های خودرو (جتکو)، مشاور طراحی، تحقیقات و توسعه محصول و مدیر پروژه خودروی اقتصادی کم مصرف در گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین معاون مهندسی و طراحی خودرو و مدیر پروژه‌ های متعدد طراحی توسعه محصول نظیر مگاپلتفرم سایپا، وانت 151، X100 یورو 4، SR – پارس تندر (فیس لیفت تندر 90) و… در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد.

تالیف و ترجمه ی شش جلد کتاب و نگارش بیش از دوازده مقاله فارسی و انگلیسی در مجلات تخصصی داخلی و خارجی و ده‌ ها مقاله ی تحلیلی در خصوص توسعه صنعتی و صنعت خودروی ایران از سوابق علمی و تخصصی سرپرست جدید دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

 

بیشتر بخوانید...

دیدگاه
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سرباز وطن

اجازه بدین یکسری از سوابق ایشان را هم بنده عرض کنم:
قبولی در مقطع دکتری علم و صنعت با رانت مدیریت در سایپا(خریدن مقطع دکتری بدون حتی یک مقاله پژوهشی مستخرج از رساله…ایشان با اعلام اینکه من در صنعت مدیریت دارند به آقای شجاعی فرد (رئیس دانشکده خودرو ) توانست دانشجوی دکتری علم و صنعت شده و با آوردن سازنده های سایپا در پروژه میلیاردی و فاقد خروجی آقای شجاعی فرد برای خود اعتبار علمی بخرد آنهم نه از جیب خود بلکه از جیب سایپا…در اختیار قرار دادن مدارک محرمانه مهندسی سایپا که چند صد هزار دلار برای شرکت سایپا آب خورده بود و در اختیار قرار دادن آن به پروژه آقای شجاعی فرد یکی دیگر از هنرنمایی های ایشان میباشد( عدم رعایت اخلاق حرفه ایی)(آقای شجاعی فرد نیز بابت دریافت همین مدارک و تحویل به سازمان گسترش در قالب پروژه خودرو ملی چندین میلیارد پول به جیب زدند و مدرک دکتری این آقا را امضا کردند.
حضور این آقا در صنعت نیز که در قالب رانتهای سیاسی شکل گرفته بود آفتهای بسیاری به صنعت وارد نمود. دریافت پورسانت از شرکتهای خارجی که با سایپا همکاری داشتند، مداخله در کار کارشناسی، دلستردی، بایکوت و مهاجرت کارشناسان زبده، انتصابات فله ایی و ولایتی از جمله دیگر این اقدامات بود. سواستفاده از جایگاه مدیریت و اجبار کارشناسان جهت نگارش مقاله و کتاب و درج اسم ایشان از جمله اقدامات جهت رزومه سازی برای خود بوده است. در مورد پروژه هایی نیز که نام برده مدیریت!!! نمودند نیز مردم خود قضاوت خواهند کرد که مگا پلتفرم سایپا!!!! بهتر است یا خودروی اقتصادی!!! ایران خودرو!!!
والسلام

دکمه بازگشت به بالا